Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: Engineering Structures
Sylabus przedmiotu Mathematics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mathematics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Zwierzchowski <Maciej.Zwierzchowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of selected topics of higher mathematics from the courses Mathematics-1 and Mathematics-2 from the 1-st degree studies at Construction and Architecture Faculty |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To give the students an extended and deepened knowledge of higher mathematics |
C-2 | To teach the students methods and computational algorithms used in engineering |
C-3 | To educate the students about the necessity of whole life learning and responsibility for a reliable work |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Basic information from the integral calculation: Integration by parts and Integration by substitution and partial derivative of the function of two or more variables. | 2 |
T-A-2 | Solving ordinary differential equations of higher orders | 3 |
T-A-3 | Solving partial differential equations of the second order using canonical form | 4 |
T-A-4 | Expansion of a periodic function into Fourier series | 4 |
T-A-5 | Test | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ordinary differential equations of higher order | 3 |
T-W-2 | Partial differential equation of second order, types: parabolic, hyperbolic and elliptic - elementary course. | 4 |
T-W-3 | Function series: power series and Fourier series of a periodic function | 4 |
T-W-4 | Fourier transform | 2 |
T-W-5 | Test | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Taking part in exercises, solving of exercises and analyzing problems under supervision of a teacher | 13 |
A-A-2 | Self study by solving exercises and analyzing problems | 5 |
A-A-3 | Test preparration | 10 |
A-A-4 | Test | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Taking part in lectures and making notes | 13 |
A-W-2 | Independent reading of lecture notes and studying literature | 7 |
A-W-3 | Exam praparation | 8 |
A-W-4 | Exam | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | A lecture with explanations and numerous examples |
M-2 | Exercises - solving exercises and problems concerning topic of the lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Valuation of students activity during lectures and exercises |
S-2 | Ocena podsumowująca: Exercises - a test of computational exercises |
S-3 | Ocena podsumowująca: Exercises - a test of thoretical questions |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/B/01-1_W01 The student knows the basic definitions, theorems, examples and computational methods of selected topics of higher mathematics | B-A_2A_W01 | — | — | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-5 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/B/01-1_U01 The student is able to solve mathematical problems appearing in engineering praxis correctly and precisely | B-A_2A_U01, B-A_2A_U10 | — | — | C-2, C-1 | T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/B/01-1_K01 The student is aware of necessity of the whole life learning and responsibility for a reliable work | B-A_2A_K02 | — | — | C-3 | T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/B/01-1_W01 The student knows the basic definitions, theorems, examples and computational methods of selected topics of higher mathematics | 2,0 | |
3,0 | The student knows the basic definitions, theorems and methods of higher mathematics (selected topics) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/B/01-1_U01 The student is able to solve mathematical problems appearing in engineering praxis correctly and precisely | 2,0 | |
3,0 | The student can solve typical simple exercises of higher mathematics in selected topics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/B/01-1_K01 The student is aware of necessity of the whole life learning and responsibility for a reliable work | 2,0 | |
3,0 | The student takes part in lectures and exercises. They work on their own right. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Tyn Myint-U, Lokenath Debnath, Linear Partial Differential Equations for Scientists and Engineers, Birkhauser, 4
- K. Weltner, J. Grosjean, W. J. Weber, P. Schuster, Mathematics for Physicists and Engineers, Springer, 2009
Literatura dodatkowa
- Donald A.McQuarrie, Mathematical Methods for Scientists and Engineers, Univ Science Books, 2003
- Donald A. McQuarrie, Mathematical Methods for Scientists and Engineers part 2, Univ Science Books, 2003