Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie
Sylabus przedmiotu Marketing strategiczny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing strategiczny | ||
Specjalność | Konsulting gospodarczy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa wiedza z zakresu marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnego, zintegrowanego podejścia do problemu formułowania, wdrażania i kontrolowania realizacji marketingu w wymiarze strategicznym w przedsiębiorstwach. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Znaczenie marki w kreowaniu przewagi konkurencyjnej | 2 |
T-A-2 | Projektowanie strategii marketingowych | 6 |
T-A-3 | Analiza zachowań nabywców | 2 |
T-A-4 | Analiza otoczenia przedsiębiorstwa | 3 |
T-A-5 | Kreowanie lojalności nabywców | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rola marketingu w przedsiębiorstwie | 3 |
T-W-2 | Marketing strategiczny a taktyczny | 3 |
T-W-3 | Zasady konstruowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa | 3 |
T-W-4 | Strategiczny plan marketingowy | 3 |
T-W-5 | Techniki oceny działań marketingowych | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Analiza przypadków - praca własna przygotowujaca do zajec | 8 |
A-A-3 | Prezentacja wniosków z pracy (na zajeciach) | 3 |
A-A-4 | Przygotowanie do kolokwium. | 7 |
A-A-5 | Przygotowanie eseju | 15 |
A-A-6 | Zaliczenie przedmiotu | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do kolokwium | 3 |
A-W-3 | Praca własna studenta | 7 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda problemowa: Wykład problemowy |
M-3 | Metody aktywizujące: metoda przypadków. |
M-4 | Metoda praktyczna: przygotowanie i przedstawienie projektów z wykorzystaniem form multimedialnych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiązań |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium - pytania testowe i problemowe. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/4_W01 Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu projektowania strategii marketingowych | E_2A_W01, E_2A_W03 | — | C-1 | T-A-3, T-A-5, T-A-4, T-W-2, T-W-4 | M-1, M-2 | S-3 |
E_2A_D5/4_W02 Student zna techniki oceny dzialan marketingowych | E_2A_W02 | — | C-1 | T-A-2 | M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/4_U01 Student potrafi krytycznie oceniać działania firmy w konkurencyjnym otoczeniu | E_2A_U01, E_2A_U02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-4, M-1 | S-2 |
E_2A_D5/4_U02 Student potrafi opracować strategię marketingową i zaplanować plan jej wdrożenia w oparciu o różne źródła przewagi konkurencyjnej | E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04 | — | C-1 | T-A-2, T-W-3 | M-4, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/4_K01 Student potrafi jasno komunikowac mocne strony projektu | E_2A_K05, E_2A_K01, E_2A_K03 | — | C-1 | T-A-5, T-W-4, T-W-5 | M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/4_W01 Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu projektowania strategii marketingowych | 2,0 | Nie umie zdefiniować podstawowych pojęć. |
3,0 | Umie zdefiniowac podstawowe pojęcia. | |
3,5 | Posługuje się aparatem pojęciowym z zakresu marketingu strategicznego. | |
4,0 | Identyfikuje działania związane z opracowaniem strategii marketingowej. | |
4,5 | Posiada wiedzę na temat opracowania planów strategii marketingowej. | |
5,0 | Wyjaśnia znaczenie planów strategii marketingowej w rozwoju przedsiębiorstwa. | |
E_2A_D5/4_W02 Student zna techniki oceny dzialan marketingowych | 2,0 | Nie zna technik oceny działań marketingowych. |
3,0 | Umie wymienić techniki opracowania planu marketingowego rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa. | |
3,5 | Umie dobrać techniki oceny działań marketingowych. | |
4,0 | Umie posłużyć się technikami oceny działań marketingowych. | |
4,5 | Posiada umiejętności stosowania technik oceny działąń marketingowych. | |
5,0 | Wyjaśnia znaczenie zastosowanych technik oceny działań marketingowych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/4_U01 Student potrafi krytycznie oceniać działania firmy w konkurencyjnym otoczeniu | 2,0 | Nie potrafi oceniać działania firmy w konkurencyjnym otoczeniu. |
3,0 | Umie oceniać działalność strategiczną firmy. | |
3,5 | Potrafi krytycznie ocenić strategiczne działania firmy. | |
4,0 | Różnicuje działania firmy na korzystne i niekorzystne. | |
4,5 | Potrafi opracować strategię marketingową. | |
5,0 | Potrafi opracować i wdrozyć strategię marketingową przedsiębiorstwa. | |
E_2A_D5/4_U02 Student potrafi opracować strategię marketingową i zaplanować plan jej wdrożenia w oparciu o różne źródła przewagi konkurencyjnej | 2,0 | Nie potrafi zdefiniować strategii marketingowej. |
3,0 | Potrafi zdefiniować strategie rozwoju przedsiębiorstwa. | |
3,5 | Potrafi opracować strategię marketingową rozwoju przedsiębiorstwa. | |
4,0 | Potrafi przeanalizować wady i zalety opracowanej strategii marketingowej. | |
4,5 | Potrafi zaplanować plan wdrożenia strategii marketingowej. | |
5,0 | Potrafi wdrozyć plan rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/4_K01 Student potrafi jasno komunikowac mocne strony projektu | 2,0 | Nie rozumie znaczenia strategii marketingowej przedsiębiorstwa w warunkach rynkowych. |
3,0 | Rozumie znaczenie konkurencyjności w działalności firmy. | |
3,5 | Rozumie znaczenie strategii marketingowej przedsiebiorstwa w walce konkurencyjnej w warunkach rynku. | |
4,0 | Rozumie rolę rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa dla społeczeństwa. | |
4,5 | Identyfikuje rozwojowe przedsiębiorstwo jako miejsce pracy dla członków społeczności. | |
5,0 | Potrafi argumentować mocne i słabe strony projektu rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa |
Literatura podstawowa
- Ph. Kotler, Keller K.L., Marketing, Rebis, Warszawa, 2018
Literatura dodatkowa
- Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2017
- Podstawka K., Marketing menedżerski. Standardy, procedury, strategie., Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2008