Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N1)
specjalność: Hodowla i użytkowanie zwierząt
Sylabus przedmiotu Wykorzystanie zwierząt w służbach mundurowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wykorzystanie zwierząt w służbach mundurowych | ||
Specjalność | Hodowla koni i jeździectwo | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Monogastrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Angelika Cieśla <Angelika.Ciesla@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczenie z przedmiotu "Użytkowanie i hodowla koni", ogólne wiadomości z zakresu hodowli i użytkowania psów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Potrafi określić przydatność psów i koni w służbach mundurowych w Polsce. |
C-2 | Zna zasady doboru zwierząt do pracy w służbach mundurowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Predyspozycje, wyszkolenie i umiejętności psów w służbach mundurowych i ratowniczych. Rasy psów predysponowane do pracy w ww. służbach. | 2 |
T-A-2 | Cechy psychiczne psów pracujących w służbach mundurowych i ratowniczych | 2 |
T-A-3 | Cechy psychoczne koni pracujących w służbach mundurowych. | 1 |
T-A-4 | Predyspozycje, szkolenie i umiejętności koni służbowych. Rasy koni predysponowanych do pracy w służbach mundurowych. Przykłady konnych formacji policyjnych na świecie. | 2 |
7 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Korzyści instrumentalne z użytkowania zwierząt. | 1 |
T-W-2 | Rozporządzenie w sprawie zwierząt wykorzystywanych w akcjach ratowniczych. Psy ratownicze: gruzowiskowe, terenowe, lawinowe, zwłokowe. Podstawy osmologii. | 2 |
T-W-3 | Przydatność psów w policji, straży granicznej. Akty prawne regulujące pracę psów służbopwych. Psy patrolowo-obronne, tropiące, specjalne do wyszukiwania narkotyków, specjalne do wyszukiwania materiałów wybuchowych i broni, specjalne do wyszukiwania ukrytych osób. | 3 |
T-W-4 | Konie w policji, straży granicznej i straży miejskiej w Polsce. Akty prawne dotyczące wykorzystania koni w służbach mundurowych. | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestniczenie w zajęciach | 7 |
A-A-2 | Studiowanie tematyki ćwiczeń | 20 |
A-A-3 | Uczestniczenie w pokazie treningu koni policyjnych | 4 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 23 |
A-A-5 | Konsultacje | 5 |
A-A-6 | Pisemne zaliczenie | 1 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | udział w konsultacjach | 3 |
A-W-3 | praca własna studenta i przygotowanie do zaliczenia | 16 |
A-W-4 | uczestnicwo w pokazie treningu koni policyjnych | 2 |
A-W-5 | zaliczenie pisemne | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład multimedialny |
M-2 | prelekcja, odczyt |
M-3 | dyskusja |
M-4 | film |
M-5 | pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne - test |
S-2 | Ocena podsumowująca: aprobata |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOK-S-O9.3_W01 student wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy koni psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje specjalności psów służbowych, zna podstawy regulacji prawnych pracy psów i koni służbowych | ZO_1A_W12, ZO_1A_W14 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOK-N-O9.3_U01 student charakteryzuje cechy psychiczne oraz umiejętności psów i koni służbowych, opisuje rasy psów i koni predysponowanych do pracy w słuzbach | ZO_1A_U17 | — | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-2 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOK-N-O9.3_K01 student jest świadomy korzyści i znaczenia funkcjonowania oddziałów służb mundurowych i ratowniczych użytkujących w pracy psy i konie | ZO_1A_K07 | — | — | C-2, C-1 | T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-2 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOK-S-O9.3_W01 student wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy koni psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje specjalności psów służbowych, zna podstawy regulacji prawnych pracy psów i koni służbowych | 2,0 | |
3,0 | student wymienia i opisuje większość korzyści wynikających z pracy psów i koni ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje zdecydowaną większość specjalności psów służbowych oraz podstawy regulacji prawnych dotyczących pracy ww zwierząt | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOK-N-O9.3_U01 student charakteryzuje cechy psychiczne oraz umiejętności psów i koni służbowych, opisuje rasy psów i koni predysponowanych do pracy w słuzbach | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu podstawowym charakteryzuje cechy psychiczne oraz umiejętności psów i koni służbowych, opisuje rasy psów i koni predysponowanych do pracy w słuzbach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOK-N-O9.3_K01 student jest świadomy korzyści i znaczenia funkcjonowania oddziałów służb mundurowych i ratowniczych użytkujących w pracy psy i konie | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu dostatecznym jest świadomy korzyści i znaczenia funkcjonowania oddziałów służb mundurowych i ratowniczych użytkujących w pracy psy i konie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- różni, periodyki tematyczne z zakresu hodowli i użytkowania koni i psów