Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu TRANSPORT PHENOMENA:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | TRANSPORT PHENOMENA | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Formulate governing equation for momentum, mass, and heat transfer. 2. Identify the terms describing storage, convection, diffusion, dispersion, and generation in the general governing equation for momentum, mass, and heat transfer. 3. Understand the various components needed for setting up conservation equations. 4. Utilize information obtained from solutions of the balance equations to solve chemical engineering problems. 5. Appreciate relevance of transport phenomena in chemical engineering. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Derivation of momentum conservation equations. | 4 |
T-A-2 | Solving selected problems related to momentum transfer. | 6 |
T-A-3 | Derivation of energy conservation equations. | 4 |
T-A-4 | Solving selected problems related to energy transfer. | 6 |
T-A-5 | Derivation of mass conservation equations. | 4 |
T-A-6 | Solving selected problems related to mass transfer. | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Momentum transport: Viscosity; Mechanisms of momentum transport; Momentum balances; Velocity distributions in laminar and turbulent flow; Interphase transport of momentum in isothermal systems; Macroscopic balances for isothermal flow systems. | 10 |
T-W-2 | Energy Transport: Mechanisms of energy transport; Thermal conductivity; Energy balances; Temperature distributions in solids; The equations of change for nonisothermal systems; Temperature distributions in turbulent flow; Interphase transport in nonisothermal systems; Macroscopic balances for nonisothermal systems. | 10 |
T-W-3 | Mass transport: Mechanisms of mass transport; Diffusivity; Mass balances; Concentration distributions in solids. Equations of change for multicomponent systems; Concentration distributions in turbulent flow, Interphase transport; Macroscopic mass balances for multicomponent systems. | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 30 |
A-A-2 | Tutorial | 10 |
A-A-3 | Solving computational problems | 20 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Tutorial | 5 |
A-W-3 | Individual work | 25 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation |
M-2 | Classis illustrated by computer and manual calculations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Classis: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to understand the various components needed for setting up conservation equations. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to utilize information obtained from solutions of the balance equations to solve chemical engineering problems. | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-6, T-A-4 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to appreciate relevance of transport phenomena in chemical engineering. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to understand the various components needed for setting up conservation equations. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to understand the various components needed for setting up conservation equations. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to utilize information obtained from solutions of the balance equations to solve chemical engineering problems. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to utilize information obtained from solutions of the balance equations to solve chemical engineering problems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to appreciate relevance of transport phenomena in chemical engineering. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to appreciate relevance of transport phenomena in chemical engineering. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bird R.B., Stewart W.E., Lightfoot E.N., Transport Phenomena, Wiley, New York, 2007
- Brodkey R.S., Hershey H.C., Transport phenomena. A unified approach, McGraw-Hill, New York, 1988
- Kessler, David P. Greenkorn. Kessler D.P., Greenkorn R.A., Momentum, heat, and mass transfer fundamentals, Marcel Dekker, Basel, 1999