Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S2)

Sylabus przedmiotu PHS - Historia sztuki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot PHS - Historia sztuki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagane są podstawowe wiadomości z historii, historii sztuki i architektury na poziomie programu szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie wiodących kierunków i stylów w architekturze europejskiej i polskiej od starożytności do czasów współczesnych. Rozpoznawanie stylów na podstawie ich charakterystycznych cech. Doskonalenie umiejętności przygotowania i wygłaszenia prezentacji na wybrany temat z zakresu historii architektury i urbanistyki. Zalecana tematyka dotyczy architektury i urbanistyki współczesnej, w tym najnowszych osiągnięć i trendów, także wybitnych dzieł inżynierskich.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Architektura starożytnej Grecji i Rzymu Główne porządki architektniczne2
T-W-2Architektura romańska w Europie i Polsce Główne cechy i obiekty2
T-W-3Architektura gotycka w Europie Cechy stylu, przykłady2
T-W-4Architektura gotycka w Polsce Układy przestrzenne miast i wsi2
T-W-5Renesans w Europie Tło epoki, cechy stylu, najwybitniejsi twórcy2
T-W-6Renesans w Polsce Wybitni twórcy i ich dzieła2
T-W-7Barok w Europie, przyczyny powstania, cechy, twórcy Urbanistyka doby baroku2
T-W-8Barok w Polsce, tło epoki, twórcy i ich dzieła2
T-W-9Klasycyzm w Europie,główne nurty2
T-W-10Klasycyzm w Polsce Urbanistyka doby klasycyzmu2
T-W-11Secesja w Europie i Polsce Początki architektury współczesnej2
T-W-12Architektura I połowy XX w. Modernizm, ekspresjonizm, styl międzynarodowy2
T-W-13Architektura współczesna, kierunki i tendencje2
T-W-14Współczesna architektura polska2
T-W-15Zaliczenie wykładów2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przeanalizowanie materiału podanego na wykładzie i przyswojenie go20
A-W-3Przygotowanie syntetycznej planszy w formacie A 3 na wybrany, z zakresu wykładów, temat10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-11. Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną / komputer z rzutnikiem mltimedialnym

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Studenci zobowiązani są do wykonania arkusza na wybrany temat, pozyskując informacje z literatury i baz danych, następnie je syntetycznie ujmując.
S-2Ocena podsumowująca: Studenci są zobowiązani do zaliczenia kolokwium podsumowującego.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_A/03-1a_W01
Student uzyskuje wiedzę na temat historii architektury i urbanistyki. Rozpoznaje style i potrafi scharakteryzować ich cechy. Zna najnowsze trendy i kierunki. Rozpoznaje przykłady wybitnych obiektów inżynierskich i architektonicznych.
IS_2A_W15C-1T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-3, T-W-13, T-W-6, T-W-14, T-W-2, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-8, T-W-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_A/03-1a_U01
Student potrafi pozyskać i dokonać selekcji danych. Prawidłowo intepretuje dane, potrafi je zintegrować i przedstawić.
IS_2A_U02C-1T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-3, T-W-13, T-W-6, T-W-14, T-W-2, T-W-12, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-8, T-W-1M-1S-2, S-1
S_2A_A/03-1a_U02
Potrafi integrować wiedzę z zakresu historii architektury urbanistyki przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich.
IS_2A_U26C-1T-W-4, T-W-7, T-W-3, T-W-13, T-W-6, T-W-14, T-W-2, T-W-12, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-8, T-W-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_A/03-1a_K01
Rzetelnie opracowuje i przedstawia wyniki swojej pracy.
IS_2A_K03C-1T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-13, T-W-6, T-W-14, T-W-12, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-8M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
S_2A_A/03-1a_W01
Student uzyskuje wiedzę na temat historii architektury i urbanistyki. Rozpoznaje style i potrafi scharakteryzować ich cechy. Zna najnowsze trendy i kierunki. Rozpoznaje przykłady wybitnych obiektów inżynierskich i architektonicznych.
2,0Nie potrafi rozpoznać stylu architektonicznego.
3,0Potrafi rozpoznać styl architektoniczny. Umie określić podstawowe cechy charakterystyczne przy pomocy prowadzącego.
3,5Potrafi rozpoznać styl architektoniczny. Umie określić podstawowe cechy charakterystyczne przy pomocy prowadzącego.
4,0Potrafi rozpoznać styl architektoniczny. Umie określić podstawowe cechy charakterystyczne.
4,5Potrafi rozpoznać styl architektoniczny. Umie opisać szczegółowo cechy charakterystyczne danego stylu.
5,0Bezbłędnie rozpoznaje style architektoniczne. Zna cechy charakterystyczne dla danego stylu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
S_2A_A/03-1a_U01
Student potrafi pozyskać i dokonać selekcji danych. Prawidłowo intepretuje dane, potrafi je zintegrować i przedstawić.
2,0Nie umie dokonać właściwej selekcji danych. Nie umie ich zintegrować i przedstawić.
3,0Umie dokonać właściwej selekcji danych, integruje je i przedstawia przy pomocy prowadzącego.
3,5Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je zintegrować i przedstawić
4,0Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je zintegrować i przedstawić w jasny i czytelny sposób.
4,5Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je starannie zintegrować i precyzyjnie przedstawić.
5,0Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je zintegrować i przedstawić na bardzo wysokim poziomie.
S_2A_A/03-1a_U02
Potrafi integrować wiedzę z zakresu historii architektury urbanistyki przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich.
2,0Nie umie dokonać właściwej selekcji danych. Nie umie ich zintegrować i przedstawić.
3,0Umie dokonać właściwej selekcji danych, integruje je i przedstawia przy pomocy prowadzącego.
3,5Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je zintegrować i przedstawić
4,0Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je zintegrować i przedstawić w jasny i czytelny sposób.
4,5Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je starannie zintegrować i precyzyjnie przedstawić.
5,0Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je zintegrować i przedstawić na bardzo wysokim poziomie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
S_2A_A/03-1a_K01
Rzetelnie opracowuje i przedstawia wyniki swojej pracy.
2,0Student nieaktywny , nieobowiązkowy.
3,0Student sumienny, współpracujący z zespołem.
3,5Student sumienny, dobrze współpracujący z zespołem.
4,0Student obowiązkowy , sumienny, dobrze współpracujący z zespołem.
4,5Student ambitny, obowiązkowy , sumienny, dobrze współpracujący z zespołem.
5,0Student ambitny, obowiązkowy , sumienny, bardzo dobrze współpracujący z zespołem.

