Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Functional materials:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Functional materials | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Technicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Janusz Typek <Janusz.Typek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of solid materials and electromagnetism is expected. Knowledge of condensed matter physics on the level of typical undergraduate course is highly useful but not required. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge of basic classes of functional and multifunctional materials. Understanding of dependence of their specific properties on their structure. Ability of selection of materials and their structure for given practical applications. |
C-2 | To be able to execute and describe lab experiments with functional materials. |
C-3 | Student will be able to work in a group. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Introduction to lab experiments and lab reports | 6 |
T-L-2 | Lab experiment: ferroelectrics | 5 |
T-L-3 | Lab experiment: ferromagnets | 5 |
T-L-4 | Lab experiment: piezoelectrics | 5 |
T-L-5 | Lab experiment: Magnetic nanomaterials. | 5 |
T-L-6 | Presentation of lab reports | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Electronic structure of materials (band structure in crystalline solids, classification of materials based on their electronic structure). | 7 |
T-W-2 | Semiconducting materials (basic properties of semiconductors, transport properties, heterostructures and their applications). | 8 |
T-W-3 | Magnetic materials (magnetic ordering, magnetic materials: metals, alloys, ferromagnetic oxides, and compounds, magnetic resonance). | 8 |
T-W-4 | Nanomaterials - properties and applications. | 5 |
T-W-5 | The final test. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Lab attendance. | 30 |
A-L-2 | Preparation of lab reports. | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lecture attendance. | 30 |
A-W-2 | Preparation to the final test. | 15 |
A-W-3 | Preparation of presentation | 45 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Experiment demonstrations. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Lab reports grading. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test grading. |
S-3 | Ocena formująca: Observation of student involvment in group work. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_??_W01 Student will have knowledge of basic classes of functional and multifunctional materials, will understand the dependence of their specific properties on structure. | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_??_U01 Student will be able to conduct lab experiment and prepare lab report. | — | — | C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_??_K01 Student is able to work in group. | — | — | C-3 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-2 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_??_W01 Student will have knowledge of basic classes of functional and multifunctional materials, will understand the dependence of their specific properties on structure. | 2,0 | |
3,0 | Will achieved at least 40% score in final test. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_??_U01 Student will be able to conduct lab experiment and prepare lab report. | 2,0 | |
3,0 | All lab reports are accepted and graded as 3. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_??_K01 Student is able to work in group. | 2,0 | |
3,0 | Lab reports are accepted as correctly prepared and each student involvment is estimated. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Klaus D. Sattler (ed.), Handbook of Nanophysics: Functional nanomaterials, CRC Press, 2011
- F. Duan, J. Guojun, Introduction to Condensed Matter Physics, World Scientific, 2005
- J. Typek, Laboratory experiments instructions, Web page: www.typjan.zut.edu.pl, Institute of Physics, Szczecin, 2015