Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | B_2A_A/04-5_U01 | Posiada umiejętność pozyskiwania informacji z literatury, formułować hipotezy oraz samodzielnie przygotować i zreferować rozwiązania w pracy dyplomowej a także pozyskać oprogramowanie wspomagające organizację procesu budowlanego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_2A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
B_2A_U02 | Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym |
B_2A_U03 | Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
B_2A_U04 | Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności |
B_2A_U05 | Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
B_2A_U09 | Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski |
B_2A_U11 | Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
B_2A_U12 | Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
B_2A_U18 | Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności |
B_2A_U19 | Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia
( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe |
B_2A_U22 | Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
B_2A_U27 | Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie zasad pisania planów i treści prac dyplomowych z zakresu mechaniki gruntów |
---|
C-2 | Nabycie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu pracy dyplomowej magisterskiej |
C-3 | Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej |
C-4 | Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej |
C-5 | Nabycie świadomości podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej |
Treści programowe | T-SD-1 | Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów |
---|
T-SD-2 | Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej |
T-SD-3 | Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury |
T-SD-4 | Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów |
T-SD-6 | Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich, dyskusja i podsumowanie pracy |
T-SD-5 | Prezentowanie przez studentów realizowanych rozdziałów pracy dyplomowych magisterskich, dyskusje związane z tematyką prezentowanych prac dyplomowych |
T-SD-7 | Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie zasad dotyczących szczegółowych wymagań edytorskich, sposobu przekazania treści i sposobu prezentacji pracy |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metoda projektów |
M-3 | Metoda przypadków |
M-4 | Wykład problemowy |
M-5 | Metody praktyczne (prezentacja) |
M-6 | Metody praktyczne (seminarium) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Prezentacja referatów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej w stopniu dostatecznym |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |