Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Arduino – an introduction to the Internet of Things:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Arduino – an introduction to the Internet of Things | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Remigiusz Olejnik <Remigiusz.Olejnik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of: C programming, electronics and computer systems architecture. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To gain: 1. theoretical and practical skills in Arduino programming, 2. ability of advanced hardware projects preparation. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | 1. Introduction to Arduino, its hardware and software design, IDE. 2. The art of Arduino programming – sketch and its structure: setup(), loop(), comments; data types; variables; arithmetic, logical, conditional, relational, increment operators; constants; functions; flow control: if, if...else, for, while, do...while; arrays; strings; digital I/O; analog I/O; time; math; random; serial communication; libraries; PWM; interrupts; I2C; SPI; SD card; wired and wireless networking. 3. Detailed overview of all sensors that will be used during laboratory. 4. Examples built-in the IDE. Hello world! sketch. 5. Using of breadboard, resistors and LEDs, buttons, switches, digital inputs, analog inputs, digital outputs, PWM. 6. Light: LED, fading LED, 2-color LED, RGB LED, LED bar graph, 7-digits LED display, dot-matrix LED display, LCD display. 7. Sensors: humidity, temperature, pressure, raindrops, PIR, ultrasonic, sound, knock, vibration, photo resistor, tilt, infrared, Hall magnetic, rotary encoder, flame, joystick, metal touch, mercury switch, detection of gases, 3D accelerometer, obstacle avoidance IR, optical broken light, laser. 8. Outputs: motor control: DC motor, servo motor, stepper motor; relay module 9. Sound: tone library, microphone, buzzer, speaker. 10. Analog and digital inputs: reading analog voltage, external keyboard and mouse. 11. RFID module, SD storage, GPS receiver. 12. Ethernet shield, wireless communication. | 30 |
30 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Implementation of selected problem: 1. Hardware design proposal. 2. Software implementation of the problem's solution. 3. Preparation of the project's documentation. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Attendance in the classes | 30 |
A-L-2 | Preparation for the classes 14*2 h | 28 |
A-L-3 | Preparation of the report 14*2 h | 28 |
A-L-4 | Consultations to the laboratory work | 4 |
90 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Attendance in the classes | 30 |
A-P-2 | Completing of the project | 60 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Laboratory work and project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Laboratory – evaluation of the reports submitted after each class Project – evaluation of the final project, along with its documentation |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 Student will gain theoretical and practical skills in Arduino programming, along with ability of advanced hardware projects preparation | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 Student will gain theoretical and practical skills in Arduino programming, along with ability of advanced hardware projects preparation | 2,0 | |
3,0 | Student has gained basic theoretical and practical skills in Arduino programming as a platform for future Internet-of-Things applications. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Michael Margolis, Arduino cookbook, O’Reilly, 2013
- John Boxall, Arduino workshop: a hands on introduction with 65 projects, No Starch Press, 2013
- Arduino Home https://www.arduino.cc/
Literatura dodatkowa
- Adeel Javed, Building Arduino projects for the Internet of Things: experiments with real-world applications, Apress, 2016