Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S2)

Sylabus przedmiotu Metody komputerowe w wod.-kan.:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody komputerowe w wod.-kan.
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Bartosz Bogusławski <Bartosz.Boguslawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sławomira Bering <Slawomira.Bering@zut.edu.pl>, Krzysztof Tarnowski <Krzysztof.Tarnowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość przedmiotu "Hydrologia"
W-2Znajomość przedmiotu "Hydraulika"
W-3Znajomość przedmiotu "Wodociągi i kanalizacja"
W-4Znajomość programu komputerowego Microsoft Office
W-5Podstawowa znajomość języka angielskiego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi i powszechnie stosowanymi na świecie i w kraju programami komputerowymi służącymi do symulacji i projektowania sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz ich urządzeń i elementów.
C-2Zapoznanie studentów z anglojęzyczną terminologią i metodologią w dziedzinach: hydraulika, hydrologia, gospodarka wodna oraz budowa i projektowanie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami i metodami budowy komputerowego modelu hydraulicznego (np. sieć wodociągowa) lub hydrologiczno-hydraulicznego (np. sieć kanalizacji deszczowej).
C-4Ukształtowanie umiejętności z zakresu wykorzystania/poszukiwania/zdobycia niezbędnych informacji w celu zbudowania hydraulicznego lub hydrologiczno-hydraulicznego komputerowego modelu projektowanej sieci.
C-5Ukształtowanie umiejętności budowy, symulacji i optymalizacji prostych układów sieci i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych przy użyciu specjalistycznych programów komputerowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Praktyczne zapoznanie się z powszechnie stosowanymi w kraju i na świecie programami komputerowymi, takimi jak EPANET, EPA SWMM, SewerCAD, StormCAD, WaterCAD, HydroCAD, WavinNET, czy EPI-Graf Koordynator, służącymi do symulacji i/lub projektowania sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz sieci wodociągowej i ich elementów. Zapoznanie się ze specyficzną dla kierunku wod.-kan. anglojęzyczną terminologią techniczną oraz z samym procesem budowania modelu hydrologiczno-hydraulicznego. Praktyczne zastosowanie wybranych programów w procesie symulacji i projektowania sieci wodociagowej i kanalizacyjnej, sporządzania planów i profili podłużnych, wymiarowania sieci i przewodów tłocznych, dobór pomp, sporzadzanie raportu. Wykonanie kilku podstawowych projektów przy użyciu wybranych oprogramowań.45
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2Samodzielne realizowanie zadań projektowych z wykorzystaniem komputera40
A-L-3Przygotowanie ćwiczeń do zaliczenia3
A-L-4Zaliczenie wykonanych zadań projektowych2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja multimedialna z użyciem komputera/projektora
M-2Metoda ćwiczeń projektowych z użyciem przykładowych, tzw. "krok po kroku" rozwiązań (Tutorials) w ramach danego programu
M-3Webair seminar - Uczestnictwo w medialnym pokazie/seminarium poprzez łącza internetowe
M-4Metoda samodzielnych projektów z użyciem wybranych programów komputerowych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie cząstkowe w trakcie realizacji ćwiczeń laboratoryjnych/projektowych za wiedę potrzebną do realizacji projektu
S-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń projektowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/13_W01
Student w wyniku przeprowadzonych zajęć zna podstawowe wymagania i możliwości omawianych programów komputerowych służących do symulacji układów sieci wod.-kan. w różnych scenariach projektowych i/lub projektowania. Student powinien umieć wybrać odpowiednie oprogramowanie dla danego problemu/systemu wod.-kan. Student potrafi zdefiniować, przygotować i wprowadzić wymagane dane wyjściowe, zbudować model, przeprowadzić na nim symulację systemu i odczytać prawidłowo wyniki symulacji.
