Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (S1)

Sylabus przedmiotu Ekologia w projektowaniu urbanistycznym i planowaniu przestrzennym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ekologia w projektowaniu urbanistycznym i planowaniu przestrzennym
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Rubinowicz <Pawel.Rubinowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Olga Gazińska <olga.gazinska@zut.edu.pl>, Mikołaj Heigel <mheigel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1umiejętność czytania treści map topograficznych i geodezyjnych
W-2opanowane podstawy projektowania architektonicznego i urbanistycznego
W-3umiejętność graficznego zapisu treści merytorycznych przedmiotu, także z wykorzystaniem technik komputerowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1poznanie tła teoretycznego realizacji zasad zrównoważonego rozwoju i praktycznych aspektów wdrażania polityki prośrodowiskowej i prokrajobrazowej
C-2traktowanie przestrzeni w ujęciu ekosystemowym, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu łączności ekologicznej
C-3ukierunkowanie na holistyczne podejście do środowiska w procesie projektowania
C-4rozumienie zależności między procesami urbanizacji a oddziaływaniem na środowisko
C-5kształcenie umiejętności określania cech środowiska przyrodniczego, stanu jego jakości i identyfikacji zagrożeń
C-6uwrażliwienie na podejmowanie decyzji projektowych w harmonii ze środowiskiem naturalnym i walorami krajobrazu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad ich realizacji, podział na grupy projektowe, przydzielenie tematów2
T-P-2- Analiza położenia osiedla na tle struktury przyrodniczej Szczecina z uwzględnieniem istniejących i projektowanych obszarów chronionej przyrody - Diagnoza stanu jako wynik analiz4
T-P-3- Analiza istniejącej struktury przyrodniczej osiedla z uwzględnieniem powiązań zewnętrznych - Rozpoznanie na podstawie badań terenowych i materiałów archiwalnych specyficznych problemów środowiskowych i krajobrazowych osiedla - Diagnoza stanu na podstawie przeprowadzonych analiz10
T-P-4Seminarium2
T-P-5Koncepcja wzmocnienia powiązań przyrodniczych w obrębie osiedla z uwzględnieniem powiązań zewnętrznych6
T-P-6Projekt zielonej infrastruktury dla wybranego fragmentu osiedla4
T-P-7Seminarium2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Wykonanie map przedstawiających odpowiednie analizy na podstawie umieszczonych na stronie internetowej Zakładu - zakładce do przedmiotu - dokumetów planistycznych, badań terenowych, z wykorzystaniem opisu w przewodniczku do ćwiczeń20
A-P-3Przygotowanie prezentacji na seminarium w formie multimedialnej6
A-P-4Wykonanie dwóch map rozwiązań koncepcyjnych i projektowych z wykorzystaniem wyników diagnozy poprzednich etapów oraz wizualizacji rozwiązań projektowych22
A-P-5Przygotowanie prezentacji koncepcji projektowej w formie multimedialnej oraz pracy w formie drukowanej i cyfrowej12
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-11. Metody podające: - wyjaśnianie podczas konsultacji praktycznego ćwiczenia semestralnego; - opis w sporządzonym na potrzeby praktycznego ćwiczenia semestralnego przewodniczku, zawierający także harmonogram i metodę wykonania prac, spis materiałów wejściowych, w tym iinki do stron internetowych; - przygotowanie materiałów wejściowych do praktycznego ćwiczenia semestralnego (mapy, zdjęcia satelitarne, dokumenty planistyczne) i umieszczenie ich na stronie internetowej zakładu, w zakładce do przedmiotu
M-22. Metody aktywizujące: - dwa seminaria, do których studenci częściowo sami zbierają materiały i muszą odpowiednio przetworzyć informacje; - studia i analizy polegające na diagnozowaniu stanu po rejestracji odpowiednich elementów na podstawie dokumentów planistycznych i wizji lokalnych w terenie - wizje lokalne terenu, połączone z rejestracją na mapach odpowiednich danych i wykonaniem dokumentacji fotograficznej
M-33. Metody praktyczne: - seminaria połączone z prezentacją audiowizualną efektów poszczególnych etapów pracy w trakcie praktycznego ćwiczenia semestralnego; - metoda projektów - sporządzenie koncepcji z uwzględnieniem wyników diagnozy dla poszczególnych etapów analiz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: 1. Ocena Formująca: - studenci oceniani są okresowo w trakcie konsultacji podczas ćwiczeń projektowych oraz pierwszego seminarium, gdzie oceniane są: - wykonane analizy (także część graficzna) i wyciągnięte wnioski w formie diagnozy stanu, - sposób prezentacji - przedstawienie wszystkich istotnych merytorycznych aspektów w określonym czasie
S-2Ocena podsumowująca: 2. Ocena Podsumowująca: - ocena ta zapada po drugim seminarium, na którym studenci prezentują efekt finalny pracy w formie projektu. Ocena z poprzedniego seminarium jest brana pod uwagę, jednakże niekoniecznie musi ona wpływać decydująco na ocenę końcową
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu związane jest też z odpowiednią frekwencją na wykładach i ćwiczeniach. Wykłady zaliczane są na ocenę na podstawie wyników pisemnego kolokwium.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-IX/4_W01
