Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)

Sylabus przedmiotu Gospodarka regionalna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Gospodarka regionalna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 10 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student zna podstawowe wiadomości z zakresu polityki gospodarczej oraz geografii na poziomie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem zajęć jest ukazanie procesów rozwojowych zachodzących w gospodarce w skali lokalnej, regionalnej oraz globalnej.
C-2Celem przedmiotu jest umożliwienie studentom zdobycia wiedzy dot. regionu, polityki regionalnej. Powinien posiadać wiedzę na temat czynników wpływających na rozwój regionu. Student powienien wiedzieć w jaki sposób korzystać z funduszy europejskich przeznaczonych na rozwój regionu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Definicja regionu i typy kryteriów wyodrębniania regionu. Typologia regionów. Wybrane teorie rozwoju regionalnego. Cechy regionu. Miary rozwoju regionu. Regionalizm.1
T-P-2Terytorialne zróżnicowanie rozwoju społeczno-gospodarczego. Regiony W Polsce i Europie. Euroregiony.1
T-P-3Globalizacja. Gospodarka globalna a gospodarka regionalna i lokalna. Strategie rozwoju regionu.1
T-P-4Zarządzanie rozwojem regionu. Administracja publiczna a gospodarka regionalna i lokalna. Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.1
T-P-5Prezentacja projektu6
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Przygotowanie prezentacji wybranego przez siebie regionu Polski.8
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.15
A-P-4Przygotowanie do prezentacji wybranego przez siebie regionu z kraju Unii Europejskiej (pod względem gospodarczym)9
A-P-5Poszukiwanie informacji gospodarczych na portalach internetowych18
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - objaśnienia
M-2Wykład informacyjno-problemowy - prezentacja multimedialna
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna związana z przygotowanymi przez studentów informacjami nt. sytuacji gospodarczej w ostatnich tygodniach.
M-4egzamin pisemny, polecenia i pytania otwarte

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena kolokwium cząstkowego
S-2Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-3Ocena formująca: ocena zaliczenia ćwiczeń

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O01_W01
Student posiada wiedzę o podstawowej terminologii w zakresie regionu i rozwoju regionalnego.
Z_1A_W13, Z_1A_W09, Z_1A_W15, Z_1A_W14, Z_1A_W01C-1, C-2T-P-1M-1, M-2S-3
Z_1A_O01_W02
Posiada wiedzę dotyczącą gospodarki regionów Polski a także wybranych regionów UE.
Z_1A_W02C-1, C-2T-P-3M-2, M-3, M-4S-2, S-3
Z_1A_O01_W03
Student posiada wieddzę na temat inicjatyw wspólnotowych a także Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Z_1A_W13, Z_1A_W11, Z_1A_W03, Z_1A_W12, Z_1A_W15C-1, C-2T-P-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O01_U01
Student posiada umiejętność zaprezentowania i opisania wybranego regionu Polski i Europy
Z_1A_U06, Z_1A_U19, Z_1A_U12, Z_1A_U07, Z_1A_U03C-1T-P-2M-1, M-2, M-3S-1, S-3
Z_1A_O01_U02
Posiada umiejętność rozróżniania regionów Polski i Europy pod względem gospodarczym.
Z_1A_U17, Z_1A_U18, Z_1A_U08, Z_1A_U07, Z_1A_U20C-1T-P-1, T-P-2M-2, M-3S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O01_K01
Student potrafi współpracować w grupie, podejmuje w niej różne role.
Z_1A_K08, Z_1A_K09, Z_1A_K02C-1T-P-5M-1, M-3S-2
Z_1A_O01_K02
Student ma świadomość kształcenia ustawicznego.
Z_1A_K03, Z_1A_K05, Z_1A_K09C-1, C-2T-P-4, T-P-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O01_W01
Student posiada wiedzę o podstawowej terminologii w zakresie regionu i rozwoju regionalnego.
2,0
3,0Student opanował podstwaowy materiał programowy; przyswoił zasadnicze treści programowe. Popełnia jeszcze błędy w treści i języku wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_O01_W02
Posiada wiedzę dotyczącą gospodarki regionów Polski a także wybranych regionów UE.
2,0
3,0Student opanował podstwaowy materiał programowy; przyswoił zasadnicze treści programowe. Popełnia jeszcze wiele błędów w treści i języku wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_O01_W03
Student posiada wieddzę na temat inicjatyw wspólnotowych a także Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
2,0
3,0Student opanował podstwaowy materiał programowy; przyswoił zasadnicze treści programowe. Popełnia jeszcze wiele błędów w treści i języku wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O01_U01
Student posiada umiejętność zaprezentowania i opisania wybranego regionu Polski i Europy
2,0
3,0Student opanował podstwaowy materiał programowy; przyswoił zasadnicze treści programowe. Popełnia jeszcze wiele błędów w treści i języku wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_O01_U02
Posiada umiejętność rozróżniania regionów Polski i Europy pod względem gospodarczym.
2,0
3,0Student opanował podstwaowy materiał programowy; przyswoił zasadnicze treści programowe. Popełnia jeszcze wiele błędów w treści i języku wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O01_K01
Student potrafi współpracować w grupie, podejmuje w niej różne role.
