Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie

Sylabus przedmiotu Język obcy - angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy - angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Iwona Drzeniecka <Iwona.Drzeniecka@zut.edu.pl>, Bogdan Jadczak <Bogdan.Jadczak@zut.edu.pl>, Jolanta Koczalska <Jolanta.Koczalska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 27 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Materiały budowlane (BUILDING MATERIALS)3
T-LK-2Konstrukcje (CONSTRUCTION)3
T-LK-3Dążenie do doskonałości – grecka świątynia (REACHING FOR PERFECTION - A GREEK TEMPLE) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)3
T-LK-4Marmur jako wyzwanie (THE CHALLENGES OF MARBLE)2
T-LK-5Biblioteka Alexandrina (THE BIBLIOTHEKA ALEXANDRINA) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).6
T-LK-6O konstrukcji drapaczy chmur (HOW SKYSCRAPERS WORK) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)4
T-LK-7Wieżowiec w Nowym Jorku (Empire State Building) Zdania względne (Relative sentences)3
T-LK-8Drążenie tuneli - wstęp (INTRODUCTION TO TUNNELING) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)3
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne.20
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.55
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.10
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/A/03-A_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
B_2A_W16C-1T-LK-5, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-8, T-LK-7M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/A/03-A_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
B_2A_U02, B_2A_U03, B_2A_U04, B_2A_U06C-1T-LK-5, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-8, T-LK-7M-1, M-4, M-2, M-3, M-6S-1
B_2A_N2/A/03-A_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
B_2A_U06C-2T-LK-5, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-8, T-LK-7M-1, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/A/03-A_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
B_2A_K06C-2T-LK-5, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-8, T-LK-7M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/A/03-A_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/A/03-A_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_N2/A/03-A_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/A/03-A_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Eliza Romaniuk, Joanna Wrona, Modern Wonders of Civil Engineering, SPNJO Politechniki Krakowskiej, 2007
  2. Sandra Kuklińska-Stanek, Alicja Półtorak-Filipowska, Reading Companion for Students of Architecture, SPNJO Politechniki Krakowskiej, 2006
  3. Ilona Wojewódzka-Olszówka, Architecture in English – English for Architecture, SPNJO Politechniki Krakowskiej, 2004
  4. Eliza Romaniuk, Reader Friendly Civil Engineering, SPNJO Politechniki Krakowskiej, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Technical Construction Language, Intermediate Course No. 1
  2. Quality Management in Construction, Advanced Course No. 6
  3. B. Fletcher, HISTORY OF ARCHITECTURE, The Royal Institute of British Architects and University of London, 1996
  4. E. Allen, FUNDAMENTALS OF BUILDING CONSTRUCTION. Materials and Methods, John Wiley and Sons, 1985
  5. D.H. Besterfield, QUALITY CONTROL, Pearson Prentice Hall, 2004

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Materiały budowlane (BUILDING MATERIALS)3
T-LK-2Konstrukcje (CONSTRUCTION)3
T-LK-3Dążenie do doskonałości – grecka świątynia (REACHING FOR PERFECTION - A GREEK TEMPLE) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)3
T-LK-4Marmur jako wyzwanie (THE CHALLENGES OF MARBLE)2
T-LK-5Biblioteka Alexandrina (THE BIBLIOTHEKA ALEXANDRINA) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).6
T-LK-6O konstrukcji drapaczy chmur (HOW SKYSCRAPERS WORK) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)4
T-LK-7Wieżowiec w Nowym Jorku (Empire State Building) Zdania względne (Relative sentences)3
T-LK-8Drążenie tuneli - wstęp (INTRODUCTION TO TUNNELING) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)3
27

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne.20
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.55
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.10
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/A/03-A_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W16Zna podstawową terminologię dotyczącą etyki, filozofii socjologii, sztuki, wzornictwa i kultury
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-5Biblioteka Alexandrina (THE BIBLIOTHEKA ALEXANDRINA) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-2Konstrukcje (CONSTRUCTION)
T-LK-4Marmur jako wyzwanie (THE CHALLENGES OF MARBLE)
T-LK-6O konstrukcji drapaczy chmur (HOW SKYSCRAPERS WORK) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-3Dążenie do doskonałości – grecka świątynia (REACHING FOR PERFECTION - A GREEK TEMPLE) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-1Materiały budowlane (BUILDING MATERIALS)
T-LK-8Drążenie tuneli - wstęp (INTRODUCTION TO TUNNELING) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-7Wieżowiec w Nowym Jorku (Empire State Building) Zdania względne (Relative sentences)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/A/03-A_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U02Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym
B_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
B_2A_U04Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności
B_2A_U06Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-5Biblioteka Alexandrina (THE BIBLIOTHEKA ALEXANDRINA) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-2Konstrukcje (CONSTRUCTION)
T-LK-4Marmur jako wyzwanie (THE CHALLENGES OF MARBLE)
T-LK-6O konstrukcji drapaczy chmur (HOW SKYSCRAPERS WORK) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-3Dążenie do doskonałości – grecka świątynia (REACHING FOR PERFECTION - A GREEK TEMPLE) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-1Materiały budowlane (BUILDING MATERIALS)
T-LK-8Drążenie tuneli - wstęp (INTRODUCTION TO TUNNELING) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-7Wieżowiec w Nowym Jorku (Empire State Building) Zdania względne (Relative sentences)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-4dyskusja
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/A/03-A_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U06Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-5Biblioteka Alexandrina (THE BIBLIOTHEKA ALEXANDRINA) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-2Konstrukcje (CONSTRUCTION)
T-LK-4Marmur jako wyzwanie (THE CHALLENGES OF MARBLE)
T-LK-6O konstrukcji drapaczy chmur (HOW SKYSCRAPERS WORK) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-3Dążenie do doskonałości – grecka świątynia (REACHING FOR PERFECTION - A GREEK TEMPLE) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-1Materiały budowlane (BUILDING MATERIALS)
T-LK-8Drążenie tuneli - wstęp (INTRODUCTION TO TUNNELING) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-7Wieżowiec w Nowym Jorku (Empire State Building) Zdania względne (Relative sentences)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/A/03-A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-5Biblioteka Alexandrina (THE BIBLIOTHEKA ALEXANDRINA) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-2Konstrukcje (CONSTRUCTION)
T-LK-4Marmur jako wyzwanie (THE CHALLENGES OF MARBLE)
T-LK-6O konstrukcji drapaczy chmur (HOW SKYSCRAPERS WORK) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-3Dążenie do doskonałości – grecka świątynia (REACHING FOR PERFECTION - A GREEK TEMPLE) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-1Materiały budowlane (BUILDING MATERIALS)
T-LK-8Drążenie tuneli - wstęp (INTRODUCTION TO TUNNELING) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-7Wieżowiec w Nowym Jorku (Empire State Building) Zdania względne (Relative sentences)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0