Zna podstawowe akty prawne z dziedziny ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu w Polsce i ich powiązania z dyrektywami Unii Europejskiej oraz podstawowe dokumenty z dziedziny ochrony środowiska przyrodniczego, sporządzane do strategii i planów zagospodarowania przestrzennego
AU_1A_W10C-5, C-1, C-4T-P-2, T-P-3M-1S-2, S-3
AU_1A_CS1-IX/4_W02
Potrafi zidentyfikować i zdefiniować podstawowe problemy środowiskowe terenu, scharakteryzować jego główne cechy środowiskowo-krajobrazowe, rozpoznać podstawowe zagrożenia dla środowiska i zaproponować rozwiązania prośrodowiskowe i prokrajobrazowe
AU_1A_W13C-5, C-3, C-1, C-4, C-6, C-2T-P-5, T-P-2, T-P-6, T-P-3M-3, M-1, M-2S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-IX/4_U01
Potrafi wykonać mapy analiz oraz rozwiązania projektowego wraz z wizualizacjami w sposób czytelny, w odpowiedniej skali i atrakcyjny wizualnie
AU_1A_U11C-5, C-3, C-6, C-2T-P-5, T-P-2, T-P-3M-3S-2, S-1
AU_1A_CS1-IX/4_U02
Uświadamia sobie różnego rodzaju konsekwencje dokumentów planistycznych i inwestycji budowlanych analizując studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz dokonując wizji lokalnej w terenie
AU_1A_U23C-4, C-6T-P-3M-1, M-2S-2, S-1, S-3
AU_1A_CS1-IX/4_U03
Potrafi projektować i planować z uwzględnieniem standardów środowiskowych, wymagań ładu przestrzennego i harmonii krajobrazu wykonując koncepcję działań prośrodowiskowych i prokrajobrazowych dla wybranego fragmentu miasta na podstawie sporządzonych wczesniej analiz
AU_1A_U03C-3, C-6, C-2T-P-5M-3, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-IX/4_K01
Współpraca w czteroosobowym zespole w trakcie całego semestru, wpólne wykonanie analiz i podjęcie decyzji projektowych
AU_1A_K01C-3, C-4, C-6, C-2T-P-5, T-P-2, T-P-1, T-P-3M-3, M-2S-2, S-1
AU_1A_CS1-IX/4_K02
Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko poprzez uczestnictwo w wykładach i na podstawie własnych badań i obserwacji w terenie
AU_1A_K05C-3, C-1, C-4, C-6, C-2T-P-3, T-P-5, T-P-2, T-P-6M-3, M-1, M-2S-2, S-1, S-3
AU_1A_CS1-IX/4_K03
Działa na rzecz podnoszenia jakości życia oraz ochrony i poprawy środowiska życia człowieka podnosząc świadomość i będąc kreatywnym proponując własne rozwiązania prośrodowiskowe i prokrajobrazowe
AU_1A_K07C-3, C-4, C-6, C-2T-P-6M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-IX/4_W01
Zna podstawowe akty prawne z dziedziny ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu w Polsce i ich powiązania z dyrektywami Unii Europejskiej oraz podstawowe dokumenty z dziedziny ochrony środowiska przyrodniczego, sporządzane do strategii i planów zagospodarowania przestrzennego
2,0
3,0Obowiązek zaliczenia pisemnego kolokwium sprawdzającego treści programowe wykładów
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-IX/4_W02
Potrafi zidentyfikować i zdefiniować podstawowe problemy środowiskowe terenu, scharakteryzować jego główne cechy środowiskowo-krajobrazowe, rozpoznać podstawowe zagrożenia dla środowiska i zaproponować rozwiązania prośrodowiskowe i prokrajobrazowe
2,0
3,0Sporządzenie koncepcji działań prośrodowiskowych i prokrajobrazowych dla osiedla na podstawie wcześniejszych analiz - zakres działań i analizy wskazują na powierzchowną wiedzę
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-IX/4_U01
Potrafi wykonać mapy analiz oraz rozwiązania projektowego wraz z wizualizacjami w sposób czytelny, w odpowiedniej skali i atrakcyjny wizualnie
2,0
3,0Oddanie pracy spełniającej zakres formalny (plansze i opis) oraz nie prezentującej niechlujnego wyrazu
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-IX/4_U02
Uświadamia sobie różnego rodzaju konsekwencje dokumentów planistycznych i inwestycji budowlanych analizując studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz dokonując wizji lokalnej w terenie
2,0
3,0Prezentacja na seminariach wskazująca na brak dogłębnych analiz oraz niepełne zrozumienie celu ćwiczenia semestralnego
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-IX/4_U03
Potrafi projektować i planować z uwzględnieniem standardów środowiskowych, wymagań ładu przestrzennego i harmonii krajobrazu wykonując koncepcję działań prośrodowiskowych i prokrajobrazowych dla wybranego fragmentu miasta na podstawie sporządzonych wczesniej analiz
2,0
3,0Oddanie pracy semestralnej spełniającej zakres formalny oraz bez większych błędów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-IX/4_K01
Współpraca w czteroosobowym zespole w trakcie całego semestru, wpólne wykonanie analiz i podjęcie decyzji projektowych
2,0
3,0Uczestniczenie we wszystkich etapach pracy semestralnej w zespole 4-osobowym
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-IX/4_K02
Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko poprzez uczestnictwo w wykładach i na podstawie własnych badań i obserwacji w terenie
2,0
3,0Omówienie problemów środowiskowych miasta na podstawie dokumentów archiwalnych oraz wizji lokalnej w terenie w trakcie seminariów - brak dogłębnych analiz
