Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Systemy informatyczne w ewidencji małych firm:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy informatyczne w ewidencji małych firm | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marzena Rydzewska2 <MRydzewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy obsługi systemów informatycznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi systemów informatycznych w ewidencji rachunkowej małych firm |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | System informatyczny wspomagający prowadzenie ewidencji podatkowych podatników ryczałtu ewidencjonowanego | 8 |
T-L-2 | System informatyczny podatkowej księgi przychodów i rozchodów Symfonia Start 2.0 - zasady ewidencji dokumentów. | 6 |
T-L-3 | Wprowadzenie dowodów księgowych do systemu Symfonia Start 2.0. Ewidencje VAT, ewidencja środków trwałych oraz przebiegu pojazdu. | 10 |
T-L-4 | Tworzenie deklaracji podatkowych. Remanent końcowy. Zamkniecie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zamknięcie roku podatkowego. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych - rozwiązywanie zadań problemowych z wykorzystaniem systemów ewidencyjnych | 7 |
A-L-3 | Przygotowanie projektu ewidencji w wybranym systemie ewidencyjnym małego podmiotu gospodarczego | 10 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 3 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-2 | Metody programowe z użyciem komputera |
M-3 | Metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach laboratoryjnych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań w formie ustnej w trakcie zajęć |
S-3 | Ocena podsumowująca: Analiza i ocena wykonania projektu działań ewidencyjnych w wybranym systemie ewidencyjnym małej firmy |
S-4 | Ocena podsumowująca: Kolokwium w formie praktycznego sprawdzenia umiętności studenta w prowadzeniu ewidencji przykładowej małej firmy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O4_W01 Student zna metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorztywanych przez małe podmioty gospodarcze | E_2A_W06, E_2A_W08 | — | C-1 | T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O4_U01 Student posiada umiejętność gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji z wykorzystaniem informtycznych systemów ewidencyjnych małych przedsiębiorstw | E_2A_U06, E_2A_U07, E_2A_U11 | — | C-1 | T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O4_K01 Stydent posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej, pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć | E_2A_K02, E_2A_K03, E_2A_K07 | — | C-1 | T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O4_W01 Student zna metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorztywanych przez małe podmioty gospodarcze | 2,0 | Student nie zna podstawowych metod gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorztywanych przez małe podmioty gospodarcze |
3,0 | Student zna zaledwie kilka podstawowych metod gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze | |
3,5 | Student zna i poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze | |
4,0 | Student nie tylko zna i poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać. | |
4,5 | Student zna i potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować sposoby rozwiązania problemu | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru każdego z rozwiązań |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O4_U01 Student posiada umiejętność gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji z wykorzystaniem informtycznych systemów ewidencyjnych małych przedsiębiorstw | 2,0 | Student nie posiada umiejętności gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze |
3,0 | Student posiada umiejętność wykorzystania zaledwie kilka podstawowych metod gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze | |
3,5 | Student poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze | |
4,0 | Student nie tylko poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować sposoby rozwiązania problemu | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru każdego z rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O4_K01 Stydent posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej, pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć | 2,0 | Stydent nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć |
3,0 | Stydent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych w trakcie zajęć | |
3,5 | Stydent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe | |
4,0 | Stydent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, proponowane rozwiązania są z reguły prawidłowe | |
4,5 | Stydent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, proponowane rozwiązania są prawidłowe | |
5,0 | Stydent posiada zdolność do samodzielnego i zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, a wyniki jego pracy i pracy zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazań inne możliwości |
Literatura podstawowa
- Haski Ksawery, Podatek dochpdowy od osób fizycznych, SIGMA, Warszawa, 2020
- Haski Ksawery, Karta podatkowa. Opodatkowanie nowymi stawkami, SIGMA, Warszawa, 2020
- Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym, Dz.U. 2020 poz.1905, 2020
- Ryszard Kubacki, Podatek Dochodowy od osób fizycznych, UNIMEx, Warszawa, 2020
Literatura dodatkowa
- Producent oprogramowania, Instrukcje wybranych systemów informatycznych
- Producent oprogramowania, Materiały uzupełniające producentów oprogramownia, ftp://ftp.sage.com.pl/pub/symfonia/demo/big/AMFK_Podrecznik.pdf