Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Organizacja handlu i usług

Sylabus przedmiotu Prawo międzynarodowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo międzynarodowe
Specjalność Międzynarodowe stosunki ekonomiczne
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,00,50egzamin
konwersatoriaK4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
C-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych4
T-K-2Międzynarodowe prawo ochrony środowiska, kwestie transgraniczne5
T-K-3Ochrona praw człowieka, prawo lotnicze, kosmiczne, prawo morza, użycie siły zbrojnej według reguł współczesnego prawa międzynarodowego4
T-K-4Prawo międzynarodowe w sądach krajowych2
15
wykłady
T-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;2
T-W-2Prawo traktatów;3
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;2
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.3
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego2
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;2
T-W-7Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych;1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2Udział w konsultacjach5
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu10
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach w ramach przygotowania zagadnień z wykładów;5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i uczestnictwo w egzaminie;10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
M-4Rozwiązywanie kazusów;

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/10_W01
Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego.
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04C-1T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4
E_1A_D9/10_W02
Elementarna wiedza z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową.
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04, E_1A_W05C-2T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-3, S-4
E_1A_D9/10_W03
Posiada oriętacje w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04, E_1A_W05C-3T-K-2, T-K-3, T-K-4M-1, M-3S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/10_U01
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł;
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05, E_1A_U21C-2, C-3T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-3, S-4
E_1A_D9/10_U02
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05, E_1A_U06C-2, C-1, C-3T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/10_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia;
E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04C-2, C-1, C-3T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-K-1, T-K-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4
E_1A_D9/10_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze;
E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04C-2, C-1, C-3T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4
E_1A_D9/10_K03
Potrafi pracować zespołowo.
E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05C-2, C-1, C-3T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/10_W01
Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego.
2,0Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy w zakresie prawa miedzynarodowego.
3,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego.
3,5Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D9/10_W02
Elementarna wiedza z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową.
2,0Student nie posiada nawet elementarnej wiedzy z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa.
3,0Student nie posiada nawet elementarnej wiedzy z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa.
3,5Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu dobrym.
4,5Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D9/10_W03
Posiada oriętacje w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
2,0Student nie posiada orientacji w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
3,0Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
3,5Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu dobrym.
4,5Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/10_U01
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł;
2,0Student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoich profesjonalnych umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł
3,0Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł
3,5Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu dobrym
4,5Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniubardzo dobrym
E_1A_D9/10_U02
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów
2,0Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu bardzo dobrym.
3,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł.
3,5Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu dobrym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/10_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia;
2,0Student nie zna ograniczeń własnej wiedzy i nie rozumie potrzeby dalszego kształcenia
3,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia
3,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu dobrym
4,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dobry
5,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/10_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze;
2,0Student nie potrafi samodzielnie wyszukiwać informacji w literaturze
3,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze
3,5Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu dobrym
4,5Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/10_K03
Potrafi pracować zespołowo.
2,0Student nie potrafi pracować zespołowo
3,0Student potrafi pracować zespołowo
3,5Student potrafi pracować zespołowo w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi pracować zespołowo w stopniu dobrym
4,5Student potrafi pracować zespołowo w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi pracować zespołowo w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Antonowicz L., Podręcznik prawa międzynarodowego, Lexis Nexis, Warszawa, 2009
  2. Shaw M. L., Prawo międzynarodowe, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006
  3. Góralczyk W., Prawo międzynarodowe puibliczne w zarysie, Lexis Nexis, Warszawa, 2008

