Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S2)

Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia techniki grzewczej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wybrane zagadnienia techniki grzewczej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Zwarycz-Makles <Katarzyna.Zwarycz-Makles@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 30 1,80,44zaliczenie
wykładyW2 15 1,20,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogrzewnictwo
W-2Ciepłownictwo

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość kluczowych zagadnień z ogrzewnictwa i ciepłownictwa

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach30
30
wykłady
T-W-1Wybrane zagadnienia z techniki grzewczej w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej: praktyczne zastosowania różnych źródeł energii, współpraca kilku źródeł energii w układach grzewczych, nowoczesne rozwiązania techniki grzewczej, regulacja układów techniki grzewczej, technika grzewcza w obiektach o różnym przeznaczeniu (np. baseny kąpielowe, zakłady zbiorowego żywienia, pralnie)14
T-W-2Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego20
A-P-3Zaliczenie projektu1
A-P-4Konsultacje2
53
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne przygoowanie się do egzaminu10
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Samodzielna lektura5
A-W-5Obecność na zaliczeniu1
36

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny w formie przezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
S-2Ocena formująca: Sprawdzanie zaawansowania projektu, korekty
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne z materiałów wykładowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/10_W01
Ma poszerzoną wiedzę związaną z techniką grzewczą
IS_2A_W03C-1T-P-1, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/10_U01
Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
IS_2A_U20C-1T-P-1, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/10_K01
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
IS_2A_K07C-1T-P-1, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/10_W01
Ma poszerzoną wiedzę związaną z techniką grzewczą
2,0
3,0Ma dostatecznie poszerzoną wiedzę związaną z techniką grzewczą
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/10_U01
Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
2,0
3,0Wykona poprawnie zadanie projektowe. Posiada postawową wiedzę z omawianych na wykładach zagadnień
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/10_K01
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
2,0
3,0Wykona poprawnie zadanie projektowe. Posiada postawową wiedzę z omawianych na wykładach zagadnień
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2011, Stosownie do prowadzonych wykladów

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wybrane zagadnienia z techniki grzewczej w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej: praktyczne zastosowania różnych źródeł energii, współpraca kilku źródeł energii w układach grzewczych, nowoczesne rozwiązania techniki grzewczej, regulacja układów techniki grzewczej, technika grzewcza w obiektach o różnym przeznaczeniu (np. baseny kąpielowe, zakłady zbiorowego żywienia, pralnie)14
T-W-2Zaliczenie1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego20
A-P-3Zaliczenie projektu1
A-P-4Konsultacje2
53
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne przygoowanie się do egzaminu10
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Samodzielna lektura5
A-W-5Obecność na zaliczeniu1
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_S/D/10_W01Ma poszerzoną wiedzę związaną z techniką grzewczą
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W03Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z inżynierią środowiska w tym z zakresu inżynierii elektrycznej, inżynierii mechanicznej, ochrony środowiska, planowania przestrzennego, inżynierii bezpieczeństwa, szczególnie bezpieczeństwa instalacji i innych systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Znajomość kluczowych zagadnień z ogrzewnictwa i ciepłownictwa
Treści programoweT-P-1Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach
T-W-1Wybrane zagadnienia z techniki grzewczej w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej: praktyczne zastosowania różnych źródeł energii, współpraca kilku źródeł energii w układach grzewczych, nowoczesne rozwiązania techniki grzewczej, regulacja układów techniki grzewczej, technika grzewcza w obiektach o różnym przeznaczeniu (np. baseny kąpielowe, zakłady zbiorowego żywienia, pralnie)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w formie przezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
S-2Ocena formująca: Sprawdzanie zaawansowania projektu, korekty
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne z materiałów wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma dostatecznie poszerzoną wiedzę związaną z techniką grzewczą
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_S/D/10_U01Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U20Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
Cel przedmiotuC-1Znajomość kluczowych zagadnień z ogrzewnictwa i ciepłownictwa
Treści programoweT-P-1Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach
T-W-1Wybrane zagadnienia z techniki grzewczej w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej: praktyczne zastosowania różnych źródeł energii, współpraca kilku źródeł energii w układach grzewczych, nowoczesne rozwiązania techniki grzewczej, regulacja układów techniki grzewczej, technika grzewcza w obiektach o różnym przeznaczeniu (np. baseny kąpielowe, zakłady zbiorowego żywienia, pralnie)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w formie przezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
S-2Ocena formująca: Sprawdzanie zaawansowania projektu, korekty
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne z materiałów wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykona poprawnie zadanie projektowe. Posiada postawową wiedzę z omawianych na wykładach zagadnień
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_S/D/10_K01Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K07Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
Cel przedmiotuC-1Znajomość kluczowych zagadnień z ogrzewnictwa i ciepłownictwa
Treści programoweT-P-1Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach
T-W-1Wybrane zagadnienia z techniki grzewczej w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej: praktyczne zastosowania różnych źródeł energii, współpraca kilku źródeł energii w układach grzewczych, nowoczesne rozwiązania techniki grzewczej, regulacja układów techniki grzewczej, technika grzewcza w obiektach o różnym przeznaczeniu (np. baseny kąpielowe, zakłady zbiorowego żywienia, pralnie)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w formie przezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
S-2Ocena formująca: Sprawdzanie zaawansowania projektu, korekty
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykona poprawnie zadanie projektowe. Posiada postawową wiedzę z omawianych na wykładach zagadnień
3,5
4,0
4,5
5,0