Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu PARTICULATE TECHNOLOGY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | PARTICULATE TECHNOLOGY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemical engineering |
W-2 | Physics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Understand and apply the theoretical fundamentals of particle technology in chemical engineering. 2. Understand the experimental methods necessary to characterize the properties of particles and powders. 3. Understand the hydrodynamics of gas-solid systems. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Particle size analysis. | 2 |
T-A-2 | Motion of solid particles in a fluid. | 2 |
T-A-3 | Fluid flow through a packed bed. | 2 |
T-A-4 | Filtration. | 2 |
T-A-5 | Fluidization. | 3 |
T-A-6 | Separation of particles from a gas. | 2 |
T-A-7 | Mixing and segregation of particles. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Particle characterization. | 2 |
T-W-2 | Particle size analysis. | 2 |
T-W-3 | Motion of solid particles in a fluid. | 2 |
T-W-4 | Multiple particle systems. | 2 |
T-W-5 | Colloids and fine particles. | 2 |
T-W-6 | Fluid flow through a packed bed. | 2 |
T-W-7 | Filtration. | 2 |
T-W-8 | Fluidization. | 2 |
T-W-9 | Pneumatic transport. | 2 |
T-W-10 | Separation of particles from a gas. | 2 |
T-W-11 | Mixing and segregation of particles. | 2 |
T-W-12 | Particles size reduction. | 2 |
T-W-13 | Particles mechanics. | 2 |
T-W-14 | Discharge of particulate bulk solids. | 2 |
T-W-15 | Storage and flow of powders. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 15 |
A-A-2 | Solving computational problems | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Tutorial | 15 |
A-W-3 | Individual work | 45 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation |
M-2 | Classis illustrated by computer and manual calculations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Classis: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to understand the theoretical fundamentals of particle technology. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-13, T-W-12, T-W-8, T-W-10, T-W-11, T-W-9, T-W-7, T-W-15, T-W-5, T-W-14, T-W-4 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to apply the particle technology in chemical engineering. | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-1, T-A-7, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-6, T-A-5 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to understand the hydrodynamics of gas-solid systems. | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-W-6, T-W-9, T-W-10, T-A-3, T-W-7, T-W-8, T-W-3, T-A-6 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to understand the theoretical fundamentals of particle technology. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to understand the theoretical fundamentals of particle technology. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to apply the particle technology in chemical engineering. | 2,0 | |
3,0 | The studentise able to apply the particle technology in chemical engineering. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to understand the hydrodynamics of gas-solid systems. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to understand the hydrodynamics of gas-solid systems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rhodes M., Introduction to Particle Technology, Wiley, Chichester, 2008
- Aste T., Tordesillas A., Di Matteo T. (Editors), Granular and complex materials, World Scientific Publishing, London, 2007
- Particles, bubbles and drops-their motion, heat and mass transfer, World Scientific Publishing, London, 2006
Literatura dodatkowa
- Gregory J., Particles in Water. Properties and Processes, CRC, Boca Raton, 2006