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych4
T-K-2Międzynarodowe prawo ochrony środowiska, kwestie transgraniczne5
T-K-3Ochrona praw człowieka, prawo lotnicze, kosmiczne, prawo morza, użycie siły zbrojnej według reguł współczesnego prawa międzynarodowego4
T-K-4Prawo międzynarodowe w sądach krajowych2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;2
T-W-2Prawo traktatów;3
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;2
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.3
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego2
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;2
T-W-7Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych;1
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2Udział w konsultacjach5
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach w ramach przygotowania zagadnień z wykładów;5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i uczestnictwo w egzaminie;10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/10_W01Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
Treści programoweT-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy w zakresie prawa miedzynarodowego.
3,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego.
3,5Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/10_W02Elementarna wiedza z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
Cel przedmiotuC-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
Treści programoweT-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada nawet elementarnej wiedzy z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa.
3,0Student nie posiada nawet elementarnej wiedzy z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa.
3,5Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu dobrym.
4,5Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/10_W03Posiada oriętacje w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
Cel przedmiotuC-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
Treści programoweT-K-2Międzynarodowe prawo ochrony środowiska, kwestie transgraniczne
T-K-3Ochrona praw człowieka, prawo lotnicze, kosmiczne, prawo morza, użycie siły zbrojnej według reguł współczesnego prawa międzynarodowego
T-K-4Prawo międzynarodowe w sądach krajowych
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada orientacji w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
3,0Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
3,5Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu dobrym.
4,5Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/10_U01Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_1A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
C-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
Treści programoweT-W-2Prawo traktatów;
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-7Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych;
T-K-1Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych
T-K-2Międzynarodowe prawo ochrony środowiska, kwestie transgraniczne
T-K-3Ochrona praw człowieka, prawo lotnicze, kosmiczne, prawo morza, użycie siły zbrojnej według reguł współczesnego prawa międzynarodowego
T-K-4Prawo międzynarodowe w sądach krajowych
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
M-4Rozwiązywanie kazusów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoich profesjonalnych umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł
3,0Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł
3,5Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu dobrym
4,5Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniubardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/10_U02Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_1A_U06Potrafi wskazać źródła finansowania i posiada umiejętność wykorzystania wiedzy z rachunkowości w procesach gospodarowania
Cel przedmiotuC-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
C-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
Treści programoweT-W-2Prawo traktatów;
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-7Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych;
T-K-1Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych
T-K-2Międzynarodowe prawo ochrony środowiska, kwestie transgraniczne
T-K-3Ochrona praw człowieka, prawo lotnicze, kosmiczne, prawo morza, użycie siły zbrojnej według reguł współczesnego prawa międzynarodowego
T-K-4Prawo międzynarodowe w sądach krajowych
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
M-4Rozwiązywanie kazusów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu bardzo dobrym.
3,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł.
3,5Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/10_K01Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
C-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
Treści programoweT-W-2Prawo traktatów;
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-7Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych;
T-K-1Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych
T-K-2Międzynarodowe prawo ochrony środowiska, kwestie transgraniczne
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
M-4Rozwiązywanie kazusów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna ograniczeń własnej wiedzy i nie rozumie potrzeby dalszego kształcenia
3,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia
3,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu dobrym
4,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dobry
5,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/10_K02Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
C-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
Treści programoweT-W-2Prawo traktatów;
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-7Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych;
T-K-1Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych
T-K-2Międzynarodowe prawo ochrony środowiska, kwestie transgraniczne
T-K-3Ochrona praw człowieka, prawo lotnicze, kosmiczne, prawo morza, użycie siły zbrojnej według reguł współczesnego prawa międzynarodowego
T-K-4Prawo międzynarodowe w sądach krajowych
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
M-4Rozwiązywanie kazusów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie wyszukiwać informacji w literaturze
3,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze
3,5Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu dobrym
4,5Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/10_K03Potrafi pracować zespołowo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
C-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
Treści programoweT-W-2Prawo traktatów;
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-7Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych;
T-K-1Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych
T-K-2Międzynarodowe prawo ochrony środowiska, kwestie transgraniczne
T-K-3Ochrona praw człowieka, prawo lotnicze, kosmiczne, prawo morza, użycie siły zbrojnej według reguł współczesnego prawa międzynarodowego
T-K-4Prawo międzynarodowe w sądach krajowych
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
M-4Rozwiązywanie kazusów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować zespołowo
3,0Student potrafi pracować zespołowo
3,5Student potrafi pracować zespołowo w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi pracować zespołowo w stopniu dobrym
4,5Student potrafi pracować zespołowo w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi pracować zespołowo w stopniu bardzo dobrym