Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | AU_2A_AS2-VII/3_U01 | Przygotowanie pracy magisterskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania zawodu architekta.
Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z ogólnymi ustaleniami Dziekana WBiA. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AU_2A_U12 | A.U12. absolwent potrafi oszacować czas potrzebny na realizację złożonego zadania projektowego; |
---|
AU_2A_U01 | A.U1. absolwent potrafi zaprojektować prosty i złożony obiekt architektoniczny, kreując i przekształcając przestrzeń tak, aby nadać jej nowe wartości – zgodnie z zadanym lub przyjętym programem, uwzględniającym wymagania i potrzeby wszystkich użytkowników, kontekst przestrzenny i kulturowy, aspekty techniczne i pozatechniczne; |
AU_2A_U02 | A.U2. absolwent potrafi zaprojektować prosty i złożony zespół urbanistyczny; |
AU_2A_U03 | A.U3. absolwent potrafi sporządzać opracowania planistyczne dotyczące zagospodarowania przestrzennego i interpretować je w zakresie koniecznym do projektowania w skali urbanistycznej i architektonicznej; |
AU_2A_U05 | A.U5. absolwent potrafi ocenić przydatność zaawansowanych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych i złożonych zadań inżynierskich, typowych dla architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego oraz wybierać i stosować właściwe metody i narzędzia w projektowaniu; |
AU_2A_U06 | A.U6. absolwent potrafi opracować konserwatorską koncepcję projektową przekształceń struktury architektoniczno-urbanistycznej o wartościach kulturowych z uwzględnieniem ochrony tych wartości oraz właściwych metod i technik, zgodnie z przyjętym programem uwzględniającym aspekty pozatechniczne; |
AU_2A_U07 | A.U7. absolwent potrafi dokonać krytycznej analizy i oceny projektu i sposobu jego realizacji w zakresie modernizacji i uzupełnień struktur architektoniczno-urbanistycznych o wartościach kulturowych; |
AU_2A_U08 | A.U8. absolwent potrafi myśleć w sposób twórczy i działać, uwzględniając złożone i wieloaspektowe uwarunkowania działalności projektowej, a także wyrażać własne koncepcje artystyczne w projektowaniu architektonicznym i urbanistycznym; |
AU_2A_U09 | A.U9. absolwent potrafi integrować informacje pozyskane z różnych źródeł, dokonywać ich interpretacji i krytycznej, szczegółowej analizy oraz wyciągać z nich wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie oraz wykazywać ich związek z procesem projektowym, opierając się na dostępnym dorobku naukowym w dyscyplinie; |
AU_2A_U10 | A.U10. absolwent potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik i narzędzi w środowisku zawodowym i interdyscyplinarnym w zakresie właściwym dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz planowania przestrzennego; |
AU_2A_U13 | A.U13. absolwent potrafi formułować nowe pomysły i hipotezy, analizować i testować nowości związane z problemami inżynierskimi i problemami badawczymi w zakresie projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz planowania przestrzennego; |
AU_2A_U14 | A.U14. absolwent potrafi wykonać dokumentację architektoniczno-budowlaną w odpowiednich skalach w nawiązaniu do koncepcyjnego projektu architektonicznego; |
AU_2A_U16 | B.U1. absolwent potrafi integrować zaawansowaną wiedzę z zakresu różnych obszarów nauki, w tym historii, historii architektury, historii sztuki i ochrony dóbr kultury, gospodarki przestrzennej podczas rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich; |
AU_2A_U17 | B.U2. absolwent potrafi dostrzegać znaczenie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności projektowej architekta, w tym jej wpływu na środowisko kulturowe i przyrodnicze, oraz brać odpowiedzialność za podejmowane decyzje techniczne w środowisku i za przekazanie dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego następnym pokoleniom; |
AU_2A_U31 | D.U3. absolwent potrafi przygotować zaawansowaną prezentację graficzną, pisemną i ustną własnych koncepcji projektowych w zakresie architektury i urbanistyki, spełniającą wymogi profesjonalnego zapisu właściwego dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego; |
Cel przedmiotu | C-1 | Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie magistra. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z ogólnymi wytycznymi zakresu pracy dyplomowej magisterskiej. |
---|
Treści programowe | T-P-3 | Faza projektowa: szczegółowe opracowania projektowe odwzorowujące przyjętą koncepcję projektową w rodzaju i skali odpowiednich dla specyfiki pracy dyplomowej |
---|
T-P-2 | Faza koncepcyjna: opracowanie idei pracy dyplomowej i wstępne prace koncepcyjne |
T-P-1 | Faza wstępna i analityczna: inwentaryzacja merytoryczna i graficzna obszaru opracowania oraz analizy problemowe obszaru opracowania projektu dyplomowego w skali odpowiedniej dla specyfiki i tematyki pracy |
T-P-4 | Faza końcowa: redakcja i skład części opisowej i graficznej pracy dyplomowej oraz budowa modelu fizycznego przyjętej koncepcji projektowej w skali odpowiedniej dla specyfiki tematu pracy dyplomowej, prezentacja multimedialna |
Metody nauczania | M-1 | Indywidualna praca z dyplomantem - konsultacje. Dodatkowe metody: dyskusja, metody eksponujące multimedialne, analiza tzw. 'best-practices'. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Publiczna obrona pracy dyplomowej. Ocena średnia i końcowa wyliczona zgodnie z Regulaminem Studiów. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | prezentuje podstawowe i wybiórcze umiejętności z zakresu procesu projektowania, w sposób podstawowy rozwiązuje problemy projektowe zgodne z zakresem pracy magisterskiej. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |