Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Diploma seminar:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diploma seminar | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Wymiana Międzynarodowa - WBIA | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Pozlewicz <Andrzej.Pozlewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | - Nauczyciel WBiA <a@b> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge and skills of fundamental disciplines gained during studies |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | to manage to connect various knowledge from various disciplines within one project based task |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Preparation of realization plan and scope of diploma thesis with taking into consideration requirements of sending university | 2 |
T-SD-2 | Determination of aim and structure of the thesis, approval of research project, foredesign preparation. Intelectual property law (copyright) | 2 |
T-SD-3 | Taking advantage of source information, methods of literature searching, using e-books platforms with respect to licence agreements. Uising specialistic shareware and licenced software. | 4 |
T-SD-4 | Presentation of thesis advancing, presentations skills, preliminary linguistic thesis correction, editing, drawings layout, tables content, bibliographical data | 8 |
T-SD-5 | Discussion on crucial elements of diploma thesis, data analysis, discussion on results of static calculations, proposals of technical solutions, selection of optimum variants | 8 |
T-SD-6 | Drawing conclusions, design guidelines, summary of calculation part (research), drawings correction, preparation to oral thesis defence. Rules of thesis presentation and defense with respect of sending university. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Participation in diploma seminar | 30 |
A-SD-2 | Developing research project, scheme of the thesis (structure of chapters and subchapters), recognition of sending institution requirements, searching for literature and sources data | 4 |
A-SD-3 | First (preliminary) static calculations, research data, working out of draft results | 6 |
A-SD-4 | Preparation to results presentation, discussion, draft conclusions, working plan correction | 10 |
A-SD-5 | Preparation of graphs, tables with results, drawings for project design thesis. Draft version of the thesis | 8 |
A-SD-6 | Developing final version of diploma thesis with graphs, tables, drawings, bibliography, appendices. | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | projects method |
M-2 | Problem based lecture |
M-3 | Practical methods (presentation) |
M-4 | Seminar |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Presentation of assumptions and working plan of the thesis and expected results |
S-2 | Ocena formująca: Presentation of research project results (calculations, drawings) |
S-3 | Ocena formująca: Conclusions drawn out of case studies, estimation so far received results |
S-4 | Ocena podsumowująca: Final mark on the basis of quality of discussion activity and results psesentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_W01 Student knows typical technologies used in structural and material solutions in civil engineering and knows basic trends in building iondustry | — | — | C-1 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-1, T-SD-2 | M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_U01 Student is able to use basic engineering solutions in constructions by means of a computer software, data processing and other sources | — | — | C-1 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6, T-SD-2 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_K01 Student is able to extend the professional knowledge, knows basic rules in team work and is able to communicate with a society to present his work | — | — | C-1 | T-SD-4, T-SD-6, T-SD-2 | M-2, M-3, M-4 | S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_W01 Student knows typical technologies used in structural and material solutions in civil engineering and knows basic trends in building iondustry | 2,0 | |
3,0 | Student knows basic solutions in civil engineering sufficiently | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_U01 Student is able to use basic engineering solutions in constructions by means of a computer software, data processing and other sources | 2,0 | |
3,0 | Student in sufficient way is able to apply basic engineering solutions in structures | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_K01 Student is able to extend the professional knowledge, knows basic rules in team work and is able to communicate with a society to present his work | 2,0 | |
3,0 | Student basically is able to work in a team and to communicate with a society | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gaugh, H. G., Scientific Method in Practice, Cambridge University Press, Cambridge, 2003
- Douglas C. Montgomery, Design and Analysis of Experiments, John Wiley & Sons, Inc., 2013, 8th Edition
- Literature according to a scope of final thesis suggested by the tutor, 2019
Literatura dodatkowa
- M. Raman, S. Sharma, Technical Communications. Principles and Practice, Oxford University Press, Oxford, 2015, 3rd Edition