Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Informatics:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Informatics
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Produkcją
Nauczyciel odpowiedzialny Kamil Stateczny <Kamil.Stateczny@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Kamil Stateczny <Kamil.Stateczny@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,70,70zaliczenie
wykładyW1 15 1,30,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1The course does not require any previous knowledge. Some programming experience and basic knowledge of mathematics will be helpful.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The course provides an introduction to the objective programming language. The objective is to understand and use the basic programming skills.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Practical use of the information given in the lecture to create simple computer programs and present their operation30
30
wykłady
T-W-1Introduction to programming4
T-W-2Concepts: source code, compilation, intermediate code, machine code. Literals, constants and variables, variable visibility range, type conversion4
T-W-3Sequential algorithms, block diagrams4
T-W-4Creating classes, methods, properties, constructors, class objects3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in labolatories30
A-L-2The individual work of a student25
A-L-3Developing algorithms based on learned syntax25
80
wykłady
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Getting familiar with the scientific literature25
40

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Groups and individual work on problems given by a teacher
M-2Work and programming at the computer

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Periodical check-ups of the code syntax and algorithm design
S-2Ocena podsumowująca: Final test at the computer

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_1-_??_W01
The student can syntax one programming language. He should be able to describe and explain selected algorithms and problems in the field of computer science.
C-1T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_1-_??_U01
Student is able to create a simple computer programs running. The student is able to create comments for the created software.
C-1T-L-1, T-W-4M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_1-_??_K01
The student is aware of the need for continuous training in programming and computer science.
C-1T-L-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WIMiM_1-_??_W01
The student can syntax one programming language. He should be able to describe and explain selected algorithms and problems in the field of computer science.
2,0
3,0Fluent solving of given problem within the subject
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WIMiM_1-_??_U01
Student is able to create a simple computer programs running. The student is able to create comments for the created software.
2,0
3,0Fluent solving of given problem within the subject
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WIMiM_1-_??_K01
The student is aware of the need for continuous training in programming and computer science.
2,0
3,0Fluent solving of given problem within the subject
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ian Griffiths, Matthew Adams, Jesse Liberty, Programming C# 4.0: Building Windows, Web, and RIA Applications for the .NET 4.0 Framework, O’Reilly Media, 2012
  2. Joseph Albahari, Ben Albahari, C# 7.0 in a Nutshell, O'Reilly Media, 2017
  3. 2. Robert C. Martin, Micah Martin, Agile Principles, Patterns, and Practices in C#, Prentice Hall, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Practical use of the information given in the lecture to create simple computer programs and present their operation30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction to programming4
T-W-2Concepts: source code, compilation, intermediate code, machine code. Literals, constants and variables, variable visibility range, type conversion4
T-W-3Sequential algorithms, block diagrams4
T-W-4Creating classes, methods, properties, constructors, class objects3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in labolatories30
A-L-2The individual work of a student25
A-L-3Developing algorithms based on learned syntax25
80
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Getting familiar with the scientific literature25
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WIMiM_1-_??_W01The student can syntax one programming language. He should be able to describe and explain selected algorithms and problems in the field of computer science.
Cel przedmiotuC-1The course provides an introduction to the objective programming language. The objective is to understand and use the basic programming skills.
Treści programoweT-W-4Creating classes, methods, properties, constructors, class objects
T-W-1Introduction to programming
T-W-3Sequential algorithms, block diagrams
T-W-2Concepts: source code, compilation, intermediate code, machine code. Literals, constants and variables, variable visibility range, type conversion
Metody nauczaniaM-2Work and programming at the computer
M-1Groups and individual work on problems given by a teacher
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Final test at the computer
S-1Ocena formująca: Periodical check-ups of the code syntax and algorithm design
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Fluent solving of given problem within the subject
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WIMiM_1-_??_U01Student is able to create a simple computer programs running. The student is able to create comments for the created software.
Cel przedmiotuC-1The course provides an introduction to the objective programming language. The objective is to understand and use the basic programming skills.
Treści programoweT-L-1Practical use of the information given in the lecture to create simple computer programs and present their operation
T-W-4Creating classes, methods, properties, constructors, class objects
Metody nauczaniaM-1Groups and individual work on problems given by a teacher
M-2Work and programming at the computer
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Final test at the computer
S-1Ocena formująca: Periodical check-ups of the code syntax and algorithm design
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Fluent solving of given problem within the subject
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WIMiM_1-_??_K01The student is aware of the need for continuous training in programming and computer science.
Cel przedmiotuC-1The course provides an introduction to the objective programming language. The objective is to understand and use the basic programming skills.
Treści programoweT-L-1Practical use of the information given in the lecture to create simple computer programs and present their operation
Metody nauczaniaM-1Groups and individual work on problems given by a teacher
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Periodical check-ups of the code syntax and algorithm design
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Fluent solving of given problem within the subject
3,5
4,0
4,5
5,0