Literatura podstawowa

  1. Koch Wilfried, Style w architekturze, Świat Książki, Warszawa, 1995, ISBN 83-7129-288-0
  2. Miłobędzki Adam, Zarys dziejów architektury w Polsce, Wiedza Powszechna, Warszawa, 1988, ISBN 83-214-0578-9
  3. Wróbel Tadeusz, Zarys historii budowy miast, Ossolineum, Wrocław, Kraków, 1971

Literatura dodatkowa

  1. Watkin David, Historia architektury zachodniej, ARKADY, Warszawa, 2001, ISBN - 83-213-4178-0

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Architektura starożytnej Grecji i Rzymu Główne porządki architektniczne2
T-W-2Architektura romańska w Europie i Polsce Główne cechy i obiekty2
T-W-3Architektura gotycka w Europie Cechy stylu, przykłady2
T-W-4Architektura gotycka w Polsce Układy przestrzenne miast i wsi2
T-W-5Renesans w Europie Tło epoki, cechy stylu, najwybitniejsi twórcy2
T-W-6Renesans w Polsce Wybitni twórcy i ich dzieła2
T-W-7Barok w Europie, przyczyny powstania, cechy, twórcy Urbanistyka doby baroku2
T-W-8Barok w Polsce, tło epoki, twórcy i ich dzieła2
T-W-9Klasycyzm w Europie,główne nurty2
T-W-10Klasycyzm w Polsce Urbanistyka doby klasycyzmu2
T-W-11Secesja w Europie i Polsce Początki architektury współczesnej2
T-W-12Architektura I połowy XX w. Modernizm, ekspresjonizm, styl międzynarodowy2
T-W-13Architektura współczesna, kierunki i tendencje2
T-W-14Współczesna architektura polska2
T-W-15Zaliczenie wykładów2
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przeanalizowanie materiału podanego na wykładzie i przyswojenie go20
A-W-3Przygotowanie syntetycznej planszy w formacie A 3 na wybrany, z zakresu wykładów, temat10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_A/03-1a_W01Student uzyskuje wiedzę na temat historii architektury i urbanistyki. Rozpoznaje style i potrafi scharakteryzować ich cechy. Zna najnowsze trendy i kierunki. Rozpoznaje przykłady wybitnych obiektów inżynierskich i architektonicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W15Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym wpływu realizacji inwestycji technicznych na środowisko; ma uporządkowana wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, zna środki bezpieczeństwa i ochrony oraz kryteria ich doboru
Cel przedmiotuC-1Poznanie wiodących kierunków i stylów w architekturze europejskiej i polskiej od starożytności do czasów współczesnych. Rozpoznawanie stylów na podstawie ich charakterystycznych cech. Doskonalenie umiejętności przygotowania i wygłaszenia prezentacji na wybrany temat z zakresu historii architektury i urbanistyki. Zalecana tematyka dotyczy architektury i urbanistyki współczesnej, w tym najnowszych osiągnięć i trendów, także wybitnych dzieł inżynierskich.
Treści programoweT-W-4Architektura gotycka w Polsce Układy przestrzenne miast i wsi
T-W-5Renesans w Europie Tło epoki, cechy stylu, najwybitniejsi twórcy
T-W-7Barok w Europie, przyczyny powstania, cechy, twórcy Urbanistyka doby baroku
T-W-3Architektura gotycka w Europie Cechy stylu, przykłady
T-W-13Architektura współczesna, kierunki i tendencje
T-W-6Renesans w Polsce Wybitni twórcy i ich dzieła
T-W-14Współczesna architektura polska
T-W-2Architektura romańska w Europie i Polsce Główne cechy i obiekty
T-W-9Klasycyzm w Europie,główne nurty
T-W-10Klasycyzm w Polsce Urbanistyka doby klasycyzmu
T-W-11Secesja w Europie i Polsce Początki architektury współczesnej
T-W-8Barok w Polsce, tło epoki, twórcy i ich dzieła
T-W-1Architektura starożytnej Grecji i Rzymu Główne porządki architektniczne
Metody nauczaniaM-11. Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną / komputer z rzutnikiem mltimedialnym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studenci są zobowiązani do zaliczenia kolokwium podsumowującego.
S-1Ocena podsumowująca: Studenci zobowiązani są do wykonania arkusza na wybrany temat, pozyskując informacje z literatury i baz danych, następnie je syntetycznie ujmując.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi rozpoznać stylu architektonicznego.
