Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Compilers:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Compilers | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Oprogramowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Bielecki <Wlodzimierz.Bielecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | You are expected to have some basic programming skills using C, or C++ or java. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To be able to: build lexical analyzers and use them in the construction of parsers; express the grammar of a programming language; build syntax analyzers and use them in the construction of parsers; perform the operations of semantic analysis; build a code generator; discuss the merits of different optimization schemes. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Define the simple computer architecture and programming language of this computer | 4 |
T-L-2 | Implementation of a lexical analyzer for a defined programming language using the FLEX tool | 4 |
T-L-3 | Implementation of the parser for the defined language using the BISON tool | 3 |
T-L-4 | Implementation of defined semantic actions | 4 |
T-L-5 | Implementation of the code generator for arithmetic expressions for the defined computer architecture | 3 |
T-L-6 | Code generation for conditional statements and loops | 3 |
T-L-7 | Implementation of the use of single- and multi-dimensional tables | 3 |
T-L-8 | Implementation of the code generator for various data types | 3 |
T-L-9 | Implementation of the code generator for various data types 3 | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Compiler structure | 2 |
T-W-2 | Lexical analysis | 4 |
T-W-3 | Top down parsing | 4 |
T-W-4 | Bottom up parsing | 4 |
T-W-5 | Lex and Yacc | 4 |
T-W-6 | Semantic analysis | 2 |
T-W-7 | Code generation, SPIM | 4 |
T-W-8 | A simple translator | 4 |
T-W-9 | Implementation of function calls | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratories | 30 |
A-L-2 | preparation for laboratories | 50 |
A-L-3 | Participation in consultations | 10 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures | 30 |
A-W-2 | Preparing to examination | 50 |
A-W-3 | Examination | 2 |
A-W-4 | consultations | 8 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative / conversational lectures |
M-2 | Laboratory exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Assessment of the degree of practical tasks at the end of each laboratory |
S-2 | Ocena formująca: the Final exam by checking the learning outcomes: presenting questions and assessing the answers |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_W01 The student has basic knowledge in the field of compiler design | — | — | C-1 | T-W-8, T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-6, T-W-3, T-W-9, T-W-7, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 The student is able to design a simple compiler. | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-9, T-L-8, T-L-6, T-L-5, T-L-7, T-L-4, T-L-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_K01 The student is able to work with colleagues in a group. | — | — | C-1 | T-L-9, T-W-3, T-W-8, T-L-3, T-L-7, T-L-5, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-L-1, T-L-4, T-W-9, T-L-6, T-L-2, T-L-8, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_??_W01 The student has basic knowledge in the field of compiler design | 2,0 | |
3,0 | The student knows basic techniques of compilers | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 The student is able to design a simple compiler. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to write a simple compiler. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_??_K01 The student is able to work with colleagues in a group. | 2,0 | |
3,0 | Proven ability to apply knowledge, skills and personal abilities to write a simple compiler | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A.V. Aho, R. Sethi and J.D. Ullman, Compilers - Principles, Techniques, and Tools', Addison-Wesley, Boston, 2007