Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu TECHNICAL THERMODYNAMICS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | TECHNICAL THERMODYNAMICS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Ekiert <Ewa.Dabrowa@zut.edu.pl>, Iwona Pełech <Iwona.Pelech@zut.edu.pl>, Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to demonstrate basic knowledge of technical thermodynamics. |
C-2 | Student will be able to solve theoretical problems associated with technical thermodynamics. |
C-3 | Student will be able to solve practical problems associated with technical thermodynamics. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Solving problems presented during lectures. | 30 |
30 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Solving selected practical problems in technical thermodynamics: Heat transfer and conduction studies; Determination of enthalpy of salt and hydroxide dissolution process; Determination of entropy change of a solid body; Measurement of gas flow parameters; Determination of specific heat of solid and liquid; Determination of the melting heat of ice; Air humidity test, Cp/Cv determination. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Basic thermodynamic concepts. The properties and laws of ideal and semi-ideal gases. The first law of thermodynamics: heat, specific heat. Absolute work, useful work, technical work. The first law of thermodynamics for open and closed systems. Open-system energy balances on process equipment: nozzles and diffusers, turbines and pumps/compressors, heat exchangers, throttling devices. The transformations of ideal and semi-ideal gases: isobaric, isochoric, isothermal, isentropic and polytropic. Thermodynamic cycles. Carnot cycle. Rankine cycle. Refrigeration cycles. Liquefaction cycles. Combustion engines. The second law of thermodynamics: entropy, reversible and irreversible processes. Water vapor, phase changes of water, steam diagrams. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in classes | 30 |
A-A-2 | Self-stufy of the literature | 30 |
60 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratory | 30 |
A-L-2 | Preparing reports | 15 |
A-L-3 | Self-study of the literature | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 28 |
A-W-2 | Written exam | 2 |
A-W-3 | Self-study of the literature | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Classes |
M-3 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Lecture: written exam |
S-2 | Ocena formująca: Classes: written test |
S-3 | Ocena formująca: Laboratory: reports |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student demonstrates knowledge of chemical and process thermodynamics | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student can solve problems associated with thermodynamic systems. | — | — | C-2, C-3 | T-L-1, T-A-1 | M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of chemical and process thermodynamics. | — | — | C-2, C-3 | T-L-1, T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student demonstrates knowledge of chemical and process thermodynamics | 2,0 | |
3,0 | Student demonstrates basic knowledge of chemical and process thermodynamics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student can solve problems associated with thermodynamic systems. | 2,0 | |
3,0 | Student can solve basic problems associated with thermodynamic systems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of chemical and process thermodynamics. | 2,0 | |
3,0 | Student understands at the basic level the need for continuous training and development in the field of chemical and process thermodynamics. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- C. Borgnakke, R.E. Sonntag, Fundamentals of thermodynamics, Wiley, New York, 2013, 8th
- H.D.B. Jenkins, Chemical Thermodynamics at Glance, Blackwell Publishing Ltd, Oxford, 2008
Literatura dodatkowa
- D. Kondepudi, Introduction to modern thermodynamics, John Wiley & Sons Inc., Chichester, UK, 2008