Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu DIFFERENTIAL EQUATIONS:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot DIFFERENTIAL EQUATIONS
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 25 2,00,38zaliczenie
wykładyW1 25 3,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge of mathematical analysis and linear algebra

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Solving of differential equations of physics, chemistry and engineering, and a study of the characteristics of the solutions

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Solving of differential equations25
25
wykłady
T-W-1First order Differential Equations (separation of variables, linear equations, qualitative techniques - slope fields; existence and uniqueness, Euler's method, wquilibria and the phase line, bifurcations)4
T-W-2First Order systems (qualitative methods; analytic methods for special cases, Euler's method)4
T-W-3Linear systems (properties and the linearity principle, eigenvalues, eigenvectors, straight line solutions; phase plane, complex eigenvalues, 2nd and higher order Differential Equations5
T-W-4Forcing and resonance (forcing, sinusoidal forcing, amplitude and phase of steady state)4
T-W-5Nonlinear systems (equilibrium point analysis and linearization, qualitative analysis, Hamiltonian systems)4
T-W-6Discrete dynamical systems (discrete logistic function; fixed points and periodic points; bifurcations, chaos)4
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Participation in worhshops25
A-A-2Self solving of mathematics tasks20
A-A-3Preparing to pass workshops15
60
wykłady
A-W-1Participation in lectures25
A-W-2Reading the specified literature40
A-W-3Preparing to pass lectures25
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures
M-2Workshops
M-3Self solving of mathematics tasks

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Self solving mathematics tasks
S-2Ocena podsumowująca: Test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_2-_??_W01
The student has knowledge about differential equations and their use.
C-1T-A-1, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-6, T-W-4M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_2-_??_U01
Student can solve differential equations.
C-1T-A-1M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_2-_??_K01
Student is aware of the importance of differential equations in life sciences
C-1T-A-1M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WKSiR_2-_??_W01
The student has knowledge about differential equations and their use.
2,0
3,0Student knows different types of differential equations
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WKSiR_2-_??_U01
Student can solve differential equations.
2,0
3,0Student can solve basic types of differential equations
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WKSiR_2-_??_K01
Student is aware of the importance of differential equations in life sciences
2,0
3,0Student knows the meaning of differential equations
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bronson R., Costa G.B., Schaum's Outline of Differential Equations, 2014
  2. Hsu S.B., Ordinary Differential Equations with Applications, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Arnold V.I., Ordinary Differential Equations, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Solving of differential equations25
25

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1First order Differential Equations (separation of variables, linear equations, qualitative techniques - slope fields; existence and uniqueness, Euler's method, wquilibria and the phase line, bifurcations)4
T-W-2First Order systems (qualitative methods; analytic methods for special cases, Euler's method)4
T-W-3Linear systems (properties and the linearity principle, eigenvalues, eigenvectors, straight line solutions; phase plane, complex eigenvalues, 2nd and higher order Differential Equations5
T-W-4Forcing and resonance (forcing, sinusoidal forcing, amplitude and phase of steady state)4
T-W-5Nonlinear systems (equilibrium point analysis and linearization, qualitative analysis, Hamiltonian systems)4
T-W-6Discrete dynamical systems (discrete logistic function; fixed points and periodic points; bifurcations, chaos)4
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Participation in worhshops25
A-A-2Self solving of mathematics tasks20
A-A-3Preparing to pass workshops15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures25
A-W-2Reading the specified literature40
A-W-3Preparing to pass lectures25
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WKSiR_2-_??_W01The student has knowledge about differential equations and their use.
Cel przedmiotuC-1Solving of differential equations of physics, chemistry and engineering, and a study of the characteristics of the solutions
Treści programoweT-A-1Solving of differential equations
T-W-1First order Differential Equations (separation of variables, linear equations, qualitative techniques - slope fields; existence and uniqueness, Euler's method, wquilibria and the phase line, bifurcations)
T-W-3Linear systems (properties and the linearity principle, eigenvalues, eigenvectors, straight line solutions; phase plane, complex eigenvalues, 2nd and higher order Differential Equations
T-W-5Nonlinear systems (equilibrium point analysis and linearization, qualitative analysis, Hamiltonian systems)
T-W-2First Order systems (qualitative methods; analytic methods for special cases, Euler's method)
T-W-6Discrete dynamical systems (discrete logistic function; fixed points and periodic points; bifurcations, chaos)
T-W-4Forcing and resonance (forcing, sinusoidal forcing, amplitude and phase of steady state)
Metody nauczaniaM-1Lectures
M-2Workshops
M-3Self solving of mathematics tasks
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test
S-1Ocena formująca: Self solving mathematics tasks
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student knows different types of differential equations
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WKSiR_2-_??_U01Student can solve differential equations.
Cel przedmiotuC-1Solving of differential equations of physics, chemistry and engineering, and a study of the characteristics of the solutions
Treści programoweT-A-1Solving of differential equations
Metody nauczaniaM-3Self solving of mathematics tasks
M-2Workshops
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Self solving mathematics tasks
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can solve basic types of differential equations
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WKSiR_2-_??_K01Student is aware of the importance of differential equations in life sciences
Cel przedmiotuC-1Solving of differential equations of physics, chemistry and engineering, and a study of the characteristics of the solutions
Treści programoweT-A-1Solving of differential equations
Metody nauczaniaM-3Self solving of mathematics tasks
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Self solving mathematics tasks
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student knows the meaning of differential equations
3,5
4,0
4,5
5,0