Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Dynamic documents and front-end Web development:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Dynamic documents and front-end Web development | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The basics of HTML language |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understanding selected programming languages and data processing methods in dynamic Web systems. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Dynamic access to web page elements in object-oriented document model | 2 |
T-L-2 | Dynamic modification of Web content | 2 |
T-L-3 | Formatting content using CSS sheets | 4 |
T-L-4 | Capturing events using Java Script | 2 |
T-L-5 | Construction of validators and forms | 4 |
T-L-6 | Encoding data using XML language | 4 |
T-L-7 | Integration of selected components and construction of asynchronous applications | 6 |
T-L-8 | Use of selected libraries in dynamic document programming | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Document object model | 2 |
T-W-2 | CSS sheets | 2 |
T-W-3 | Application of Java Script in dynamic documents | 2 |
T-W-4 | XML markup language | 2 |
T-W-5 | AJAX and asynchronous processing | 4 |
T-W-6 | Selected applications and libraries integrating these technologies | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in didactic classes | 30 |
A-L-2 | Participation for assessment | 4 |
A-L-3 | Preparation of laboratory reports | 26 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in didactic classes | 15 |
A-W-2 | Participation in consultations and examinations | 4 |
A-W-3 | Preparing for the exam | 12 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture with presentations and examples |
M-2 | Practical exercises in laboratories |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Lecture - Written examin with practical questions, questions in the form of a selection and description - a total of 10 questions |
S-2 | Ocena podsumowująca: Overall assessment based on reports and attendance |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_null_W01 Wiedza w zakresie programowania dokumentów dynamicznych w systemach internetowych | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_null_U01 Umiejętność programowania dokumentów dynamicznych z wykorzystaniem wiodących technologii | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_null_K01 Kompenetecje z zakresie programowania dokumentów dynamicznych i pracy zespołowej | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_null_W01 Wiedza w zakresie programowania dokumentów dynamicznych w systemach internetowych | 2,0 | Nie zna metod i narzędzi programowania dokumentów dynamicznych |
3,0 | Zna podstawy modelu DOM i języka JavaScript | |
3,5 | Zna podstawy modelu DOM, języka JavaScript, CSS | |
4,0 | Zna szczegółowo model DOM, język JavaScript, CSS i XML | |
4,5 | Zna szczegółowo model DOM, język JavaScript i XML i ma wiedzę na temat integracji tych narzędzi w ramach technologii AJAX | |
5,0 | Zna szczegółowo model DOM, język JavaScript i XML i ma szczegółową wiedzę na temat integracji tych narzędzi w ramach technologii AJAX. Ma wiedzę na temat specjalizowanych bibliotek programistycznych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_null_U01 Umiejętność programowania dokumentów dynamicznych z wykorzystaniem wiodących technologii | 2,0 | Nie potrafi programować dokumentów dynamicznych |
3,0 | Potrafi programować proste aplikacje w oparciu o DOM i język JavaScript | |
3,5 | Potrafi programować proste aplikacje w oparciu o model DOM, język JavaScript i CSS | |
4,0 | Potrafi programować aplikacje w oparciu o DOM, język JavaScript, CSS i XML | |
4,5 | Umie programować aplikacje internetowe w oparciu o dokumenty dynamiczne i integrować technologie DOM, język JavaScript i XML w ramach AJAX. Umie dobrać technologie adekwatnie do problemu | |
5,0 | Umie programować aplikacje w oparciu o dokumenty dynamiczne i integrować technologie DOM, język JavaScript i XML w ramach AJAX oraz umie korzystać z zaawansowanych bibliotek programistycznych. Umie dobrać technologie adekwatnie do problemu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_null_K01 Kompenetecje z zakresie programowania dokumentów dynamicznych i pracy zespołowej | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3 |
3,0 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w programowaniu dokumentów dynamicznych | |
3,5 | Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane na dokumenty dynamiczne i z nich korzystać. | |
4,0 | Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane na dokumenty dynamiczne i z nich korzystać. Uzupełnia informacje w tym zakresie. | |
4,5 | Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane na dokumenty dynamiczne i z nich korzystać. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie. | |
5,0 | 5 Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane na dokumenty dynamiczne i z nich korzystać. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie i poszukuje nowych rozwiązań. |
Literatura podstawowa
- Bogdan Brinzarea, AJAX and PHP: Building Modern Web Applications, PACKT, London, 2012
- Anne Boehm, Zak Ruvalcaba, HTML5 and CSS3, Murach, NY, 2015
Literatura dodatkowa
- Shawn M. Lauriat, Advanced Ajax: Architecture and Best Practices, Prentice Hall, NY, 2011