Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie
Sylabus przedmiotu Zespoły ludzkie w organizacjach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zespoły ludzkie w organizacjach | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania organizacjami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami tworzenia i funkcjonowania zespołów w organizacji |
C-2 | Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Definicja zespołu, rodzaje i cechy pracy zespołowej w organizacjach | 2 |
T-L-2 | Definiowanie celów i ról w zespole | 4 |
T-L-3 | Podejmowanie decyzji i ustalenie kompetencji w zespole | 2 |
T-L-4 | Organizacja pracy zespołowej | 4 |
T-L-5 | Badanie dynamiki zespołu | 4 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-L-2 | Przygotowanie do kolokwium z zagadnień omawianych na zająciach | 9 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda przypadków |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Dyskusja wyników z przeprowadzonych ćwiczeń |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści programowych w formie testu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O24_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozpoznaje i charakteryzuje różne typy zespołów, objaśnia warunki ich działania i cele tworzenia. | E_2A_W04, E_2A_W13 | — | C-1 | T-L-2, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
E_2A_O24_W02 W wyniku przeprowadznych zajęć student zna różne role członków zespołu oraz ich znaczenie w pracy zespołowej | E_2A_W04, E_2A_W05, E_2A_W13 | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-1, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O24_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje podstawowe narzędzia ułatwiające pracę w zespole | E_2A_U01, E_2A_U03 | — | C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
E_2A_O24_U02 W wyniku przeprowadzonych zajeć student posługuje się podstawowymi narzędziami wykorzytywanymi przy kierowaniu i motywowaniu członków zespołów. | E_2A_U01, E_2A_U03 | — | C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O24_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest zorientowany na pracę w zespole | E_2A_K01, E_2A_K08 | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O24_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozpoznaje i charakteryzuje różne typy zespołów, objaśnia warunki ich działania i cele tworzenia. | 2,0 | |
3,0 | Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_O24_W02 W wyniku przeprowadznych zajęć student zna różne role członków zespołu oraz ich znaczenie w pracy zespołowej | 2,0 | |
3,0 | Student określa role członków zespołu i dostrzega ich znaczenie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O24_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje podstawowe narzędzia ułatwiające pracę w zespole | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe narzędzia stosowane w zarządzaniu pracą zespołu, potrafi określić cele ich stosowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_O24_U02 W wyniku przeprowadzonych zajeć student posługuje się podstawowymi narzędziami wykorzytywanymi przy kierowaniu i motywowaniu członków zespołów. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w kierowaniu i motywowaniu zespołu i wykazuje się korzyściami wynikającymi z ich zastosowania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O24_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest zorientowany na pracę w zespole | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie ideę pracy zespołowej i podejmuje współpracę w grupie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mateusz Żeromski, Budowanie zespołu, Helion (Onepress), Warszawa, 2020
- Inga Bielińska, Zofia Jakubczyńska, Efektywny zespół. Jak razem osiągnąć więcej? Strategie budowania silnego zespołu, Edgard Wydawnictwo, Warszawa, 2016
- Łukasik Izabella Maria, Anna Witek, Budowanie efektywnego zespołu poprzez gry i zabawy, UMCS, Lublin, 2015
Literatura dodatkowa
- Wilczyński Artur, Wykorzystanie modelu Belbina do identyfikacji ról grupowych, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Społecznej w Ostrołęce, Ostrołeka, 2018
- Patrick Lencioni, Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, MT Biznes, Warszawa, 2016