3,0Potrafi rozpoznać styl architektoniczny. Umie określić podstawowe cechy charakterystyczne przy pomocy prowadzącego.
3,5Potrafi rozpoznać styl architektoniczny. Umie określić podstawowe cechy charakterystyczne przy pomocy prowadzącego.
4,0Potrafi rozpoznać styl architektoniczny. Umie określić podstawowe cechy charakterystyczne.
4,5Potrafi rozpoznać styl architektoniczny. Umie opisać szczegółowo cechy charakterystyczne danego stylu.
5,0Bezbłędnie rozpoznaje style architektoniczne. Zna cechy charakterystyczne dla danego stylu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_A/03-1a_U01Student potrafi pozyskać i dokonać selekcji danych. Prawidłowo intepretuje dane, potrafi je zintegrować i przedstawić.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Poznanie wiodących kierunków i stylów w architekturze europejskiej i polskiej od starożytności do czasów współczesnych. Rozpoznawanie stylów na podstawie ich charakterystycznych cech. Doskonalenie umiejętności przygotowania i wygłaszenia prezentacji na wybrany temat z zakresu historii architektury i urbanistyki. Zalecana tematyka dotyczy architektury i urbanistyki współczesnej, w tym najnowszych osiągnięć i trendów, także wybitnych dzieł inżynierskich.
Treści programoweT-W-4Architektura gotycka w Polsce Układy przestrzenne miast i wsi
T-W-5Renesans w Europie Tło epoki, cechy stylu, najwybitniejsi twórcy
T-W-7Barok w Europie, przyczyny powstania, cechy, twórcy Urbanistyka doby baroku
T-W-3Architektura gotycka w Europie Cechy stylu, przykłady
T-W-13Architektura współczesna, kierunki i tendencje
T-W-6Renesans w Polsce Wybitni twórcy i ich dzieła
T-W-14Współczesna architektura polska
T-W-2Architektura romańska w Europie i Polsce Główne cechy i obiekty
T-W-12Architektura I połowy XX w. Modernizm, ekspresjonizm, styl międzynarodowy
T-W-9Klasycyzm w Europie,główne nurty
T-W-10Klasycyzm w Polsce Urbanistyka doby klasycyzmu
T-W-11Secesja w Europie i Polsce Początki architektury współczesnej
T-W-8Barok w Polsce, tło epoki, twórcy i ich dzieła
T-W-1Architektura starożytnej Grecji i Rzymu Główne porządki architektniczne
Metody nauczaniaM-11. Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną / komputer z rzutnikiem mltimedialnym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studenci są zobowiązani do zaliczenia kolokwium podsumowującego.
S-1Ocena podsumowująca: Studenci zobowiązani są do wykonania arkusza na wybrany temat, pozyskując informacje z literatury i baz danych, następnie je syntetycznie ujmując.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie dokonać właściwej selekcji danych. Nie umie ich zintegrować i przedstawić.
3,0Umie dokonać właściwej selekcji danych, integruje je i przedstawia przy pomocy prowadzącego.
3,5Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je zintegrować i przedstawić
4,0Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je zintegrować i przedstawić w jasny i czytelny sposób.
4,5Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je starannie zintegrować i precyzyjnie przedstawić.
5,0Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je zintegrować i przedstawić na bardzo wysokim poziomie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_A/03-1a_U02Potrafi integrować wiedzę z zakresu historii architektury urbanistyki przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U26Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Poznanie wiodących kierunków i stylów w architekturze europejskiej i polskiej od starożytności do czasów współczesnych. Rozpoznawanie stylów na podstawie ich charakterystycznych cech. Doskonalenie umiejętności przygotowania i wygłaszenia prezentacji na wybrany temat z zakresu historii architektury i urbanistyki. Zalecana tematyka dotyczy architektury i urbanistyki współczesnej, w tym najnowszych osiągnięć i trendów, także wybitnych dzieł inżynierskich.
Treści programoweT-W-4Architektura gotycka w Polsce Układy przestrzenne miast i wsi
