Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu ENGINEERING GRAPHICS AND DESIGN:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | ENGINEERING GRAPHICS AND DESIGN | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Story <Grzegorz.Story@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Story <Anna.Story@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | None |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Mastering the ability to read and perform technical drawings, machine diagrams, installation diagrams, devices, technical systems in accordance with the principles of technical drawing. |
C-2 | Mastering the computer technique of creating and modifying drawings based on AutoCAD. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Introduction to AutoCAD. Prepare technical drawings with AutoCAD requiring students to set units, limits, layers, and utilize the tools of AutoCAD’s Draw, Modify, and Dimension toolbars. Create AutoCAD dimension styles. Draw section views of machine parts. Prepare auxiliary views of machine parts. Create 3D models of machine parts. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to Drawing. Lines and Conventional Breaks. Lettering Techniques and Dimensioning with Tolerances. Geometrical Construction. Scales.Theory of Projection. Projection of Solid. Orthographic Projection. Sectional Views. Isometric Projection. Development of Surfaces. Screw Threads and Fasteners. Rivets and Riveted Joints. Welded Joint. Floor Plan. | 14 |
T-W-2 | Written test | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Class participation | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 15 |
A-W-2 | Individual work | 30 |
A-W-3 | Preparation for class test | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Activating methods: lecture illustrated by multimedia presentation and didactic discussion |
M-2 | Practical methods: computer exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: written test |
S-2 | Ocena podsumowująca: Execution of technical drawings of the selected object. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Students will acquire detailed theoretical knowledge on many aspects within the framework of the graphics engineering | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Students will acquire practical knowledge on many aspects within the framework of the graphics engineering | — | — | C-2 | T-L-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Students understand the needs of continuous training and development in the field of graphics engineering | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Students will acquire detailed theoretical knowledge on many aspects within the framework of the graphics engineering | 2,0 | |
3,0 | The student has a basic theoretical knowledge in the field of graphics engineering | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Students will acquire practical knowledge on many aspects within the framework of the graphics engineering | 2,0 | |
3,0 | The student is able to make only a simple technical drawing, he has problems with correct interpretation. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Students understand the needs of continuous training and development in the field of graphics engineering | 2,0 | |
3,0 | Students understand on the basic level the needs of the continuous training and development in the fields which are included in course contents | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mohd Parvez; Osama Khan, Engineering Graphics and Design, Bhavya Books, New Delhi, 2019, 1