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-IX/4_K03
Działa na rzecz podnoszenia jakości życia oraz ochrony i poprawy środowiska życia człowieka podnosząc świadomość i będąc kreatywnym proponując własne rozwiązania prośrodowiskowe i prokrajobrazowe
2,0
3,0Sporządzenie koncepcji działań prośrodowiskowych i prokrajobrazowych wybranego fragmentu miasta - działania niepełne, omówienie w trakcie końcowego seminarium wskazujące na brak zaangażowania
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kozłowski Stefan, Ekorozwój, wyzwanie XXI wieku, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 2002
  2. Piontek Barbara, Koncepcja rozwoju zrównoważonego i trwałego Polski, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 2002, Wydanie I, ISBN - 83-01-13787-8
  3. Sulczewska Barbara, Polityka Ekologiczna w gospodarce miejskiej, Instytut Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej, Warszawa, 1992
  4. Szulczewska Barbara, Kaliszuk Ewa, Koncepcja systemu przyrodniczego miasta: geneza, ewolucja i znaczenie praktyczne, Teka Komisji Architektury, Urbanistyki i Studiow Krajobrazowych - O.L. PAN, Lublin, 2005, I/2005, s. 7-24, www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/TArch1/Szulczewska.pdf
  5. Przewoźniak Maciej, Teoretyczne aspekty przyrodniczej rewitalizacji miast: ku metodologii zintegrowanej rewitalizacji urbanistyczno-przyrodniczej, Teka Komisji Architektury, Urbanistyki i Studiów Krajobrazowych O.L. PAN, Lublin, 2005, I/2005, s. 25-34, www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/TArch1/Przewozniak.pdf
  6. Jongman R.H.G., Pungetti G.P., Ecological networks, concepts, methods and implementation, Cambridge University Press, UK, 2004
  7. Jongman R.H.G., Homogenisation and fragmentation of the european lanscape: ecological consequences and solutions, Landscape and Urban Planning, UK, 2002, 58, s. 211-221
  8. Dylewski Romuald, Żywiołowa suburbanizacja w świetle raportu Komisji Europejskiej i wnioski dla Polski, Człowiek i Środowisko, Lublin, 2007, 31 (1-2), s. 123-131, igpim.pl/publikacje/str07_1-2/Dylewski.pdf
  9. Jan Mikoś, Budownictwo ekologiczne, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, 2000
  10. Anna Marzec, Zmiany klimatu - Nowy raport Międzyrządowego Panelu ds. Zmian KLimatycznych (IPCC), Polityka Energetyczna, 2007, tom 10, zeszyt 1, PL ISSN 1429-6675, http://www.min-pan.krakow.pl/Wydawnictwa/PE101/a-05-marzec.pdf
  11. UN HABITAT, Global Report on Human Settlements 2011, Cities and Climate Change, United Nations Settlements Programme, Earthscan, London Washington, DC, 2011, ISBN: 978-1-84971-371-9 (paperback)
  12. Halina Barbara Szczepanowska, Drzewa w mieście, Hortpress Sp. z o.o., Warszawa, 2001, ISBN: 83-86384-74-3
  13. April Philips, Designing Urban Agriculture, A Complete Guide to the Planning, Design, Construction, Maintenance and Management of Edible Landscapes, WILEY, Canada, 2013, ISBN: 978-1-118-07383-4

Literatura dodatkowa

  1. Andrzej Richling, Jerzy Solon, Ekologia krajobrazu, Polskie Wydawnictwo Naukowe, 2011, 5
  2. Monika Jarzemska, Arkadiusz Węglarz, Magdalena Wielomska, Zrównoważone miasto - zrównoważona energia, Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju przy współpracy Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A., Warszawa, 2011, ISBN: 978-83-89495-11-2, http://www.kape.gov.pl/new/docs/ine/11_zrownowazone_miasto.pdf
  3. Praca zbiorowa pod redakcją Anny Liro, Koncepcja krajowej sieci ekologicznej ECONET-POLSKA, Fundacja IUCN Polska, Warszawa, 1995
  4. Mariusz Kistowski, Marcin Pchałek, Natura 2000 w planowaniu przestrzennym - rola korytarzy ekologicznych, Ministerstwo Środowiska, Warszawa, 2009, ISBN: 978-83-89994-06-6, http://www.gdos.gov.pl/files/Materialy-i-publikacje/Podrecznik_planowanie_przestrzenne.pdf
  5. Benton-Short Lisa & Short John Rennie, Cities and Nature, Routledge, Taylor & Francis Group, London and New York, 2008
  6. Elżbieta Przesmycka, Rewitalizacja przyrodnicza miast - kontynuacja czy dyskontynuacja, TEKA Komisji Architektury, Urbanistyki i Studiow Krajobrazowych OL PAN, Lublin, 2005, s. 53-59, www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/TArch1/Przesmycka.pdf
  7. Praca zbiorowa, Urban Eco Parks, Wydawnictwo Monsa, 2010, ISBN 978-84-96823-34-1
  8. Praca zbiorowa, Sustainable Urban Landscapes, Monsa, 2011, 978-84-96823-36-5
  9. Vidiella Alex Sanchez, Atlas współczesnej architektury krajobrazu, Wydawnictwo Taschen, 2009
  10. Katarzyna Zielonko-Jung, Janusz Marchwiński, Łączenie zaawansowanych i tradycyjnych technologii w architekturze ekologicznej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2012
  11. James Wines, Zielona Architektura pod redakcją Philipa Jodida, TASCHEN, Kolonia, 2008, ISBN: 978-83-89192-47-9, Wydanie specjalne z okazji 25-lecia Wydawnictwa TASCHEN
  12. Janusz Marchwiński, Katarzyna Zielonko-Jung, Współczesna architektura proekologiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012, ISBN: 978-83-01-17053-0, Wydanie I