IS_2A_W07, IS_2A_W10C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-L-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/13_U01
Student potrafi wybrać odpowiednie oprogramowanie dla realizacji zdefiniowanego celu/projektu. Potrafi przygotować dane wyjścowe niezbędne do realizacji zadania projektowego przy użyciu danego programu i na ich podstawie potrafi zbudować model komputerowy, przeprowadzić symulację zdarzeń/układu i prawidłowo odczytywać wyniki symulacji. Na podstawie przeprowadzonych symulacji komputerowych potrafii zaprojektować różne układy sieci wodociągowo-kanalizacyjne dla wybranych rzeczywistych systemów.
IS_2A_U09, IS_2A_U18C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-L-1M-2, M-4S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/13_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest w stanie prawidłowo i kreatywnie dobrać i wykorzystać dostępne mu oprogramowanie komputerowe w celu realizacji danego zadania projektowego w zakresie projektowania systemów wod.-kan. Myśli i działa kreatywnie. Jest odpowiedzialny za rzetelność wprowadzonych danych i uzyskanych wyników symulacji/obliczeń. Prawidłowo definiuje układ/model i klasyfikuje wszystkie problemy projektowe związane z omawianym zagadnieniem. Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych.
IS_2A_K07, IS_2A_K04, IS_2A_K02C-1, C-4, C-5T-L-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/13_W01
Student w wyniku przeprowadzonych zajęć zna podstawowe wymagania i możliwości omawianych programów komputerowych służących do symulacji układów sieci wod.-kan. w różnych scenariach projektowych i/lub projektowania. Student powinien umieć wybrać odpowiednie oprogramowanie dla danego problemu/systemu wod.-kan. Student potrafi zdefiniować, przygotować i wprowadzić wymagane dane wyjściowe, zbudować model, przeprowadzić na nim symulację systemu i odczytać prawidłowo wyniki symulacji.
2,0
3,0Student zna w dostatecznym stopniu dostępne programy komputerowe, które pozwalają na rozwiązywanie jedynie prostych podstawowych zagadnień z zakresu inżynierii środowiska.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/13_U01
Student potrafi wybrać odpowiednie oprogramowanie dla realizacji zdefiniowanego celu/projektu. Potrafi przygotować dane wyjścowe niezbędne do realizacji zadania projektowego przy użyciu danego programu i na ich podstawie potrafi zbudować model komputerowy, przeprowadzić symulację zdarzeń/układu i prawidłowo odczytywać wyniki symulacji. Na podstawie przeprowadzonych symulacji komputerowych potrafii zaprojektować różne układy sieci wodociągowo-kanalizacyjne dla wybranych rzeczywistych systemów.
2,0
3,0Student posiada niewielkie umiejętności w zakresie realizacji zadania projektowego przy użyciu poznanych w czasie zajęć programów komputerowych. Potrafi poprawnie dobrać odpowiednie oprogramowanie i przygotować dane wyjściowe. Posiada niewielkie umiejętności budowania modelu, przeprowadzenia symulacji komputerowej i analizy wyników. Potrafi jedynie w dostateczny sposób zaprojektować najprostsze podstawowe układy sieci wod-kan. dla wybranych rzeczywistych terenów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/13_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest w stanie prawidłowo i kreatywnie dobrać i wykorzystać dostępne mu oprogramowanie komputerowe w celu realizacji danego zadania projektowego w zakresie projektowania systemów wod.-kan. Myśli i działa kreatywnie. Jest odpowiedzialny za rzetelność wprowadzonych danych i uzyskanych wyników symulacji/obliczeń. Prawidłowo definiuje układ/model i klasyfikuje wszystkie problemy projektowe związane z omawianym zagadnieniem. Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych.
