Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Strength of Materials:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Strength of Materials | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Hanna Weber <Hanna.Weber@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Hanna Weber <Hanna.Weber@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics |
W-2 | Theoretical mechanics |
W-3 | Elementary structural analysis |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To gain knowledge of simple stresses, strains and deformation in components due to external loads |
C-2 | To assess stresses and deformations through mathematical models of beams, torsion bars or combinations of both. |
C-3 | Understanding the influence of loads and dimensions of structural elements on the values of stresses and deformations. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Axial stretching/compression | 3 |
T-A-2 | Simple bending. | 3 |
T-A-3 | Bending with shear forces. | 3 |
T-A-4 | Oblique bending, bending in two planes. | 3 |
T-A-5 | Eccentric stretching/compression. | 3 |
T-A-6 | Deflection of beams. | 3 |
T-A-7 | Torsion bars with circular cross-section. | 3 |
T-A-8 | The stability of a straight bar. | 2 |
T-A-9 | Bending with compression. | 3 |
T-A-10 | Written tests 2x2h | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introductory information: stress, strain, Hooke's law, the basic material constants. | 2 |
T-W-2 | Axial stretching/compression | 3 |
T-W-3 | Simple bending. | 3 |
T-W-4 | Bending with shear forces. | 3 |
T-W-5 | Oblique bending, bending in two planes. | 3 |
T-W-6 | Eccentric stretching/compression. | 3 |
T-W-7 | Deflection of beams. | 4 |
T-W-8 | Torsion bars with circular cross-section. | 3 |
T-W-9 | The stability of a straight bar. | 2 |
T-W-10 | Bending with compression. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in classes | 30 |
A-A-2 | Individual student work | 45 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 30 |
A-W-2 | The study of literature | 20 |
A-W-3 | Individual student work | 20 |
A-W-4 | Final test | 5 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture |
M-2 | Issue lecture |
M-3 | Audio-visual presentation |
M-4 | Computational exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous assessment in practical classes |
S-2 | Ocena formująca: Project work |
S-3 | Ocena podsumowująca: Written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Student has the basic knowledge about axial, torsion, bending and combined stresses, types of strain and elastic behavior of materials. | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-10, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-9, T-W-7, T-W-8 | M-3, M-1, M-2, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Student is able to analyze and design structural members subjected to axial, torsion, bending and combined stresses using the fundamental concepts of stress, strain and elastic behavior of materials. | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-1, T-A-7, T-A-6 | M-3, M-1, M-2, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 The student is aware of the responsibility for his own calculations | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-1, T-A-7, T-A-6 | M-3, M-1, M-2, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Student has the basic knowledge about axial, torsion, bending and combined stresses, types of strain and elastic behavior of materials. | 2,0 | |
3,0 | Student has the basic knowledge about axial, torsion, bending and combined stresses, types of strain and elastic behavior of materials. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Student is able to analyze and design structural members subjected to axial, torsion, bending and combined stresses using the fundamental concepts of stress, strain and elastic behavior of materials. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to analyze and design structural members subjected to axial, torsion, bending and combined stresses using the fundamental concepts of stress, strain and elastic behavior of materials. He makes insignificant calculation mistakes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 The student is aware of the responsibility for his own calculations | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use the gained knowledge to solve asined problems | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Da Silva V.D., Mechanics and strength of materials, Springer Verlag, 2006
- Beer F. P., Johnston R., Dewolf J.T., Mazurek D.F., Mechanics of Materials, McGraw-Hill Book Co, 2012, Sixth Edition
- Nash W.A, Theory and problems in Strength of Materials, McGraw-Hill Book Co, New York, 1995
- Kazimi S.M.A, Solid Mechanics, Tata McGraw-Hill Publishing Co, New Delhi, 1981
- Ray Hulse, Keith Sherwin & Jack Cain, Solid Mechanics, Palgrave ANE Books, 2004
Literatura dodatkowa
- Singh D.K, Mechanics of Solids, Pearson Education, 2002
- Timoshenko S.P, Elements of Strength of Materials, Tata McGraw-Hill, New Delhi, 1997