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad ich realizacji, podział na grupy projektowe, przydzielenie tematów2
T-P-2- Analiza położenia osiedla na tle struktury przyrodniczej Szczecina z uwzględnieniem istniejących i projektowanych obszarów chronionej przyrody - Diagnoza stanu jako wynik analiz4
T-P-3- Analiza istniejącej struktury przyrodniczej osiedla z uwzględnieniem powiązań zewnętrznych - Rozpoznanie na podstawie badań terenowych i materiałów archiwalnych specyficznych problemów środowiskowych i krajobrazowych osiedla - Diagnoza stanu na podstawie przeprowadzonych analiz10
T-P-4Seminarium2
T-P-5Koncepcja wzmocnienia powiązań przyrodniczych w obrębie osiedla z uwzględnieniem powiązań zewnętrznych6
T-P-6Projekt zielonej infrastruktury dla wybranego fragmentu osiedla4
T-P-7Seminarium2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Wykonanie map przedstawiających odpowiednie analizy na podstawie umieszczonych na stronie internetowej Zakładu - zakładce do przedmiotu - dokumetów planistycznych, badań terenowych, z wykorzystaniem opisu w przewodniczku do ćwiczeń20
A-P-3Przygotowanie prezentacji na seminarium w formie multimedialnej6
A-P-4Wykonanie dwóch map rozwiązań koncepcyjnych i projektowych z wykorzystaniem wyników diagnozy poprzednich etapów oraz wizualizacji rozwiązań projektowych22
A-P-5Przygotowanie prezentacji koncepcji projektowej w formie multimedialnej oraz pracy w formie drukowanej i cyfrowej12
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-IX/4_W01Zna podstawowe akty prawne z dziedziny ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu w Polsce i ich powiązania z dyrektywami Unii Europejskiej oraz podstawowe dokumenty z dziedziny ochrony środowiska przyrodniczego, sporządzane do strategii i planów zagospodarowania przestrzennego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W10B.W7. absolwent zna i rozumie sposoby komunikowania idei projektów architektonicznych, urbanistycznych i planistycznych oraz ich opracowywania;
Cel przedmiotuC-5kształcenie umiejętności określania cech środowiska przyrodniczego, stanu jego jakości i identyfikacji zagrożeń
C-1poznanie tła teoretycznego realizacji zasad zrównoważonego rozwoju i praktycznych aspektów wdrażania polityki prośrodowiskowej i prokrajobrazowej
C-4rozumienie zależności między procesami urbanizacji a oddziaływaniem na środowisko
Treści programoweT-P-2- Analiza położenia osiedla na tle struktury przyrodniczej Szczecina z uwzględnieniem istniejących i projektowanych obszarów chronionej przyrody - Diagnoza stanu jako wynik analiz
T-P-3- Analiza istniejącej struktury przyrodniczej osiedla z uwzględnieniem powiązań zewnętrznych - Rozpoznanie na podstawie badań terenowych i materiałów archiwalnych specyficznych problemów środowiskowych i krajobrazowych osiedla - Diagnoza stanu na podstawie przeprowadzonych analiz
Metody nauczaniaM-11. Metody podające: - wyjaśnianie podczas konsultacji praktycznego ćwiczenia semestralnego; - opis w sporządzonym na potrzeby praktycznego ćwiczenia semestralnego przewodniczku, zawierający także harmonogram i metodę wykonania prac, spis materiałów wejściowych, w tym iinki do stron internetowych; - przygotowanie materiałów wejściowych do praktycznego ćwiczenia semestralnego (mapy, zdjęcia satelitarne, dokumenty planistyczne) i umieszczenie ich na stronie internetowej zakładu, w zakładce do przedmiotu
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: 2. Ocena Podsumowująca: - ocena ta zapada po drugim seminarium, na którym studenci prezentują efekt finalny pracy w formie projektu. Ocena z poprzedniego seminarium jest brana pod uwagę, jednakże niekoniecznie musi ona wpływać decydująco na ocenę końcową
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu związane jest też z odpowiednią frekwencją na wykładach i ćwiczeniach. Wykłady zaliczane są na ocenę na podstawie wyników pisemnego kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obowiązek zaliczenia pisemnego kolokwium sprawdzającego treści programowe wykładów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-IX/4_W02Potrafi zidentyfikować i zdefiniować podstawowe problemy środowiskowe terenu, scharakteryzować jego główne cechy środowiskowo-krajobrazowe, rozpoznać podstawowe zagrożenia dla środowiska i zaproponować rozwiązania prośrodowiskowe i prokrajobrazowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W13C.W1. absolwent zna i rozumie style w sztuce i związane z nimi tradycje twórcze oraz proces realizacji prac artystycznych związanych z architekturą;
Cel przedmiotuC-5kształcenie umiejętności określania cech środowiska przyrodniczego, stanu jego jakości i identyfikacji zagrożeń
C-3ukierunkowanie na holistyczne podejście do środowiska w procesie projektowania
C-1poznanie tła teoretycznego realizacji zasad zrównoważonego rozwoju i praktycznych aspektów wdrażania polityki prośrodowiskowej i prokrajobrazowej
C-4rozumienie zależności między procesami urbanizacji a oddziaływaniem na środowisko
C-6uwrażliwienie na podejmowanie decyzji projektowych w harmonii ze środowiskiem naturalnym i walorami krajobrazu
