Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Fundamentals of Error-Correcting Block Codes:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Fundamentals of Error-Correcting Block Codes
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Majorkowska-Mech <Dorota.Majorkowska-Mech@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,50,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basics of linear and abstract algebra.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Knowledge of error-correcting codes
C-2Skills in error-correcting codes construction

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Calculation of the minimum distance, detection and correction capability of line code codes.2
T-A-2Examination of the properties of algebraic structures.2
T-A-3Construction of extended Galois fields.2
T-A-4Finding primitive elements of extended Galois fild, minimal polynomials and conjugates of elements.2
T-A-5Linear block codes: matrix description, standard array, syndrome. Constructing of Hamming codes.2
T-A-6Cyclic codes: polynomial and matrix description of cyclic codes, encoding, syndrome computation, error detection and decoding. Constructing some examples of cyclic codes.3
T-A-7Written test.2
15
wykłady
T-W-1The discrete communication channel. Types of errors and types of error-correcting codes. Block codes, minimum distance, error-detecting and error-correcting capabilities of a block code.2
T-W-2Algebraic structures: groups, rings, fields, vector spaces.2
T-W-3Construction of extended Galois fields.2
T-W-4Structure of extended Galois fields, primitive elements, minimal polynomials and conjugates.2
T-W-5Linear block codes: matrix description, standard array, syndrome, Hamming codes, Hamming spheres and perfect codes.2
T-W-6Cyclic codes: polynomial and matrix description of cyclic codes, encoding, syndrome computation, error detection and decoding. Important classes of cyclic codes.4
T-W-7Written exam.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1participations in classes15
A-A-2homeworks15
A-A-3self study15
45
wykłady
A-W-1participations in lectures15
A-W-2self study30
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture with presentations
M-2Solving problems on board (workshop)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Written exam
S-2Ocena podsumowująca: Written test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_??_W01
Students has knowledge in error-correcting codes construction
C-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_??_U01
Students has skills in error-correcting codes construction
C-2M-2S-2

Literatura podstawowa

  1. Richard E. Blahut, Algebraic Codes for Data Transmission, Cambridge University Press, New York, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Shu Lin, Daniel J. Costello, Error Control Coding: Fundamentals and Applications, Pearson-Prentice Hall, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Calculation of the minimum distance, detection and correction capability of line code codes.2
T-A-2Examination of the properties of algebraic structures.2
T-A-3Construction of extended Galois fields.2
T-A-4Finding primitive elements of extended Galois fild, minimal polynomials and conjugates of elements.2
T-A-5Linear block codes: matrix description, standard array, syndrome. Constructing of Hamming codes.2
T-A-6Cyclic codes: polynomial and matrix description of cyclic codes, encoding, syndrome computation, error detection and decoding. Constructing some examples of cyclic codes.3
T-A-7Written test.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1The discrete communication channel. Types of errors and types of error-correcting codes. Block codes, minimum distance, error-detecting and error-correcting capabilities of a block code.2
T-W-2Algebraic structures: groups, rings, fields, vector spaces.2
T-W-3Construction of extended Galois fields.2
T-W-4Structure of extended Galois fields, primitive elements, minimal polynomials and conjugates.2
T-W-5Linear block codes: matrix description, standard array, syndrome, Hamming codes, Hamming spheres and perfect codes.2
T-W-6Cyclic codes: polynomial and matrix description of cyclic codes, encoding, syndrome computation, error detection and decoding. Important classes of cyclic codes.4
T-W-7Written exam.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1participations in classes15
A-A-2homeworks15
A-A-3self study15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1participations in lectures15
A-W-2self study30
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_??_W01Students has knowledge in error-correcting codes construction
Cel przedmiotuC-1Knowledge of error-correcting codes
Metody nauczaniaM-1Lecture with presentations
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written exam
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_??_U01Students has skills in error-correcting codes construction
Cel przedmiotuC-2Skills in error-correcting codes construction
Metody nauczaniaM-2Solving problems on board (workshop)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Written test