Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Prolog Programming for Artifcial Intelligence:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prolog Programming for Artifcial Intelligence | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Kołodziejczyk <Joanna.Kolodziejczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The course does not require any previous knowledge |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge in Prolog programming and the ability to recognize different algorithms from Artificial Inteligence |
C-2 | Ability to implement some (search, reasoning, inductive programming, belief networks) AI algoritghm using Prolog programming language |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Simple example - facts and rules | 2 |
T-L-2 | Declarative and procedural meaning | 2 |
T-L-3 | Operators and arithmetic | 2 |
T-L-4 | Lists in Prolog | 4 |
T-L-5 | Eight queens problem solution | 2 |
T-L-6 | Cut, negation and backtracking | 2 |
T-L-7 | Build in predicates | 2 |
T-L-8 | Debugging | 2 |
T-L-9 | Tree and graph representation and search | 4 |
T-L-10 | Expert systems (if then) | 4 |
T-L-11 | Minimax - game playing | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | From First predicate logic to Prolog | 3 |
T-W-2 | Prolog syntax, lists, operators, arithmetics | 2 |
T-W-3 | Backtracking and build in predicates | 2 |
T-W-4 | Program examples - search blind and informed | 2 |
T-W-5 | Expert systems in Prolog | 3 |
T-W-6 | Game playing | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Lab participation | 30 |
A-L-2 | Homeworks | 40 |
A-L-3 | Self-study on literature | 35 |
105 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lecture participation | 15 |
A-W-2 | Self-study on literature | 18 |
A-W-3 | Prepering for assesment | 12 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture, presentation |
M-2 | Discussion, learning by doing |
M-3 | Software developing in Prolog |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Short programming tasks |
S-2 | Ocena podsumowująca: Writing exam or quiz from knowledge representation and Prolog. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_null_W01 Explain the logic programming paradigm. Understand the resoninig in Prolog. Represent knowledge in First Predicate Logic and Prolog syntax. | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-5 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_null_U01 Develop a given algorithm in Prolog using build-in and own predicates. Debug the Prolog code. Describe how the result is obtained. | — | — | C-2 | T-L-3, T-L-10, T-L-2, T-L-11, T-L-1, T-L-9, T-L-6, T-L-5, T-L-8, T-L-4, T-L-7 | M-3, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_null_W01 Explain the logic programming paradigm. Understand the resoninig in Prolog. Represent knowledge in First Predicate Logic and Prolog syntax. | 2,0 | |
3,0 | Basic knowladge in Predicate Logic and Prolog | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_null_U01 Develop a given algorithm in Prolog using build-in and own predicates. Debug the Prolog code. Describe how the result is obtained. | 2,0 | |
3,0 | Understanding examples from laboratories and implement them. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ivan Bratko, Prolog programming for Artificial Intelligence, Pearson Education, 2001