C-2traktowanie przestrzeni w ujęciu ekosystemowym, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu łączności ekologicznej
Treści programoweT-P-5Koncepcja wzmocnienia powiązań przyrodniczych w obrębie osiedla z uwzględnieniem powiązań zewnętrznych
T-P-2- Analiza położenia osiedla na tle struktury przyrodniczej Szczecina z uwzględnieniem istniejących i projektowanych obszarów chronionej przyrody - Diagnoza stanu jako wynik analiz
T-P-6Projekt zielonej infrastruktury dla wybranego fragmentu osiedla
T-P-3- Analiza istniejącej struktury przyrodniczej osiedla z uwzględnieniem powiązań zewnętrznych - Rozpoznanie na podstawie badań terenowych i materiałów archiwalnych specyficznych problemów środowiskowych i krajobrazowych osiedla - Diagnoza stanu na podstawie przeprowadzonych analiz
Metody nauczaniaM-33. Metody praktyczne: - seminaria połączone z prezentacją audiowizualną efektów poszczególnych etapów pracy w trakcie praktycznego ćwiczenia semestralnego; - metoda projektów - sporządzenie koncepcji z uwzględnieniem wyników diagnozy dla poszczególnych etapów analiz
M-11. Metody podające: - wyjaśnianie podczas konsultacji praktycznego ćwiczenia semestralnego; - opis w sporządzonym na potrzeby praktycznego ćwiczenia semestralnego przewodniczku, zawierający także harmonogram i metodę wykonania prac, spis materiałów wejściowych, w tym iinki do stron internetowych; - przygotowanie materiałów wejściowych do praktycznego ćwiczenia semestralnego (mapy, zdjęcia satelitarne, dokumenty planistyczne) i umieszczenie ich na stronie internetowej zakładu, w zakładce do przedmiotu
M-22. Metody aktywizujące: - dwa seminaria, do których studenci częściowo sami zbierają materiały i muszą odpowiednio przetworzyć informacje; - studia i analizy polegające na diagnozowaniu stanu po rejestracji odpowiednich elementów na podstawie dokumentów planistycznych i wizji lokalnych w terenie - wizje lokalne terenu, połączone z rejestracją na mapach odpowiednich danych i wykonaniem dokumentacji fotograficznej
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: 2. Ocena Podsumowująca: - ocena ta zapada po drugim seminarium, na którym studenci prezentują efekt finalny pracy w formie projektu. Ocena z poprzedniego seminarium jest brana pod uwagę, jednakże niekoniecznie musi ona wpływać decydująco na ocenę końcową
S-1Ocena formująca: 1. Ocena Formująca: - studenci oceniani są okresowo w trakcie konsultacji podczas ćwiczeń projektowych oraz pierwszego seminarium, gdzie oceniane są: - wykonane analizy (także część graficzna) i wyciągnięte wnioski w formie diagnozy stanu, - sposób prezentacji - przedstawienie wszystkich istotnych merytorycznych aspektów w określonym czasie
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu związane jest też z odpowiednią frekwencją na wykładach i ćwiczeniach. Wykłady zaliczane są na ocenę na podstawie wyników pisemnego kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sporządzenie koncepcji działań prośrodowiskowych i prokrajobrazowych dla osiedla na podstawie wcześniejszych analiz - zakres działań i analizy wskazują na powierzchowną wiedzę
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-IX/4_U01Potrafi wykonać mapy analiz oraz rozwiązania projektowego wraz z wizualizacjami w sposób czytelny, w odpowiedniej skali i atrakcyjny wizualnie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U11B.U2. absolwent potrafi dostrzegać znaczenie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności projektowej architekta, w tym jej wpływu na środowisko kulturowe i przyrodnicze;
Cel przedmiotuC-5kształcenie umiejętności określania cech środowiska przyrodniczego, stanu jego jakości i identyfikacji zagrożeń
C-3ukierunkowanie na holistyczne podejście do środowiska w procesie projektowania
C-6uwrażliwienie na podejmowanie decyzji projektowych w harmonii ze środowiskiem naturalnym i walorami krajobrazu
C-2traktowanie przestrzeni w ujęciu ekosystemowym, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu łączności ekologicznej
Treści programoweT-P-5Koncepcja wzmocnienia powiązań przyrodniczych w obrębie osiedla z uwzględnieniem powiązań zewnętrznych
T-P-2- Analiza położenia osiedla na tle struktury przyrodniczej Szczecina z uwzględnieniem istniejących i projektowanych obszarów chronionej przyrody - Diagnoza stanu jako wynik analiz
T-P-3- Analiza istniejącej struktury przyrodniczej osiedla z uwzględnieniem powiązań zewnętrznych - Rozpoznanie na podstawie badań terenowych i materiałów archiwalnych specyficznych problemów środowiskowych i krajobrazowych osiedla - Diagnoza stanu na podstawie przeprowadzonych analiz
Metody nauczaniaM-33. Metody praktyczne: - seminaria połączone z prezentacją audiowizualną efektów poszczególnych etapów pracy w trakcie praktycznego ćwiczenia semestralnego; - metoda projektów - sporządzenie koncepcji z uwzględnieniem wyników diagnozy dla poszczególnych etapów analiz