2,0
3,0Student biernie uczestniczy w pracy podczas zajęć, nie podejmuje własnej inicjatywy, wykazuje się małą wrażliwością na praktyczne wykorzystanie narzędzi symulacyjnych do projektowania układów/systemów w dziedzinie wod.-kan. Jest mało odpowiedzialny za rzetelność wprowadzonych do modelu danych i uzyskanych wyników. Nie wyraża chęci do działań w sposób kreatywny i dbały w dziedzinie metod komputerowych stosowanych w wod.-kan. Wykazuje małe zainteresowanie do podnoszenia wiedzy i kwalifikacji zawodowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. SWMM User's Manual, EPA, USA, 2010, v.5, EPA SWMM v.5 dokument pdf dostępny w internecie
  2. EPANET User's Manual, EPA, USA, 2010, EPANET2 - program i manual dostępne na stronach internetowych
  3. HydroCAD, 2014, internet www hydrocad
  4. Program: Koordynator, EPI-Graf, 2014, Strona interentowa www EPI-Graf
  5. Wavin NET, IntraSoft, 2014, Strony internetowe firm IntraSoft i Wavin

Literatura dodatkowa

  1. Programy firmy Bentley, Hestead Methods, USA, 2013, strona internetowa firmy Bentley

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Praktyczne zapoznanie się z powszechnie stosowanymi w kraju i na świecie programami komputerowymi, takimi jak EPANET, EPA SWMM, SewerCAD, StormCAD, WaterCAD, HydroCAD, WavinNET, czy EPI-Graf Koordynator, służącymi do symulacji i/lub projektowania sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz sieci wodociągowej i ich elementów. Zapoznanie się ze specyficzną dla kierunku wod.-kan. anglojęzyczną terminologią techniczną oraz z samym procesem budowania modelu hydrologiczno-hydraulicznego. Praktyczne zastosowanie wybranych programów w procesie symulacji i projektowania sieci wodociagowej i kanalizacyjnej, sporządzania planów i profili podłużnych, wymiarowania sieci i przewodów tłocznych, dobór pomp, sporzadzanie raportu. Wykonanie kilku podstawowych projektów przy użyciu wybranych oprogramowań.45
45

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2Samodzielne realizowanie zadań projektowych z wykorzystaniem komputera40
A-L-3Przygotowanie ćwiczeń do zaliczenia3
A-L-4Zaliczenie wykonanych zadań projektowych2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_S/D/13_W01Student w wyniku przeprowadzonych zajęć zna podstawowe wymagania i możliwości omawianych programów komputerowych służących do symulacji układów sieci wod.-kan. w różnych scenariach projektowych i/lub projektowania. Student powinien umieć wybrać odpowiednie oprogramowanie dla danego problemu/systemu wod.-kan. Student potrafi zdefiniować, przygotować i wprowadzić wymagane dane wyjściowe, zbudować model, przeprowadzić na nim symulację systemu i odczytać prawidłowo wyniki symulacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W07Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu inżynierii środowiska
IS_2A_W10Zna zaawansowane metody, programy komputerowe stosowane w rozwiązywaniu złożonych zadań z zakresu inżynierii środowiska
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi i powszechnie stosowanymi na świecie i w kraju programami komputerowymi służącymi do symulacji i projektowania sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz ich urządzeń i elementów.
C-2Zapoznanie studentów z anglojęzyczną terminologią i metodologią w dziedzinach: hydraulika, hydrologia, gospodarka wodna oraz budowa i projektowanie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami i metodami budowy komputerowego modelu hydraulicznego (np. sieć wodociągowa) lub hydrologiczno-hydraulicznego (np. sieć kanalizacji deszczowej).
C-4Ukształtowanie umiejętności z zakresu wykorzystania/poszukiwania/zdobycia niezbędnych informacji w celu zbudowania hydraulicznego lub hydrologiczno-hydraulicznego komputerowego modelu projektowanej sieci.
C-5Ukształtowanie umiejętności budowy, symulacji i optymalizacji prostych układów sieci i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych przy użyciu specjalistycznych programów komputerowych.
