Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Analiza danych ankietowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Analiza danych ankietowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Iwona Bąk <Iwona.Bak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagane podstawowe wiadomości z zakresu ekonomii i statystyki opisowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem zajęć jest umożliwienie studentom zdobycia podstawowej wiedzy o badaniach ankietowych.
C-2Zaliczenie przedmiotu oznacza, ze student posiada umiejętność zaprojektowania, przeprowadzenia badania ankietowego oraz dokonania analizy uzyskanych wyników badań.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Cele i zakres badań ankietowych.4
T-P-2Projektowanie badania.5
T-P-3Charakterystyka technik wyboru próby.5
T-P-4Liczebność próby w badaniach ankietowych.1
T-P-5Metody obserwacji statystycznej.2
T-P-6Rodzaje pytań i odpowiedzi.4
T-P-7Konstrukcja kwestionariusza.1
T-P-8Błędy w badaniach ankietowych.2
T-P-9Analiza wyników badań.4
T-P-10Wykorzystanie metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników próby na całą populację.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach30
A-P-2Przygotowanie projektu14
A-P-3Studiowanie literatury8
A-P-4Prezentacja projektu2
A-P-5Udział w konsultacjach6
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami i pytaniami kontrolnymi.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie testu z pytaniami jednokrotnego wyboru oraz otwartymi, sprawdzającymi wiedzę teoretyczną, umiejętności formułowania wniosków i logicznego myślenia.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu przygotowanego samodzielnie przez studentów, sprawdzającego umiejętność stosowania w praktyce nabytej wiedzy.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O17_W01
Student ma wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet."
E_1A_W01, E_1A_W06, E_1A_W07C-1, C-2T-P-10, T-P-5, T-P-8, T-P-6, T-P-9, T-P-2, T-P-1, T-P-3M-1S-2
E_1A_O17_W02
Student posiada wiedzę na temat błędów występujacych w badaniach ankietowych oraz zna metody wnioskowania statystycznego wykorzystywane do uogólniania wyników z próby na całą populację."
E_1A_W01, E_1A_W06, E_1A_W07, E_1A_W10, E_1A_W12C-1, C-2T-P-2, T-P-1M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O17_U01
Student potrafi zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety."
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U07, E_1A_U11, E_1A_U12, E_1A_U17C-2T-P-10, T-P-8, T-P-6, T-P-9M-1S-2
E_1A_O17_U02
Student potrafi przeprowadzić badanie ankietowe."
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U07, E_1A_U08, E_1A_U09, E_1A_U11, E_1A_U12, E_1A_U16, E_1A_U17C-1, C-2T-P-2, T-P-1, T-P-3M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O17_K01
Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej.
E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K04, E_1A_K07, E_1A_K08C-2T-P-10, T-P-8, T-P-6, T-P-9M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O17_W01
Student ma wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet."
2,0Student nie posiada wiedzy na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
3,0Student posiada wąską wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
3,5Student posiada częściową wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
4,0Student posiada wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
4,5Student posiada szeroką wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
5,0Student posiada bardzo szeroką wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
E_1A_O17_W02
Student posiada wiedzę na temat błędów występujacych w badaniach ankietowych oraz zna metody wnioskowania statystycznego wykorzystywane do uogólniania wyników z próby na całą populację."
2,0Student nie posiada wiedzy na temat błędów występujących w badaniach ankietowych i nie zna metod wnioskowania statystycznego wykorzystywanych do uogólniania wyników z próby na całą populację.
3,0Student posiada wąską wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
3,5Student posiada częściową wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
4,0Student posiada wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
4,5Student posiada szeroką wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
5,0Student posiada bardzo szeroką wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O17_U01
Student potrafi zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety."
2,0Student nie potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusza ankietowego.
3,0Student potrafi zaprojektować i wykonać przy pomocy nauczyciela pewne części kwestionariusza ankietowego.
3,5Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać pewne części kwestionariusza ankietowego.
4,0Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankietowy.
4,5Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety, a także dokonać jego analizy.
5,0Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety, a także dokonać jego analizy. Potrafi zidentyfikować i usunąć błędy powstałe w kwestionariuszu.
E_1A_O17_U02
Student potrafi przeprowadzić badanie ankietowe."
2,0Student nie potrafi przeprowadzić badania ankietowego.
3,0Student potrafi przy pomocy nauczyciela przeprowadzić część etapów badania ankietowego.
3,5Student potrafi przy pomocy nauczyciela przeprowadzić większość etapów badania ankietowego.
4,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić większość etapów badania ankietowego.
4,5Student potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie ankietowe.
5,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie ankietowe i wyciągnąć wnioski z przeprowadzonego badania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O17_K01
Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej.
2,0Student nie opanował zasad pracy indywidualnej i zespołowej.
3,0Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie ankietowe, a przy pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy.
3,5Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie ankietowe i zorganizować grupowy projekt badawczy.
4,0Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, a przy pomocy nauczyciela potrafi identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu i dokonać wstępnej analizy uzyskanych wyników.
4,5Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, potrafi identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, a także dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników.
5,0Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, potrafi identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, potrafi dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników oraz potrafi wykorzystać wszystkie moduły poznanych pakietów statystycznych.

