Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Microprocessor design and soft-processors:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Microprocessor design and soft-processors | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mariusz Kapruziak <Mariusz.Kapruziak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of Eelctronics. |
W-2 | Digital Design. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Designing of PCB with processor on board. |
C-2 | Processor internal structure and soft processor creation on FPGA. |
C-3 | General knowledge about processor internal structure. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Soft processor structure of example processor in details. | 6 |
T-L-2 | Processor PCB design. | 4 |
T-L-3 | Processor programming | 5 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Implementation of a chosen processor or a processor system. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Different implementations of the ALU from inside. | 2 |
T-W-2 | Synthesis of a control unit | 2 |
T-W-3 | Low power technologies – methodologies, its advantages and pitfalls. | 1 |
T-W-4 | Processor example in Verilog. | 5 |
T-W-5 | Hardware description languages. | 2 |
T-W-6 | Dynamic instruction set processors and processors with dynamic structure. | 1 |
T-W-7 | PCB design for processor. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Laboratories | 15 |
A-L-2 | Individual work | 15 |
30 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Project | 60 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures | 15 |
A-W-2 | Individual work | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures. |
M-2 | Laboratories. |
M-3 | Project. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Final exam. |
S-2 | Ocena formująca: Laboratory reports. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Project. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_W01 Student knows in details basic processor structures and can tailor it to the project. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 Student can design (hardware and software) a processor system. | — | — | — | — | — | — |
WM-WI_1-_??_U02 Student can create custom soft-processor in Verilog/VHDL on FPGA device. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- P. Ienne, R. Leupers, Customizable Embedded Processors: Design Technologies and applications, Morgan Kaufmann
- J. Nurmi, Processor Design: System-On-Chip Computing for ASICs and FPGAs, Springer, 2007
- D. Liu, Embedded DSP Processor Design, Volume 2: Application Specific Instruction Set Processors, Morgan Kaufmann, 2008
Literatura dodatkowa
- J. Stokes, Inside the Machine, No Starch Press