Treści programoweT-L-1Praktyczne zapoznanie się z powszechnie stosowanymi w kraju i na świecie programami komputerowymi, takimi jak EPANET, EPA SWMM, SewerCAD, StormCAD, WaterCAD, HydroCAD, WavinNET, czy EPI-Graf Koordynator, służącymi do symulacji i/lub projektowania sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz sieci wodociągowej i ich elementów. Zapoznanie się ze specyficzną dla kierunku wod.-kan. anglojęzyczną terminologią techniczną oraz z samym procesem budowania modelu hydrologiczno-hydraulicznego. Praktyczne zastosowanie wybranych programów w procesie symulacji i projektowania sieci wodociagowej i kanalizacyjnej, sporządzania planów i profili podłużnych, wymiarowania sieci i przewodów tłocznych, dobór pomp, sporzadzanie raportu. Wykonanie kilku podstawowych projektów przy użyciu wybranych oprogramowań.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna z użyciem komputera/projektora
M-2Metoda ćwiczeń projektowych z użyciem przykładowych, tzw. "krok po kroku" rozwiązań (Tutorials) w ramach danego programu
M-3Webair seminar - Uczestnictwo w medialnym pokazie/seminarium poprzez łącza internetowe
M-4Metoda samodzielnych projektów z użyciem wybranych programów komputerowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie cząstkowe w trakcie realizacji ćwiczeń laboratoryjnych/projektowych za wiedę potrzebną do realizacji projektu
S-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna w dostatecznym stopniu dostępne programy komputerowe, które pozwalają na rozwiązywanie jedynie prostych podstawowych zagadnień z zakresu inżynierii środowiska.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_S/D/13_U01Student potrafi wybrać odpowiednie oprogramowanie dla realizacji zdefiniowanego celu/projektu. Potrafi przygotować dane wyjścowe niezbędne do realizacji zadania projektowego przy użyciu danego programu i na ich podstawie potrafi zbudować model komputerowy, przeprowadzić symulację zdarzeń/układu i prawidłowo odczytywać wyniki symulacji. Na podstawie przeprowadzonych symulacji komputerowych potrafii zaprojektować różne układy sieci wodociągowo-kanalizacyjne dla wybranych rzeczywistych systemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U09Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
IS_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla inżynierii środowiska
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi i powszechnie stosowanymi na świecie i w kraju programami komputerowymi służącymi do symulacji i projektowania sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz ich urządzeń i elementów.
C-2Zapoznanie studentów z anglojęzyczną terminologią i metodologią w dziedzinach: hydraulika, hydrologia, gospodarka wodna oraz budowa i projektowanie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami i metodami budowy komputerowego modelu hydraulicznego (np. sieć wodociągowa) lub hydrologiczno-hydraulicznego (np. sieć kanalizacji deszczowej).
C-4Ukształtowanie umiejętności z zakresu wykorzystania/poszukiwania/zdobycia niezbędnych informacji w celu zbudowania hydraulicznego lub hydrologiczno-hydraulicznego komputerowego modelu projektowanej sieci.
C-5Ukształtowanie umiejętności budowy, symulacji i optymalizacji prostych układów sieci i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych przy użyciu specjalistycznych programów komputerowych.
Treści programoweT-L-1Praktyczne zapoznanie się z powszechnie stosowanymi w kraju i na świecie programami komputerowymi, takimi jak EPANET, EPA SWMM, SewerCAD, StormCAD, WaterCAD, HydroCAD, WavinNET, czy EPI-Graf Koordynator, służącymi do symulacji i/lub projektowania sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz sieci wodociągowej i ich elementów. Zapoznanie się ze specyficzną dla kierunku wod.-kan. anglojęzyczną terminologią techniczną oraz z samym procesem budowania modelu hydrologiczno-hydraulicznego. Praktyczne zastosowanie wybranych programów w procesie symulacji i projektowania sieci wodociagowej i kanalizacyjnej, sporządzania planów i profili podłużnych, wymiarowania sieci i przewodów tłocznych, dobór pomp, sporzadzanie raportu. Wykonanie kilku podstawowych projektów przy użyciu wybranych oprogramowań.