2,0
3,0Student opanował podstwaowy materiał programowy; przyswoił zasadnicze treści programowe. Popełnia jeszcze wiele błędów w treści i języku wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_O01_K02
Student ma świadomość kształcenia ustawicznego.
2,0
3,0Student opanował podstwaowy materiał programowy; przyswoił zasadnicze treści programowe. Popełnia jeszcze wiele błędów w treści i języku wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Strzelecki Zb. (red.), Gospodarka regionalna i lokalna, PWN, Warszawa, 2008
  2. PAWEŁ DAHLKE, SAMORZĄD TERYTORIALNY W PROCESIE KSZTAŁTOWANIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO REGIONU, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile, Piła, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Otok S., Geografia polityczna, PWE, Warszawa, 1999
  2. pod redakcją Elżbiety Sobczak, Regionalne i lokalne uwarunkowania rozwoju gospodarki Polski, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Definicja regionu i typy kryteriów wyodrębniania regionu. Typologia regionów. Wybrane teorie rozwoju regionalnego. Cechy regionu. Miary rozwoju regionu. Regionalizm.1
T-P-2Terytorialne zróżnicowanie rozwoju społeczno-gospodarczego. Regiony W Polsce i Europie. Euroregiony.1
T-P-3Globalizacja. Gospodarka globalna a gospodarka regionalna i lokalna. Strategie rozwoju regionu.1
T-P-4Zarządzanie rozwojem regionu. Administracja publiczna a gospodarka regionalna i lokalna. Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.1
T-P-5Prezentacja projektu6
10

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Przygotowanie prezentacji wybranego przez siebie regionu Polski.8
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.15
A-P-4Przygotowanie do prezentacji wybranego przez siebie regionu z kraju Unii Europejskiej (pod względem gospodarczym)9
A-P-5Poszukiwanie informacji gospodarczych na portalach internetowych18
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O01_W01Student posiada wiedzę o podstawowej terminologii w zakresie regionu i rozwoju regionalnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W13Identyfikuje czynniki oraz analizuje ich wpływ na zmiany zachodzące w organizacjach
Z_1A_W09Posiada wiedzę o podstawowych metodach badawczych wykorzystywanych w ocenie sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Z_1A_W15Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu zarządzania i ekonomii
Z_1A_W14Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Z_1A_W01Ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest ukazanie procesów rozwojowych zachodzących w gospodarce w skali lokalnej, regionalnej oraz globalnej.
C-2Celem przedmiotu jest umożliwienie studentom zdobycia wiedzy dot. regionu, polityki regionalnej. Powinien posiadać wiedzę na temat czynników wpływających na rozwój regionu. Student powienien wiedzieć w jaki sposób korzystać z funduszy europejskich przeznaczonych na rozwój regionu.
Treści programoweT-P-1Definicja regionu i typy kryteriów wyodrębniania regionu. Typologia regionów. Wybrane teorie rozwoju regionalnego. Cechy regionu. Miary rozwoju regionu. Regionalizm.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - objaśnienia
M-2Wykład informacyjno-problemowy - prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena zaliczenia ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstwaowy materiał programowy; przyswoił zasadnicze treści programowe. Popełnia jeszcze błędy w treści i języku wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O01_W02Posiada wiedzę dotyczącą gospodarki regionów Polski a także wybranych regionów UE.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest ukazanie procesów rozwojowych zachodzących w gospodarce w skali lokalnej, regionalnej oraz globalnej.
C-2Celem przedmiotu jest umożliwienie studentom zdobycia wiedzy dot. regionu, polityki regionalnej. Powinien posiadać wiedzę na temat czynników wpływających na rozwój regionu. Student powienien wiedzieć w jaki sposób korzystać z funduszy europejskich przeznaczonych na rozwój regionu.
Treści programoweT-P-3Globalizacja. Gospodarka globalna a gospodarka regionalna i lokalna. Strategie rozwoju regionu.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjno-problemowy - prezentacja multimedialna
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna związana z przygotowanymi przez studentów informacjami nt. sytuacji gospodarczej w ostatnich tygodniach.
M-4egzamin pisemny, polecenia i pytania otwarte
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-3Ocena formująca: ocena zaliczenia ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstwaowy materiał programowy; przyswoił zasadnicze treści programowe. Popełnia jeszcze wiele błędów w treści i języku wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O01_W03Student posiada wieddzę na temat inicjatyw wspólnotowych a także Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W13Identyfikuje czynniki oraz analizuje ich wpływ na zmiany zachodzące w organizacjach
Z_1A_W11Zna istotę funkcjonowania organizacji oraz identyfikuje prawidłowości, instrumenty i zasady zarządzania
Z_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Z_1A_W12Identyfikuje procesy zmian w organizacjach, charakteryzuje ewolucję struktur organizacyjnych oraz wskazuje na czynniki strukturotwórcze
Z_1A_W15Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu zarządzania i ekonomii
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest ukazanie procesów rozwojowych zachodzących w gospodarce w skali lokalnej, regionalnej oraz globalnej.
