Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Fundamental sources of growth:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fundamental sources of growth | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elwira Leśna-Wierszołowicz <elwira.lesna@zut.edu.pl>, Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | There aren’t any |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Expain economic growth facts and sources |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | The Role Institutions for Economic Growth and Development | 6 |
T-W-2 | Institutions vs. Geography | 6 |
T-W-3 | Institutions vs. History | 6 |
T-W-4 | Institutions vs. Economy | 6 |
T-W-5 | Institutions vs. Industrialization | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | The participation in lecture and discussions | 28 |
A-W-2 | The participation in lecture and discussions | 2 |
A-W-3 | Individual work on study case | 90 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Self study, case study, lecture, discussion. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Presentation and oral answer |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_W01 As a result of course, the student should: give the definition of the economic growth, give the definition of the importent facts in determining the rate of economic growth, characterize the role of institutions in growth. | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_U01 As a result of course, the student should: understand the issues of economic growth and his fundamental sources, know how to use of Solow model and endogenous growth model in explaining economic growth, be able to apply primary facts of growth and the key macro models that we kave used to understand this facts. | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_K01 As a result of course, the student: will be creative in the use of knowledge about economic growth and explaining the importent role sources of growth in social and economic living standards. | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_W01 As a result of course, the student should: give the definition of the economic growth, give the definition of the importent facts in determining the rate of economic growth, characterize the role of institutions in growth. | 2,0 | |
3,0 | Students have basic knowledge about facts and sources growth | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_U01 As a result of course, the student should: understand the issues of economic growth and his fundamental sources, know how to use of Solow model and endogenous growth model in explaining economic growth, be able to apply primary facts of growth and the key macro models that we kave used to understand this facts. | 2,0 | |
3,0 | Students explain the role of the facts and sources in growth | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_K01 As a result of course, the student: will be creative in the use of knowledge about economic growth and explaining the importent role sources of growth in social and economic living standards. | 2,0 | |
3,0 | Students explain the social and economic role of the facts and sources in growth | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Daron Acemoglu, Introduction to Modern Economic Growth, Princeton University Press, 2009
- Daron Acemoglu, James Robinson, Origins of Dictatorship and Democracy, Cambridge University Press, 2006
- Marcin piątkowski, Europe's Growth Champion: Insights from the Economic Rise of Poland, Oxford University Press, 2018