Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Computer simulation:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computer simulation | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Korytkowski <Przemyslaw.Korytkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Przemysław Korytkowski <Przemyslaw.Korytkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic computer techniques, particularly basic file management under Windows, Excel and word processing. |
W-2 | Basic statistics concepts, probability and stochastic processes, particularly the exponential, normal and uniform distributions. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Be able to simulation modeling using a computer; Understand the assumptions, strengths and weaknesses of simulation models; Analyze and translate problems into a form suitable for applying simulation strategies; Validate a simulation model. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Modeling and estimating input processes | 4 |
T-L-2 | Modeling basics operations and inputs | 4 |
T-L-3 | Statystical analysis of output | 4 |
T-L-4 | Transport modeling | 4 |
T-L-5 | Symulation analysis project | 14 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to modelling | 2 |
T-W-2 | Fundamental Simulation Concepts | 2 |
T-W-3 | Introduction and overview of simulation analysis | 2 |
T-W-4 | Modeling and estimating input processes | 2 |
T-W-5 | Statistical analysis of simulation output | 2 |
T-W-6 | Comparison, ranking, and selection of simulation models | 2 |
T-W-7 | Design of experiment | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Project | 60 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Homeworks and self study | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures with case studies |
M-2 | Projects |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Project report & presentation |
S-2 | Ocena formująca: Case studies and small projects |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_W02 Understand the assumptions, strengths and weaknesses of simulation models; | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_U01 Analyze and translate problems into a form suitable for applying simulation strategies | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_W02 Understand the assumptions, strengths and weaknesses of simulation models; | 2,0 | |
3,0 | Student understands basic terms and notions. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_U01 Analyze and translate problems into a form suitable for applying simulation strategies | 2,0 | Student is not able to model and analyse a simple system. |
3,0 | Student is able to model and analyse a simple system. | |
3,5 | Student is able to model and analyse simple system with input data analysis. | |
4,0 | Student is able to model and analyse simple system with input and output data analysis. | |
4,5 | Student is able to model and analyse complex system with input and output data analysis. | |
5,0 | Student is able to model and analyse complex system with input, output data analysis and prepare a proper designg of experiment. |
Literatura podstawowa
- W. David Kelton, Randall P. Sadowski, and David T. Sturrock, Simulation with Arena, McGraw Hill, New York, 2004, 3
- J. Banks, J. S. Carson B. L. Nelson, and D. M. Nicol, Discrete-Event System Simulation, Prentice Hall, New York, 2005
Literatura dodatkowa
- Law, A. M. & Kelton, W. D., Simulation Modelling & Analysis, McGraw Hill, Boston, 2000