C-2Celem przedmiotu jest umożliwienie studentom zdobycia wiedzy dot. regionu, polityki regionalnej. Powinien posiadać wiedzę na temat czynników wpływających na rozwój regionu. Student powienien wiedzieć w jaki sposób korzystać z funduszy europejskich przeznaczonych na rozwój regionu.
Treści programoweT-P-3Globalizacja. Gospodarka globalna a gospodarka regionalna i lokalna. Strategie rozwoju regionu.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - objaśnienia
M-2Wykład informacyjno-problemowy - prezentacja multimedialna
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna związana z przygotowanymi przez studentów informacjami nt. sytuacji gospodarczej w ostatnich tygodniach.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena kolokwium cząstkowego
S-2Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i jej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstwaowy materiał programowy; przyswoił zasadnicze treści programowe. Popełnia jeszcze wiele błędów w treści i języku wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O01_U01Student posiada umiejętność zaprezentowania i opisania wybranego regionu Polski i Europy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U06Posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
Z_1A_U19Posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii i zarządzania, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Z_1A_U12Potrafi określić oczekiwania rynku
Z_1A_U07Potrafi wyjaśniać, przewidywać i wpływać na zachowania ludzi w organizacji
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest ukazanie procesów rozwojowych zachodzących w gospodarce w skali lokalnej, regionalnej oraz globalnej.
Treści programoweT-P-2Terytorialne zróżnicowanie rozwoju społeczno-gospodarczego. Regiony W Polsce i Europie. Euroregiony.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - objaśnienia
M-2Wykład informacyjno-problemowy - prezentacja multimedialna
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna związana z przygotowanymi przez studentów informacjami nt. sytuacji gospodarczej w ostatnich tygodniach.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena kolokwium cząstkowego
S-3Ocena formująca: ocena zaliczenia ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstwaowy materiał programowy; przyswoił zasadnicze treści programowe. Popełnia jeszcze wiele błędów w treści i języku wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O01_U02Posiada umiejętność rozróżniania regionów Polski i Europy pod względem gospodarczym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U17Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Z_1A_U18Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii i zarządzania, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Z_1A_U08Potrafi zarządzać projektami
Z_1A_U07Potrafi wyjaśniać, przewidywać i wpływać na zachowania ludzi w organizacji
Z_1A_U20Włada słownictwem specjalistycznym w języku obcym z zakresu ekonomii i zarządzania zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest ukazanie procesów rozwojowych zachodzących w gospodarce w skali lokalnej, regionalnej oraz globalnej.
Treści programoweT-P-1Definicja regionu i typy kryteriów wyodrębniania regionu. Typologia regionów. Wybrane teorie rozwoju regionalnego. Cechy regionu. Miary rozwoju regionu. Regionalizm.
T-P-2Terytorialne zróżnicowanie rozwoju społeczno-gospodarczego. Regiony W Polsce i Europie. Euroregiony.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjno-problemowy - prezentacja multimedialna
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna związana z przygotowanymi przez studentów informacjami nt. sytuacji gospodarczej w ostatnich tygodniach.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena zaliczenia ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstwaowy materiał programowy; przyswoił zasadnicze treści programowe. Popełnia jeszcze wiele błędów w treści i języku wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O01_K01Student potrafi współpracować w grupie, podejmuje w niej różne role.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K08Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Z_1A_K09Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
Z_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest ukazanie procesów rozwojowych zachodzących w gospodarce w skali lokalnej, regionalnej oraz globalnej.
Treści programoweT-P-5Prezentacja projektu
Metody nauczaniaM-1Metody podające - objaśnienia
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna związana z przygotowanymi przez studentów informacjami nt. sytuacji gospodarczej w ostatnich tygodniach.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i jej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstwaowy materiał programowy; przyswoił zasadnicze treści programowe. Popełnia jeszcze wiele błędów w treści i języku wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O01_K02Student ma świadomość kształcenia ustawicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Z_1A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1A_K09Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest ukazanie procesów rozwojowych zachodzących w gospodarce w skali lokalnej, regionalnej oraz globalnej.
C-2Celem przedmiotu jest umożliwienie studentom zdobycia wiedzy dot. regionu, polityki regionalnej. Powinien posiadać wiedzę na temat czynników wpływających na rozwój regionu. Student powienien wiedzieć w jaki sposób korzystać z funduszy europejskich przeznaczonych na rozwój regionu.
Treści programoweT-P-4Zarządzanie rozwojem regionu. Administracja publiczna a gospodarka regionalna i lokalna. Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.
T-P-5Prezentacja projektu
Metody nauczaniaM-1Metody podające - objaśnienia
M-2Wykład informacyjno-problemowy - prezentacja multimedialna
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna związana z przygotowanymi przez studentów informacjami nt. sytuacji gospodarczej w ostatnich tygodniach.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena kolokwium cząstkowego
S-2Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i jej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstwaowy materiał programowy; przyswoił zasadnicze treści programowe. Popełnia jeszcze wiele błędów w treści i języku wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0