T-W-7Barok w Europie, przyczyny powstania, cechy, twórcy Urbanistyka doby baroku
T-W-3Architektura gotycka w Europie Cechy stylu, przykłady
T-W-13Architektura współczesna, kierunki i tendencje
T-W-6Renesans w Polsce Wybitni twórcy i ich dzieła
T-W-14Współczesna architektura polska
T-W-2Architektura romańska w Europie i Polsce Główne cechy i obiekty
T-W-12Architektura I połowy XX w. Modernizm, ekspresjonizm, styl międzynarodowy
T-W-9Klasycyzm w Europie,główne nurty
T-W-10Klasycyzm w Polsce Urbanistyka doby klasycyzmu
T-W-11Secesja w Europie i Polsce Początki architektury współczesnej
T-W-8Barok w Polsce, tło epoki, twórcy i ich dzieła
T-W-1Architektura starożytnej Grecji i Rzymu Główne porządki architektniczne
Metody nauczaniaM-11. Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną / komputer z rzutnikiem mltimedialnym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studenci są zobowiązani do zaliczenia kolokwium podsumowującego.
S-1Ocena podsumowująca: Studenci zobowiązani są do wykonania arkusza na wybrany temat, pozyskując informacje z literatury i baz danych, następnie je syntetycznie ujmując.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie dokonać właściwej selekcji danych. Nie umie ich zintegrować i przedstawić.
3,0Umie dokonać właściwej selekcji danych, integruje je i przedstawia przy pomocy prowadzącego.
3,5Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je zintegrować i przedstawić
4,0Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je zintegrować i przedstawić w jasny i czytelny sposób.
4,5Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je starannie zintegrować i precyzyjnie przedstawić.
5,0Umie dokonać właściwej selekcji danych, umie je zintegrować i przedstawić na bardzo wysokim poziomie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_A/03-1a_K01Rzetelnie opracowuje i przedstawia wyniki swojej pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K03Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
Cel przedmiotuC-1Poznanie wiodących kierunków i stylów w architekturze europejskiej i polskiej od starożytności do czasów współczesnych. Rozpoznawanie stylów na podstawie ich charakterystycznych cech. Doskonalenie umiejętności przygotowania i wygłaszenia prezentacji na wybrany temat z zakresu historii architektury i urbanistyki. Zalecana tematyka dotyczy architektury i urbanistyki współczesnej, w tym najnowszych osiągnięć i trendów, także wybitnych dzieł inżynierskich.
Treści programoweT-W-4Architektura gotycka w Polsce Układy przestrzenne miast i wsi
T-W-5Renesans w Europie Tło epoki, cechy stylu, najwybitniejsi twórcy
T-W-7Barok w Europie, przyczyny powstania, cechy, twórcy Urbanistyka doby baroku
T-W-13Architektura współczesna, kierunki i tendencje
T-W-6Renesans w Polsce Wybitni twórcy i ich dzieła
T-W-14Współczesna architektura polska
T-W-12Architektura I połowy XX w. Modernizm, ekspresjonizm, styl międzynarodowy
T-W-9Klasycyzm w Europie,główne nurty
T-W-10Klasycyzm w Polsce Urbanistyka doby klasycyzmu
T-W-11Secesja w Europie i Polsce Początki architektury współczesnej
T-W-8Barok w Polsce, tło epoki, twórcy i ich dzieła
Metody nauczaniaM-11. Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną / komputer z rzutnikiem mltimedialnym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studenci są zobowiązani do zaliczenia kolokwium podsumowującego.
S-1Ocena podsumowująca: Studenci zobowiązani są do wykonania arkusza na wybrany temat, pozyskując informacje z literatury i baz danych, następnie je syntetycznie ujmując.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nieaktywny , nieobowiązkowy.
3,0Student sumienny, współpracujący z zespołem.
3,5Student sumienny, dobrze współpracujący z zespołem.
4,0Student obowiązkowy , sumienny, dobrze współpracujący z zespołem.
4,5Student ambitny, obowiązkowy , sumienny, dobrze współpracujący z zespołem.
5,0Student ambitny, obowiązkowy , sumienny, bardzo dobrze współpracujący z zespołem.