Literatura podstawowa

  1. Luszniewicz A., Statystyka z pakietem komputerowym STATISTICA PL. Teoria i zastosowania., Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa, 2008
  2. Stupnicki R., Analiza i prezentacja danych ankietowych, AWF, Warszawa, 2003
  3. Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, PWE, Warszawa, 2004
  4. Bąk I., Markowicz I., Mojsiewicz M., Wawrzyniak K., Statystyka opisowa. Przykłady i zadania, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Bąk I., Markowicz I., Mojsiewicz M., Wawrzyniak K., Statystyka matematyczna. Przykłady i zadania, CeDeWu, Warszawa, 2020
  6. Bąk I., Markowicz I., Mojsiewicz M., Wawrzyniak K., Wzory i tablice. Metody statystyczne i ekonometryczne, CeDeWu, Warszawa, 2019, II

Literatura dodatkowa

  1. Ostasiewicz W. (red.), Ocena i analiza jakości życia, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław, 2004

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Cele i zakres badań ankietowych.4
T-P-2Projektowanie badania.5
T-P-3Charakterystyka technik wyboru próby.5
T-P-4Liczebność próby w badaniach ankietowych.1
T-P-5Metody obserwacji statystycznej.2
T-P-6Rodzaje pytań i odpowiedzi.4
T-P-7Konstrukcja kwestionariusza.1
T-P-8Błędy w badaniach ankietowych.2
T-P-9Analiza wyników badań.4
T-P-10Wykorzystanie metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników próby na całą populację.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach30
A-P-2Przygotowanie projektu14
A-P-3Studiowanie literatury8
A-P-4Prezentacja projektu2
A-P-5Udział w konsultacjach6
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O17_W01Student ma wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet."
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W07Ma podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest umożliwienie studentom zdobycia podstawowej wiedzy o badaniach ankietowych.
C-2Zaliczenie przedmiotu oznacza, ze student posiada umiejętność zaprojektowania, przeprowadzenia badania ankietowego oraz dokonania analizy uzyskanych wyników badań.
Treści programoweT-P-10Wykorzystanie metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników próby na całą populację.
T-P-5Metody obserwacji statystycznej.
T-P-8Błędy w badaniach ankietowych.
T-P-6Rodzaje pytań i odpowiedzi.
T-P-9Analiza wyników badań.
T-P-2Projektowanie badania.
T-P-1Cele i zakres badań ankietowych.
T-P-3Charakterystyka technik wyboru próby.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami i pytaniami kontrolnymi.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu przygotowanego samodzielnie przez studentów, sprawdzającego umiejętność stosowania w praktyce nabytej wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
3,0Student posiada wąską wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
3,5Student posiada częściową wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
4,0Student posiada wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
4,5Student posiada szeroką wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
5,0Student posiada bardzo szeroką wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O17_W02Student posiada wiedzę na temat błędów występujacych w badaniach ankietowych oraz zna metody wnioskowania statystycznego wykorzystywane do uogólniania wyników z próby na całą populację."
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W07Ma podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
E_1A_W12Ma podstawową wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest umożliwienie studentom zdobycia podstawowej wiedzy o badaniach ankietowych.
C-2Zaliczenie przedmiotu oznacza, ze student posiada umiejętność zaprojektowania, przeprowadzenia badania ankietowego oraz dokonania analizy uzyskanych wyników badań.
Treści programoweT-P-2Projektowanie badania.
T-P-1Cele i zakres badań ankietowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami i pytaniami kontrolnymi.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu przygotowanego samodzielnie przez studentów, sprawdzającego umiejętność stosowania w praktyce nabytej wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat błędów występujących w badaniach ankietowych i nie zna metod wnioskowania statystycznego wykorzystywanych do uogólniania wyników z próby na całą populację.
3,0Student posiada wąską wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
3,5Student posiada częściową wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
4,0Student posiada wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
4,5Student posiada szeroką wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
5,0Student posiada bardzo szeroką wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O17_U01Student potrafi zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety."
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
E_1A_U17Potrafi wykorzystać technologie teleinformatyczne (ICT)
