Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Fundamental sources of growth:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Fundamental sources of growth
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Produkcją
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elwira Leśna-Wierszołowicz <elwira.lesna@zut.edu.pl>, Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 4,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1There aren’t any

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Expain economic growth facts and sources

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1The Role Institutions for Economic Growth and Development6
T-W-2Institutions vs. Geography6
T-W-3Institutions vs. History6
T-W-4Institutions vs. Economy6
T-W-5Institutions vs. Industrialization6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1The participation in lecture and discussions28
A-W-2The participation in lecture and discussions2
A-W-3Individual work on study case90
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Self study, case study, lecture, discussion.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Presentation and oral answer

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_1-_??_W01
As a result of course, the student should: give the definition of the economic growth, give the definition of the importent facts in determining the rate of economic growth, characterize the role of institutions in growth.
C-1T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_1-_??_U01
As a result of course, the student should: understand the issues of economic growth and his fundamental sources, know how to use of Solow model and endogenous growth model in explaining economic growth, be able to apply primary facts of growth and the key macro models that we kave used to understand this facts.
C-1T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_1-_??_K01
As a result of course, the student: will be creative in the use of knowledge about economic growth and explaining the importent role sources of growth in social and economic living standards.
C-1T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WIMiM_1-_??_W01
As a result of course, the student should: give the definition of the economic growth, give the definition of the importent facts in determining the rate of economic growth, characterize the role of institutions in growth.
2,0
3,0Students have basic knowledge about facts and sources growth
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WIMiM_1-_??_U01
As a result of course, the student should: understand the issues of economic growth and his fundamental sources, know how to use of Solow model and endogenous growth model in explaining economic growth, be able to apply primary facts of growth and the key macro models that we kave used to understand this facts.
2,0
3,0Students explain the role of the facts and sources in growth
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WIMiM_1-_??_K01
As a result of course, the student: will be creative in the use of knowledge about economic growth and explaining the importent role sources of growth in social and economic living standards.
2,0
3,0Students explain the social and economic role of the facts and sources in growth
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Daron Acemoglu, Introduction to Modern Economic Growth, Princeton University Press, 2009
  2. Daron Acemoglu, James Robinson, Origins of Dictatorship and Democracy, Cambridge University Press, 2006
  3. Marcin piątkowski, Europe's Growth Champion: Insights from the Economic Rise of Poland, Oxford University Press, 2018

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1The Role Institutions for Economic Growth and Development6
T-W-2Institutions vs. Geography6
T-W-3Institutions vs. History6
T-W-4Institutions vs. Economy6
T-W-5Institutions vs. Industrialization6
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1The participation in lecture and discussions28
A-W-2The participation in lecture and discussions2
A-W-3Individual work on study case90
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WIMiM_1-_??_W01As a result of course, the student should: give the definition of the economic growth, give the definition of the importent facts in determining the rate of economic growth, characterize the role of institutions in growth.
Cel przedmiotuC-1Expain economic growth facts and sources
Treści programoweT-W-3Institutions vs. History
T-W-1The Role Institutions for Economic Growth and Development
T-W-4Institutions vs. Economy
T-W-2Institutions vs. Geography
T-W-5Institutions vs. Industrialization
Metody nauczaniaM-1Self study, case study, lecture, discussion.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Presentation and oral answer
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Students have basic knowledge about facts and sources growth
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WIMiM_1-_??_U01As a result of course, the student should: understand the issues of economic growth and his fundamental sources, know how to use of Solow model and endogenous growth model in explaining economic growth, be able to apply primary facts of growth and the key macro models that we kave used to understand this facts.
Cel przedmiotuC-1Expain economic growth facts and sources
Treści programoweT-W-5Institutions vs. Industrialization
T-W-2Institutions vs. Geography
T-W-1The Role Institutions for Economic Growth and Development
T-W-4Institutions vs. Economy
T-W-3Institutions vs. History
Metody nauczaniaM-1Self study, case study, lecture, discussion.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Presentation and oral answer
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Students explain the role of the facts and sources in growth
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WIMiM_1-_??_K01As a result of course, the student: will be creative in the use of knowledge about economic growth and explaining the importent role sources of growth in social and economic living standards.
Cel przedmiotuC-1Expain economic growth facts and sources
Treści programoweT-W-5Institutions vs. Industrialization
T-W-3Institutions vs. History
T-W-4Institutions vs. Economy
T-W-2Institutions vs. Geography
T-W-1The Role Institutions for Economic Growth and Development
Metody nauczaniaM-1Self study, case study, lecture, discussion.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Presentation and oral answer
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Students explain the social and economic role of the facts and sources in growth
3,5
4,0
4,5
5,0