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: 2. Ocena Podsumowująca: - ocena ta zapada po drugim seminarium, na którym studenci prezentują efekt finalny pracy w formie projektu. Ocena z poprzedniego seminarium jest brana pod uwagę, jednakże niekoniecznie musi ona wpływać decydująco na ocenę końcową
S-1Ocena formująca: 1. Ocena Formująca: - studenci oceniani są okresowo w trakcie konsultacji podczas ćwiczeń projektowych oraz pierwszego seminarium, gdzie oceniane są: - wykonane analizy (także część graficzna) i wyciągnięte wnioski w formie diagnozy stanu, - sposób prezentacji - przedstawienie wszystkich istotnych merytorycznych aspektów w określonym czasie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Oddanie pracy spełniającej zakres formalny (plansze i opis) oraz nie prezentującej niechlujnego wyrazu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-IX/4_U02Uświadamia sobie różnego rodzaju konsekwencje dokumentów planistycznych i inwestycji budowlanych analizując studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz dokonując wizji lokalnej w terenie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U23E.U3. absolwent potrafi przygotować zaawansowaną prezentację graficzną, pisemną i ustną własnych koncepcji projektowych w zakresie architektury i urbanistyki, spełniającą wymogi profesjonalnego zapisu właściwego dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego.
Cel przedmiotuC-4rozumienie zależności między procesami urbanizacji a oddziaływaniem na środowisko
C-6uwrażliwienie na podejmowanie decyzji projektowych w harmonii ze środowiskiem naturalnym i walorami krajobrazu
Treści programoweT-P-3- Analiza istniejącej struktury przyrodniczej osiedla z uwzględnieniem powiązań zewnętrznych - Rozpoznanie na podstawie badań terenowych i materiałów archiwalnych specyficznych problemów środowiskowych i krajobrazowych osiedla - Diagnoza stanu na podstawie przeprowadzonych analiz
Metody nauczaniaM-11. Metody podające: - wyjaśnianie podczas konsultacji praktycznego ćwiczenia semestralnego; - opis w sporządzonym na potrzeby praktycznego ćwiczenia semestralnego przewodniczku, zawierający także harmonogram i metodę wykonania prac, spis materiałów wejściowych, w tym iinki do stron internetowych; - przygotowanie materiałów wejściowych do praktycznego ćwiczenia semestralnego (mapy, zdjęcia satelitarne, dokumenty planistyczne) i umieszczenie ich na stronie internetowej zakładu, w zakładce do przedmiotu
M-22. Metody aktywizujące: - dwa seminaria, do których studenci częściowo sami zbierają materiały i muszą odpowiednio przetworzyć informacje; - studia i analizy polegające na diagnozowaniu stanu po rejestracji odpowiednich elementów na podstawie dokumentów planistycznych i wizji lokalnych w terenie - wizje lokalne terenu, połączone z rejestracją na mapach odpowiednich danych i wykonaniem dokumentacji fotograficznej
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: 2. Ocena Podsumowująca: - ocena ta zapada po drugim seminarium, na którym studenci prezentują efekt finalny pracy w formie projektu. Ocena z poprzedniego seminarium jest brana pod uwagę, jednakże niekoniecznie musi ona wpływać decydująco na ocenę końcową
S-1Ocena formująca: 1. Ocena Formująca: - studenci oceniani są okresowo w trakcie konsultacji podczas ćwiczeń projektowych oraz pierwszego seminarium, gdzie oceniane są: - wykonane analizy (także część graficzna) i wyciągnięte wnioski w formie diagnozy stanu, - sposób prezentacji - przedstawienie wszystkich istotnych merytorycznych aspektów w określonym czasie
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu związane jest też z odpowiednią frekwencją na wykładach i ćwiczeniach. Wykłady zaliczane są na ocenę na podstawie wyników pisemnego kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prezentacja na seminariach wskazująca na brak dogłębnych analiz oraz niepełne zrozumienie celu ćwiczenia semestralnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-IX/4_U03Potrafi projektować i planować z uwzględnieniem standardów środowiskowych, wymagań ładu przestrzennego i harmonii krajobrazu wykonując koncepcję działań prośrodowiskowych i prokrajobrazowych dla wybranego fragmentu miasta na podstawie sporządzonych wczesniej analiz
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U03A.U3. absolwent potrafi sporządzać opracowania planistyczne dotyczące zagospodarowania przestrzennego i interpretować je w zakresie koniecznym do projektowania w skali urbanistycznej i architektonicznej;
Cel przedmiotuC-3ukierunkowanie na holistyczne podejście do środowiska w procesie projektowania
C-6uwrażliwienie na podejmowanie decyzji projektowych w harmonii ze środowiskiem naturalnym i walorami krajobrazu
C-2traktowanie przestrzeni w ujęciu ekosystemowym, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu łączności ekologicznej
Treści programoweT-P-5Koncepcja wzmocnienia powiązań przyrodniczych w obrębie osiedla z uwzględnieniem powiązań zewnętrznych
Metody nauczaniaM-33. Metody praktyczne: - seminaria połączone z prezentacją audiowizualną efektów poszczególnych etapów pracy w trakcie praktycznego ćwiczenia semestralnego; - metoda projektów - sporządzenie koncepcji z uwzględnieniem wyników diagnozy dla poszczególnych etapów analiz
