Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Microprocessor design and soft-processors:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Microprocessor design and soft-processors
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Mariusz Kapruziak <Mariusz.Kapruziak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 2,00,40zaliczenie
laboratoriaL1 15 1,00,20zaliczenie
projektyP1 15 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basics of Eelctronics.
W-2Digital Design.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Designing of PCB with processor on board.
C-2Processor internal structure and soft processor creation on FPGA.
C-3General knowledge about processor internal structure.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Soft processor structure of example processor in details.6
T-L-2Processor PCB design.4
T-L-3Processor programming5
15
projekty
T-P-1Implementation of a chosen processor or a processor system.15
15
wykłady
T-W-1Different implementations of the ALU from inside.2
T-W-2Synthesis of a control unit2
T-W-3Low power technologies – methodologies, its advantages and pitfalls.1
T-W-4Processor example in Verilog.5
T-W-5Hardware description languages.2
T-W-6Dynamic instruction set processors and processors with dynamic structure.1
T-W-7PCB design for processor.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Laboratories15
A-L-2Individual work15
30
projekty
A-P-1Project60
60
wykłady
A-W-1Lectures15
A-W-2Individual work45
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures.
M-2Laboratories.
M-3Project.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Final exam.
S-2Ocena formująca: Laboratory reports.
S-3Ocena podsumowująca: Project.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_??_W01
Student knows in details basic processor structures and can tailor it to the project.

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_??_U01
Student can design (hardware and software) a processor system.
WM-WI_1-_??_U02
Student can create custom soft-processor in Verilog/VHDL on FPGA device.

Literatura podstawowa

  1. P. Ienne, R. Leupers, Customizable Embedded Processors: Design Technologies and applications, Morgan Kaufmann
  2. J. Nurmi, Processor Design: System-On-Chip Computing for ASICs and FPGAs, Springer, 2007
  3. D. Liu, Embedded DSP Processor Design, Volume 2: Application Specific Instruction Set Processors, Morgan Kaufmann, 2008

Literatura dodatkowa

  1. J. Stokes, Inside the Machine, No Starch Press

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Soft processor structure of example processor in details.6
T-L-2Processor PCB design.4
T-L-3Processor programming5
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Implementation of a chosen processor or a processor system.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Different implementations of the ALU from inside.2
T-W-2Synthesis of a control unit2
T-W-3Low power technologies – methodologies, its advantages and pitfalls.1
T-W-4Processor example in Verilog.5
T-W-5Hardware description languages.2
T-W-6Dynamic instruction set processors and processors with dynamic structure.1
T-W-7PCB design for processor.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Laboratories15
A-L-2Individual work15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Project60
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lectures15
A-W-2Individual work45
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_??_W01Student knows in details basic processor structures and can tailor it to the project.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_??_U01Student can design (hardware and software) a processor system.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_??_U02Student can create custom soft-processor in Verilog/VHDL on FPGA device.