Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe3:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe3
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD8 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności
W-2Zaliczone szkolenie biblioteczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
C-2Przygotowanie do podejmowania decyzji w zakresie prawidłowego doboru i stosowania materiałów budowlanych.
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej.
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej.
C-5Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem specyfiki prac o charakterze badawczym i projektowym, w ograniczeniu do zagadnień z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej.2
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Przedstawienie zasad przygotowania bibliografii, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp.4
T-SD-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu poszczególnych opracowań i specyficznego dla każdej pracy podziału treści.4
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja.8
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych. Wspólna dyskusja nad przyjętymi założeniami, uzyskanymi wynikami i sformułowanymi wnioskami.8
T-SD-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich, wymogów edytorskich, techniki prezentacji pracy, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w seminarium dyplomowym30
A-SD-2Opracowanie planu pracy dyplomowej4
A-SD-3Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu2
A-SD-4Przygotowanie prezentacji na wybrany temat poszerzający wiedzę z danej specjalności10
A-SD-5Wykonanie potrzebnych opracowań, których wynik jest przedstawiany w drugim referacie z tematyki pracy10
A-SD-6Przygotowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników4
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
S-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
S-4Ocena podsumowująca: ocena końcowa z przygotowania dwóch referatów i jednego sprawozdania

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/10-3_W01
Student zna typowe technologie dotyczące rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród stosowanych w budownictwie oraz posiada podstawową wiedzę o trendach technicznych i środowiskowych pojawiających się aktualnie w budownictwie
B_1A_W17, B_1A_W20, B_1A_W21, B_1A_W23, B_1A_W13C-4, C-1T-SD-3, T-SD-4M-1, M-2, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/10-3_U01
Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność samokształcenia się.
B_1A_U05, B_1A_U14, B_1A_U19, B_1A_U08, B_1A_U21, B_1A_U22, B_1A_U27C-4, C-3, C-1, C-2, C-5T-SD-3, T-SD-6, T-SD-1, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-2M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/10-3_K01
Studnet rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować do współpracy osoby z grupy. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych.
B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K03, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K06, B_1A_K07C-3, C-1, C-5T-SD-3, T-SD-6, T-SD-4, T-SD-5M-1, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/10-3_W01
Student zna typowe technologie dotyczące rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród stosowanych w budownictwie oraz posiada podstawową wiedzę o trendach technicznych i środowiskowych pojawiających się aktualnie w budownictwie
2,0
3,0Student znaminimalnie podstawowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie oraz ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/10-3_U01
Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność samokształcenia się.
2,0
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi w małym stopniu korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/10-3_K01
Studnet rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować do współpracy osoby z grupy. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych.
2,0
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. aktualna literatura zgodna ze specyfiką prac dyplomowych

Literatura dodatkowa

  1. aktualne normy, czasopisma techniczne i materiały konferencyjne
  2. H. Garbalińska, Izotermiczne współczynniki transportu wilgoci porowatego materiału budowlanego, Wydawnictwo Uczelniane PS, Szczecin, Prace Naukowe Politechniki Szczecińskiej, 2002, nr 571, ISBN 83-88764-17-9
  3. H. Garbalińska, Desorpcyjne badania nieliniowości dyfuzji wilgoci w zakresie higroskopijnym, Polska Akademia Nauk KILiW Warszawa, STUDIA Z ZAKRESU INŻYNIERII, 2013, nr 80, ISBN 978-83-93412-34-1
  4. H. Garbalińska, J. Strzałkowski, A. Stolarska, Moisture Influence on Compressive Strength of Calcium Silicate Masonry Units–Experimental Assessment and Normative Calculations, Materials, 2020, Tom: 13, Zeszyt: 17, 10.3390/ma13173817

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem specyfiki prac o charakterze badawczym i projektowym, w ograniczeniu do zagadnień z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej.2
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Przedstawienie zasad przygotowania bibliografii, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp.4
T-SD-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu poszczególnych opracowań i specyficznego dla każdej pracy podziału treści.4
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja.8
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych. Wspólna dyskusja nad przyjętymi założeniami, uzyskanymi wynikami i sformułowanymi wnioskami.8
T-SD-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich, wymogów edytorskich, techniki prezentacji pracy, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych.4
30

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w seminarium dyplomowym30
A-SD-2Opracowanie planu pracy dyplomowej4
A-SD-3Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu2
A-SD-4Przygotowanie prezentacji na wybrany temat poszerzający wiedzę z danej specjalności10
A-SD-5Wykonanie potrzebnych opracowań, których wynik jest przedstawiany w drugim referacie z tematyki pracy10
A-SD-6Przygotowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/10-3_W01Student zna typowe technologie dotyczące rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród stosowanych w budownictwie oraz posiada podstawową wiedzę o trendach technicznych i środowiskowych pojawiających się aktualnie w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W20Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
B_1A_W21Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej
B_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej.
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
Treści programoweT-SD-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu poszczególnych opracowań i specyficznego dla każdej pracy podziału treści.
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-5metody praktyczne (prezentacja)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student znaminimalnie podstawowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie oraz ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/10-3_U01Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność samokształcenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U27Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej.
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej.
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
C-2Przygotowanie do podejmowania decyzji w zakresie prawidłowego doboru i stosowania materiałów budowlanych.
C-5Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
Treści programoweT-SD-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu poszczególnych opracowań i specyficznego dla każdej pracy podziału treści.
T-SD-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich, wymogów edytorskich, techniki prezentacji pracy, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych.
T-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem specyfiki prac o charakterze badawczym i projektowym, w ograniczeniu do zagadnień z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej.
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja.
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych. Wspólna dyskusja nad przyjętymi założeniami, uzyskanymi wynikami i sformułowanymi wnioskami.
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Przedstawienie zasad przygotowania bibliografii, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
S-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi w małym stopniu korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/10-3_K01Studnet rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować do współpracy osoby z grupy. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
B_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej.
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
C-5Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
Treści programoweT-SD-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu poszczególnych opracowań i specyficznego dla każdej pracy podziału treści.
T-SD-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich, wymogów edytorskich, techniki prezentacji pracy, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych.
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja.
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych. Wspólna dyskusja nad przyjętymi założeniami, uzyskanymi wynikami i sformułowanymi wnioskami.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
S-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5
5,0