M-11. Metody podające: - wyjaśnianie podczas konsultacji praktycznego ćwiczenia semestralnego; - opis w sporządzonym na potrzeby praktycznego ćwiczenia semestralnego przewodniczku, zawierający także harmonogram i metodę wykonania prac, spis materiałów wejściowych, w tym iinki do stron internetowych; - przygotowanie materiałów wejściowych do praktycznego ćwiczenia semestralnego (mapy, zdjęcia satelitarne, dokumenty planistyczne) i umieszczenie ich na stronie internetowej zakładu, w zakładce do przedmiotu
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: 2. Ocena Podsumowująca: - ocena ta zapada po drugim seminarium, na którym studenci prezentują efekt finalny pracy w formie projektu. Ocena z poprzedniego seminarium jest brana pod uwagę, jednakże niekoniecznie musi ona wpływać decydująco na ocenę końcową
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Oddanie pracy semestralnej spełniającej zakres formalny oraz bez większych błędów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-IX/4_K01Współpraca w czteroosobowym zespole w trakcie całego semestru, wpólne wykonanie analiz i podjęcie decyzji projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K01A.S1. absolwent jest gotów do samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania prostych problemów projektowych;
Cel przedmiotuC-3ukierunkowanie na holistyczne podejście do środowiska w procesie projektowania
C-4rozumienie zależności między procesami urbanizacji a oddziaływaniem na środowisko
C-6uwrażliwienie na podejmowanie decyzji projektowych w harmonii ze środowiskiem naturalnym i walorami krajobrazu
C-2traktowanie przestrzeni w ujęciu ekosystemowym, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu łączności ekologicznej
Treści programoweT-P-5Koncepcja wzmocnienia powiązań przyrodniczych w obrębie osiedla z uwzględnieniem powiązań zewnętrznych
T-P-2- Analiza położenia osiedla na tle struktury przyrodniczej Szczecina z uwzględnieniem istniejących i projektowanych obszarów chronionej przyrody - Diagnoza stanu jako wynik analiz
T-P-1Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad ich realizacji, podział na grupy projektowe, przydzielenie tematów
T-P-3- Analiza istniejącej struktury przyrodniczej osiedla z uwzględnieniem powiązań zewnętrznych - Rozpoznanie na podstawie badań terenowych i materiałów archiwalnych specyficznych problemów środowiskowych i krajobrazowych osiedla - Diagnoza stanu na podstawie przeprowadzonych analiz
Metody nauczaniaM-33. Metody praktyczne: - seminaria połączone z prezentacją audiowizualną efektów poszczególnych etapów pracy w trakcie praktycznego ćwiczenia semestralnego; - metoda projektów - sporządzenie koncepcji z uwzględnieniem wyników diagnozy dla poszczególnych etapów analiz
M-22. Metody aktywizujące: - dwa seminaria, do których studenci częściowo sami zbierają materiały i muszą odpowiednio przetworzyć informacje; - studia i analizy polegające na diagnozowaniu stanu po rejestracji odpowiednich elementów na podstawie dokumentów planistycznych i wizji lokalnych w terenie - wizje lokalne terenu, połączone z rejestracją na mapach odpowiednich danych i wykonaniem dokumentacji fotograficznej
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: 2. Ocena Podsumowująca: - ocena ta zapada po drugim seminarium, na którym studenci prezentują efekt finalny pracy w formie projektu. Ocena z poprzedniego seminarium jest brana pod uwagę, jednakże niekoniecznie musi ona wpływać decydująco na ocenę końcową
S-1Ocena formująca: 1. Ocena Formująca: - studenci oceniani są okresowo w trakcie konsultacji podczas ćwiczeń projektowych oraz pierwszego seminarium, gdzie oceniane są: - wykonane analizy (także część graficzna) i wyciągnięte wnioski w formie diagnozy stanu, - sposób prezentacji - przedstawienie wszystkich istotnych merytorycznych aspektów w określonym czasie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uczestniczenie we wszystkich etapach pracy semestralnej w zespole 4-osobowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-IX/4_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko poprzez uczestnictwo w wykładach i na podstawie własnych badań i obserwacji w terenie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K05D.S1. absolwent jest gotów do adaptowania się do nowych, zmiennych okoliczności występujących w trakcie wykonywania pracy zawodowej o charakterze twórczym;
Cel przedmiotuC-3ukierunkowanie na holistyczne podejście do środowiska w procesie projektowania
C-1poznanie tła teoretycznego realizacji zasad zrównoważonego rozwoju i praktycznych aspektów wdrażania polityki prośrodowiskowej i prokrajobrazowej
C-4rozumienie zależności między procesami urbanizacji a oddziaływaniem na środowisko
C-6uwrażliwienie na podejmowanie decyzji projektowych w harmonii ze środowiskiem naturalnym i walorami krajobrazu
C-2traktowanie przestrzeni w ujęciu ekosystemowym, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu łączności ekologicznej
Treści programoweT-P-3- Analiza istniejącej struktury przyrodniczej osiedla z uwzględnieniem powiązań zewnętrznych - Rozpoznanie na podstawie badań terenowych i materiałów archiwalnych specyficznych problemów środowiskowych i krajobrazowych osiedla - Diagnoza stanu na podstawie przeprowadzonych analiz
T-P-5Koncepcja wzmocnienia powiązań przyrodniczych w obrębie osiedla z uwzględnieniem powiązań zewnętrznych
T-P-2- Analiza położenia osiedla na tle struktury przyrodniczej Szczecina z uwzględnieniem istniejących i projektowanych obszarów chronionej przyrody - Diagnoza stanu jako wynik analiz
T-P-6Projekt zielonej infrastruktury dla wybranego fragmentu osiedla
Metody nauczaniaM-33. Metody praktyczne: - seminaria połączone z prezentacją audiowizualną efektów poszczególnych etapów pracy w trakcie praktycznego ćwiczenia semestralnego; - metoda projektów - sporządzenie koncepcji z uwzględnieniem wyników diagnozy dla poszczególnych etapów analiz
M-11. Metody podające: - wyjaśnianie podczas konsultacji praktycznego ćwiczenia semestralnego; - opis w sporządzonym na potrzeby praktycznego ćwiczenia semestralnego przewodniczku, zawierający także harmonogram i metodę wykonania prac, spis materiałów wejściowych, w tym iinki do stron internetowych; - przygotowanie materiałów wejściowych do praktycznego ćwiczenia semestralnego (mapy, zdjęcia satelitarne, dokumenty planistyczne) i umieszczenie ich na stronie internetowej zakładu, w zakładce do przedmiotu
M-22. Metody aktywizujące: - dwa seminaria, do których studenci częściowo sami zbierają materiały i muszą odpowiednio przetworzyć informacje; - studia i analizy polegające na diagnozowaniu stanu po rejestracji odpowiednich elementów na podstawie dokumentów planistycznych i wizji lokalnych w terenie - wizje lokalne terenu, połączone z rejestracją na mapach odpowiednich danych i wykonaniem dokumentacji fotograficznej
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: 2. Ocena Podsumowująca: - ocena ta zapada po drugim seminarium, na którym studenci prezentują efekt finalny pracy w formie projektu. Ocena z poprzedniego seminarium jest brana pod uwagę, jednakże niekoniecznie musi ona wpływać decydująco na ocenę końcową
S-1Ocena formująca: 1. Ocena Formująca: - studenci oceniani są okresowo w trakcie konsultacji podczas ćwiczeń projektowych oraz pierwszego seminarium, gdzie oceniane są: - wykonane analizy (także część graficzna) i wyciągnięte wnioski w formie diagnozy stanu, - sposób prezentacji - przedstawienie wszystkich istotnych merytorycznych aspektów w określonym czasie
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu związane jest też z odpowiednią frekwencją na wykładach i ćwiczeniach. Wykłady zaliczane są na ocenę na podstawie wyników pisemnego kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Omówienie problemów środowiskowych miasta na podstawie dokumentów archiwalnych oraz wizji lokalnej w terenie w trakcie seminariów - brak dogłębnych analiz
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-IX/4_K03Działa na rzecz podnoszenia jakości życia oraz ochrony i poprawy środowiska życia człowieka podnosząc świadomość i będąc kreatywnym proponując własne rozwiązania prośrodowiskowe i prokrajobrazowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K07D.S3. absolwent jest gotów do podjęcia pracy na budowie w zakresie problematyki architektonicznej;
Cel przedmiotuC-3ukierunkowanie na holistyczne podejście do środowiska w procesie projektowania
C-4rozumienie zależności między procesami urbanizacji a oddziaływaniem na środowisko
C-6uwrażliwienie na podejmowanie decyzji projektowych w harmonii ze środowiskiem naturalnym i walorami krajobrazu
C-2traktowanie przestrzeni w ujęciu ekosystemowym, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu łączności ekologicznej
Treści programoweT-P-6Projekt zielonej infrastruktury dla wybranego fragmentu osiedla
Metody nauczaniaM-33. Metody praktyczne: - seminaria połączone z prezentacją audiowizualną efektów poszczególnych etapów pracy w trakcie praktycznego ćwiczenia semestralnego; - metoda projektów - sporządzenie koncepcji z uwzględnieniem wyników diagnozy dla poszczególnych etapów analiz
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: 2. Ocena Podsumowująca: - ocena ta zapada po drugim seminarium, na którym studenci prezentują efekt finalny pracy w formie projektu. Ocena z poprzedniego seminarium jest brana pod uwagę, jednakże niekoniecznie musi ona wpływać decydująco na ocenę końcową
S-1Ocena formująca: 1. Ocena Formująca: - studenci oceniani są okresowo w trakcie konsultacji podczas ćwiczeń projektowych oraz pierwszego seminarium, gdzie oceniane są: - wykonane analizy (także część graficzna) i wyciągnięte wnioski w formie diagnozy stanu, - sposób prezentacji - przedstawienie wszystkich istotnych merytorycznych aspektów w określonym czasie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sporządzenie koncepcji działań prośrodowiskowych i prokrajobrazowych wybranego fragmentu miasta - działania niepełne, omówienie w trakcie końcowego seminarium wskazujące na brak zaangażowania
3,5
4,0
4,5
5,0