Metody nauczaniaM-2Metoda ćwiczeń projektowych z użyciem przykładowych, tzw. "krok po kroku" rozwiązań (Tutorials) w ramach danego programu
M-4Metoda samodzielnych projektów z użyciem wybranych programów komputerowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie cząstkowe w trakcie realizacji ćwiczeń laboratoryjnych/projektowych za wiedę potrzebną do realizacji projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada niewielkie umiejętności w zakresie realizacji zadania projektowego przy użyciu poznanych w czasie zajęć programów komputerowych. Potrafi poprawnie dobrać odpowiednie oprogramowanie i przygotować dane wyjściowe. Posiada niewielkie umiejętności budowania modelu, przeprowadzenia symulacji komputerowej i analizy wyników. Potrafi jedynie w dostateczny sposób zaprojektować najprostsze podstawowe układy sieci wod-kan. dla wybranych rzeczywistych terenów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_S/D/13_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest w stanie prawidłowo i kreatywnie dobrać i wykorzystać dostępne mu oprogramowanie komputerowe w celu realizacji danego zadania projektowego w zakresie projektowania systemów wod.-kan. Myśli i działa kreatywnie. Jest odpowiedzialny za rzetelność wprowadzonych danych i uzyskanych wyników symulacji/obliczeń. Prawidłowo definiuje układ/model i klasyfikuje wszystkie problemy projektowe związane z omawianym zagadnieniem. Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K07Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
IS_2A_K04Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
IS_2A_K02Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi i powszechnie stosowanymi na świecie i w kraju programami komputerowymi służącymi do symulacji i projektowania sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz ich urządzeń i elementów.
C-4Ukształtowanie umiejętności z zakresu wykorzystania/poszukiwania/zdobycia niezbędnych informacji w celu zbudowania hydraulicznego lub hydrologiczno-hydraulicznego komputerowego modelu projektowanej sieci.
C-5Ukształtowanie umiejętności budowy, symulacji i optymalizacji prostych układów sieci i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych przy użyciu specjalistycznych programów komputerowych.
Treści programoweT-L-1Praktyczne zapoznanie się z powszechnie stosowanymi w kraju i na świecie programami komputerowymi, takimi jak EPANET, EPA SWMM, SewerCAD, StormCAD, WaterCAD, HydroCAD, WavinNET, czy EPI-Graf Koordynator, służącymi do symulacji i/lub projektowania sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz sieci wodociągowej i ich elementów. Zapoznanie się ze specyficzną dla kierunku wod.-kan. anglojęzyczną terminologią techniczną oraz z samym procesem budowania modelu hydrologiczno-hydraulicznego. Praktyczne zastosowanie wybranych programów w procesie symulacji i projektowania sieci wodociagowej i kanalizacyjnej, sporządzania planów i profili podłużnych, wymiarowania sieci i przewodów tłocznych, dobór pomp, sporzadzanie raportu. Wykonanie kilku podstawowych projektów przy użyciu wybranych oprogramowań.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna z użyciem komputera/projektora
M-2Metoda ćwiczeń projektowych z użyciem przykładowych, tzw. "krok po kroku" rozwiązań (Tutorials) w ramach danego programu
M-3Webair seminar - Uczestnictwo w medialnym pokazie/seminarium poprzez łącza internetowe
M-4Metoda samodzielnych projektów z użyciem wybranych programów komputerowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie cząstkowe w trakcie realizacji ćwiczeń laboratoryjnych/projektowych za wiedę potrzebną do realizacji projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student biernie uczestniczy w pracy podczas zajęć, nie podejmuje własnej inicjatywy, wykazuje się małą wrażliwością na praktyczne wykorzystanie narzędzi symulacyjnych do projektowania układów/systemów w dziedzinie wod.-kan. Jest mało odpowiedzialny za rzetelność wprowadzonych do modelu danych i uzyskanych wyników. Nie wyraża chęci do działań w sposób kreatywny i dbały w dziedzinie metod komputerowych stosowanych w wod.-kan. Wykazuje małe zainteresowanie do podnoszenia wiedzy i kwalifikacji zawodowych.
3,5
4,0
4,5
5,0