Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska

Sylabus przedmiotu Złożone konstrukcje betonowe II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Złożone konstrukcje betonowe II
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Błyszko <Jaroslaw.Blyszko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jarosław Błyszko <Jaroslaw.Blyszko@zut.edu.pl>, Norbert Olczyk <Norbert.Olczyk@zut.edu.pl>, Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 18 2,20,56egzamin
projektyP2 27 1,80,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony kurs Złożonych konstrukcji betonowych sem. I.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność projektowania złożonych konstrukcji inżynierskich
C-2Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekty wykonywane indywidualnie wybranego rodzaju konstrukcji: zbiornik, przekrycie powłokowe, kopuła żelbetowa – zestawienie obciazeń, obliczenia statyczne, wymiarowanie elementów konstrukcji, rysunki konstrukcyjne27
27
wykłady
T-W-1Zagadnienia ogólne: trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji3
T-W-2Konstrukcje przestrzenne – statyka i zasady konstruowania: łuki, kopuły, tarcze i tarczownice, zbiorniki, bunkry, silosy10
T-W-3Stany awaryjne konstrukcji żelbetowych – zarysowania, ugięcia, drgania i korozja, oraz zabezpieczenia i wzmacnianie konstrukcji5
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-P-2Udział w konsultacjach4
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego18
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu5
A-P-5Zaliczenie projektu1
55
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Opracowywanie materiału wykładów - studia literaturowe35
A-W-3Przygotowanie do egzaminu10
A-W-4Udział w egzaminie3
66

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/K/D05_W01
Zna i rozumie identyfikację schematów statycznych oraz obciążeń złożonych konstrukcji betonowych, zasady konstruowania konstrukcji przestrzennych oraz zagadnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji.
B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W08, B_2A_W10C-2T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/K/D05_U01
Projektuje złożone konstrukcje betonowe oraz potrafi wykonać rysunki konstrukcyjne projektowanych konstrukcji.
B_2A_U08, B_2A_U15, B_2A_U17, B_2A_U21C-1T-P-1M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/K/D05_K01
Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych
B_2A_K01, B_2A_K05, B_2A_K06C-1, C-2T-P-1, T-W-3, T-W-1, T-W-2M-2, M-1S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/K/D05_W01
Zna i rozumie identyfikację schematów statycznych oraz obciążeń złożonych konstrukcji betonowych, zasady konstruowania konstrukcji przestrzennych oraz zagadnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji.
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/K/D05_U01
Projektuje złożone konstrukcje betonowe oraz potrafi wykonać rysunki konstrukcyjne projektowanych konstrukcji.
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/K/D05_K01
Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki

Literatura podstawowa

  1. Halicka Anna, Franczak Dominika, Projektowanie zbiorników żelbetowych Tom 1 Zbiorniki na materiały sypkie, PWN, 2011
  2. Halicka Anna, Franczak Dominika, Projektowanie zbiorników żelbetowych Tom 2 Zbiorniki na ciecze, PWN, 2018
  3. Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, t. I, II, III, PWN, Warszawa, 2011
  4. Kobiak j., Stachurski W., Konstrukcje żelbetowe t. 1-4., Arkady, Warszawa, 1991
  5. Kalist Grabiec, Żelbetowe konstrukcje cienkościenne, PWN, Poznań, 2005
  6. Kalist Grabiec, Żelbetowe konstrukcje cieńkościenne, PWN, Poznań, 2005
  7. Lewiński P., Zasady projektowania zbiorników żelbetowych na ciecze z uwzglednieniem wymagań Eurokodu 2. Przyklady obliczeń, ITB, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
  2. Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, SPC, Kraków, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekty wykonywane indywidualnie wybranego rodzaju konstrukcji: zbiornik, przekrycie powłokowe, kopuła żelbetowa – zestawienie obciazeń, obliczenia statyczne, wymiarowanie elementów konstrukcji, rysunki konstrukcyjne27
27

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zagadnienia ogólne: trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji3
T-W-2Konstrukcje przestrzenne – statyka i zasady konstruowania: łuki, kopuły, tarcze i tarczownice, zbiorniki, bunkry, silosy10
T-W-3Stany awaryjne konstrukcji żelbetowych – zarysowania, ugięcia, drgania i korozja, oraz zabezpieczenia i wzmacnianie konstrukcji5
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-P-2Udział w konsultacjach4
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego18
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu5
A-P-5Zaliczenie projektu1
55
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Opracowywanie materiału wykładów - studia literaturowe35
A-W-3Przygotowanie do egzaminu10
A-W-4Udział w egzaminie3
66
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/K/D05_W01Zna i rozumie identyfikację schematów statycznych oraz obciążeń złożonych konstrukcji betonowych, zasady konstruowania konstrukcji przestrzennych oraz zagadnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
B_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W08Zna zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-2Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji
Treści programoweT-W-2Konstrukcje przestrzenne – statyka i zasady konstruowania: łuki, kopuły, tarcze i tarczownice, zbiorniki, bunkry, silosy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/K/D05_U01Projektuje złożone konstrukcje betonowe oraz potrafi wykonać rysunki konstrukcyjne projektowanych konstrukcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
B_2A_U15Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane
B_2A_U17Potrafi wykonać klasyczną analizę statyczną konstrukcji powierzchniowych
B_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania złożonych konstrukcji inżynierskich
Treści programoweT-P-1Projekty wykonywane indywidualnie wybranego rodzaju konstrukcji: zbiornik, przekrycie powłokowe, kopuła żelbetowa – zestawienie obciazeń, obliczenia statyczne, wymiarowanie elementów konstrukcji, rysunki konstrukcyjne
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/K/D05_K01Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
B_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania złożonych konstrukcji inżynierskich
C-2Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji
Treści programoweT-P-1Projekty wykonywane indywidualnie wybranego rodzaju konstrukcji: zbiornik, przekrycie powłokowe, kopuła żelbetowa – zestawienie obciazeń, obliczenia statyczne, wymiarowanie elementów konstrukcji, rysunki konstrukcyjne
T-W-3Stany awaryjne konstrukcji żelbetowych – zarysowania, ugięcia, drgania i korozja, oraz zabezpieczenia i wzmacnianie konstrukcji
T-W-1Zagadnienia ogólne: trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji
T-W-2Konstrukcje przestrzenne – statyka i zasady konstruowania: łuki, kopuły, tarcze i tarczownice, zbiorniki, bunkry, silosy
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki