Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Analysis of investment efficiency:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analysis of investment efficiency | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Siewiera <Agnieszka.Siewiera@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Siewiera <Agnieszka.Siewiera@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | the acquaintance of bases of the economy, credit for course: construction economics 1, Mathematics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge of techno-economic analysis of the viability of the project (project efficiency, financing options, method of profitability assessment as well as risk evaluation) Student has got the competence to the assess the feasibility of the project |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Efficiency analysis of the selected project with the risk assessment | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Financing of construction projects. Public Private Partnership. Financing and project profitability. Costs of capital - capital budgeting. Investment decisions and criteria. Project selection in respect to the limited budget. Projects connected in portfolio - independent, complementary, exclusive. Assessment of project efficiency and business plans. Social costs and advantages. Economical and financial aspects of non-profit project profitability. K/K analysis. Project risk - types and methods of estimations, protective strategies and tools. Analysis of internal and external sources of financing. Loan costs and repayment - financial schedule. SWOT analysis, identification of the risk - matrix, project CASH FLOW. Efficiency analysis - static and dynamic methods, K/K analysis | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | participation in lectures, literature studies, studies on seleced project (project work), preparing to pass exam | 75 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures, literature studies, exam | 75 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture, discussion, case study, programming with Excel |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: analysis of the selected project and written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Knowledge of techno-economic analysis of the viability of the project | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Student has got the competence to the assess the feasibility of the project | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 Is aware of professional behavior and compliance with the rules of professional ethics, is able to think and act in an entrepreneurial manner | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Knowledge of techno-economic analysis of the viability of the project | 2,0 | |
3,0 | Defines the main parameters of the project at the stage of planning and implementation of the investment | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Student has got the competence to the assess the feasibility of the project | 2,0 | |
3,0 | knows how to search, interpret available information in the field of economics and apply it in making business decisions, | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 Is aware of professional behavior and compliance with the rules of professional ethics, is able to think and act in an entrepreneurial manner | 2,0 | |
3,0 | active attitude to act in accordance with the principles of ethics, awareness of professionalism, creativity, openness, awareness of the importance of economics in the construction industry | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- D. Beal, Introducing Corporate Finance, John Wiley & Sons, New York, 2013
- P. L. Bernstein, A. Damodaran, Investment Management, John Wiley & Sons, New York, 2011
- A. Damodaran, Investment Valuation, John Wiley & Sons, New York, 2009
- A. Keown, j. Martin, W. Petty, D. Scott, Financial Management. Principles and applications;, Pearson Education, New Jersey, 2012
Literatura dodatkowa
- A. Damodaran, Strategic Risk Taking: A Framework for Risk Management;, Wharton School Publishing, Pennsylvania, 2014
- A. Damodaran, Corporate Finance, John Wiley & Sons, New York, 2011