Cel przedmiotuC-2Zaliczenie przedmiotu oznacza, ze student posiada umiejętność zaprojektowania, przeprowadzenia badania ankietowego oraz dokonania analizy uzyskanych wyników badań.
Treści programoweT-P-10Wykorzystanie metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników próby na całą populację.
T-P-8Błędy w badaniach ankietowych.
T-P-6Rodzaje pytań i odpowiedzi.
T-P-9Analiza wyników badań.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami i pytaniami kontrolnymi.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu przygotowanego samodzielnie przez studentów, sprawdzającego umiejętność stosowania w praktyce nabytej wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusza ankietowego.
3,0Student potrafi zaprojektować i wykonać przy pomocy nauczyciela pewne części kwestionariusza ankietowego.
3,5Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać pewne części kwestionariusza ankietowego.
4,0Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankietowy.
4,5Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety, a także dokonać jego analizy.
5,0Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety, a także dokonać jego analizy. Potrafi zidentyfikować i usunąć błędy powstałe w kwestionariuszu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O17_U02Student potrafi przeprowadzić badanie ankietowe."
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
E_1A_U09Potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod badawczych
E_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
E_1A_U16Potrafi dostrzec trendy w gospodarce, w tym wykorzystać zasady rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
E_1A_U17Potrafi wykorzystać technologie teleinformatyczne (ICT)
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest umożliwienie studentom zdobycia podstawowej wiedzy o badaniach ankietowych.
C-2Zaliczenie przedmiotu oznacza, ze student posiada umiejętność zaprojektowania, przeprowadzenia badania ankietowego oraz dokonania analizy uzyskanych wyników badań.
Treści programoweT-P-2Projektowanie badania.
T-P-1Cele i zakres badań ankietowych.
T-P-3Charakterystyka technik wyboru próby.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami i pytaniami kontrolnymi.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu przygotowanego samodzielnie przez studentów, sprawdzającego umiejętność stosowania w praktyce nabytej wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przeprowadzić badania ankietowego.
3,0Student potrafi przy pomocy nauczyciela przeprowadzić część etapów badania ankietowego.
3,5Student potrafi przy pomocy nauczyciela przeprowadzić większość etapów badania ankietowego.
4,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić większość etapów badania ankietowego.
4,5Student potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie ankietowe.
5,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie ankietowe i wyciągnąć wnioski z przeprowadzonego badania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O17_K01Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K07Skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
E_1A_K08Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Cel przedmiotuC-2Zaliczenie przedmiotu oznacza, ze student posiada umiejętność zaprojektowania, przeprowadzenia badania ankietowego oraz dokonania analizy uzyskanych wyników badań.
Treści programoweT-P-10Wykorzystanie metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników próby na całą populację.
T-P-8Błędy w badaniach ankietowych.
T-P-6Rodzaje pytań i odpowiedzi.
T-P-9Analiza wyników badań.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami i pytaniami kontrolnymi.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu przygotowanego samodzielnie przez studentów, sprawdzającego umiejętność stosowania w praktyce nabytej wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował zasad pracy indywidualnej i zespołowej.
3,0Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie ankietowe, a przy pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy.
3,5Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie ankietowe i zorganizować grupowy projekt badawczy.
4,0Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, a przy pomocy nauczyciela potrafi identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu i dokonać wstępnej analizy uzyskanych wyników.
4,5Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, potrafi identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, a także dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników.
5,0Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, potrafi identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, potrafi dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników oraz potrafi wykorzystać wszystkie moduły poznanych pakietów statystycznych.