Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Communicating in Science and Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Communicating in Science and Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Technicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Janusz Typek <Janusz.Typek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of English teached as a foreign language in the first and second year of university study. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The course will teach how to use English to carry out everyday activities at university, such as understanding English language science books, how to write a lab report, emails, how to prepare a presentation. |
C-2 | The student will have the ability to write lab report and prepare presentation. |
C-3 | The student will be able to work in a group in preparation of project work. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | A review of basic notions in mathematics, physics and chemistry. Reading mathematical expressions. | 6 |
T-W-2 | English used in presenting characteristics of materials (metals, ceramics, polymers, composites, advanced materials). | 4 |
T-W-3 | Preparing lab reports. | 3 |
T-W-4 | Preparing and delivering seminar and presentation. | 4 |
T-W-5 | Writing a research paper. | 4 |
T-W-6 | English for scientific correspondence and socializing. | 6 |
T-W-7 | Final test. | 1 |
T-W-8 | Presentation of project work. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Class attendance | 30 |
A-W-2 | Preparation for the final test | 30 |
A-W-3 | Preparation of the project work. | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Discussion |
M-3 | Seminar |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Final test |
S-2 | Ocena podsumowująca: Project work |
S-3 | Ocena formująca: Continuous assessment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_W01 The student will have the knowlegde to use English to carry out everyday activities at university, such as understanding English language science books, will known how to prepare lab reports, how to prepare a scientific presentation | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-5, T-W-2 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_U01 Student will be able to write lab report and prepare presentation on a given scientific subject. | — | — | C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-1 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_K01 Will be able to work in a group to prepare presentation or project work | — | — | C-3 | T-W-8 | M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_W01 The student will have the knowlegde to use English to carry out everyday activities at university, such as understanding English language science books, will known how to prepare lab reports, how to prepare a scientific presentation | 2,0 | |
3,0 | Student will deliver an essay, presentation and application with CV | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_U01 Student will be able to write lab report and prepare presentation on a given scientific subject. | 2,0 | |
3,0 | An essay, lab report and presentation will be deliverd and accepted. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_K01 Will be able to work in a group to prepare presentation or project work | 2,0 | |
3,0 | The cooperation of a student with the rest of the group is satisfactory. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Iris Eisenbach, English for Materials Science and Engineering, Vieweg+Teubner Verlag | Springer Fachmedien, Wiesbaden, 2011
- Heather Silyn-Roberts, Writing for Science and Engineering, Butterworth-Heinemann, 2002