Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu F# Programming Language:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot F# Programming Language
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Pietrzykowski <Marcin.Pietrzykowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,25zaliczenie
laboratoriaL1 30 3,00,75zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1None

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Familiar with the sytnax, structures and principles used in the f# language
C-2The ability to develop a program in f# language.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Introduction to visual Studio IDE and F#2
T-L-2Declaring values and functions, pattern matching basics2
T-L-3Recursive and higher order functions2
T-L-4Option types, tuples and records2
T-L-5Lists and sequences4
T-L-6Sets, maps and discriminated unions2
T-L-7Control flows2
T-L-8Arrays2
T-L-9Mutable data and mutable collections2
T-L-10I/O operations2
T-L-11Classes and operator overloding2
T-L-12Inheritance and interfaces2
T-L-13F# advanced4
30
wykłady
T-W-1Introduction to: Functional Programming and F# programming language2
T-W-2Working With Functions2
T-W-3Immutable Data Structures4
T-W-4Imperative Programming2
T-W-5Object Oriented Programming2
T-W-6F# Advanced2
T-W-7Exam1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Laboratory attendance30
A-L-2Student individual work60
90
wykłady
A-W-1Lectures attendance15
A-W-2Student individual work15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Informative lectures
M-2Discussion
M-3Work with computers at laboratories

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: project work
S-2Ocena podsumowująca: written exam

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_null_W01
After the lecture the student will know the f# syntax and will be able to define programming concepts used in the f# language.
C-1T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1M-2, M-1S-2
WM-WI_1-_null_W02
After the lecture the student will be able to explain what is happening in a f# code.
C-2T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_null_U02
The student will be able to write program in a f# language.
C-2, C-1T-L-2, T-L-7, T-L-3, T-L-9, T-L-4, T-L-6, T-L-10, T-L-8, T-L-1, T-L-12, T-L-11, T-L-5, T-L-13M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WI_1-_null_W01
After the lecture the student will know the f# syntax and will be able to define programming concepts used in the f# language.
2,0
3,0The student knows f# syntax.
3,5
4,0
4,5
5,0
WM-WI_1-_null_W02
After the lecture the student will be able to explain what is happening in a f# code.
2,0
3,0The student is able to explain code of a simple program written in f#.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WI_1-_null_U02
The student will be able to write program in a f# language.
2,0
3,0The student is able to write a simple program in a f# language.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Robert Pickering, Beginning F#, 2009
  2. Don Syme, Adam Granicz, Antonio Cisternino, Expert F#, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Jon Harrop, F# for Scientists, 2008
  2. https://en.wikibooks.org/wiki/F_Sharp_Programming

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Introduction to visual Studio IDE and F#2
T-L-2Declaring values and functions, pattern matching basics2
T-L-3Recursive and higher order functions2
T-L-4Option types, tuples and records2
T-L-5Lists and sequences4
T-L-6Sets, maps and discriminated unions2
T-L-7Control flows2
T-L-8Arrays2
T-L-9Mutable data and mutable collections2
T-L-10I/O operations2
T-L-11Classes and operator overloding2
T-L-12Inheritance and interfaces2
T-L-13F# advanced4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction to: Functional Programming and F# programming language2
T-W-2Working With Functions2
T-W-3Immutable Data Structures4
T-W-4Imperative Programming2
T-W-5Object Oriented Programming2
T-W-6F# Advanced2
T-W-7Exam1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Laboratory attendance30
A-L-2Student individual work60
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lectures attendance15
A-W-2Student individual work15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_null_W01After the lecture the student will know the f# syntax and will be able to define programming concepts used in the f# language.
Cel przedmiotuC-1Familiar with the sytnax, structures and principles used in the f# language
Treści programoweT-W-4Imperative Programming
T-W-6F# Advanced
T-W-5Object Oriented Programming
T-W-3Immutable Data Structures
T-W-2Working With Functions
T-W-1Introduction to: Functional Programming and F# programming language
Metody nauczaniaM-2Discussion
M-1Informative lectures
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: written exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student knows f# syntax.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_null_W02After the lecture the student will be able to explain what is happening in a f# code.
Cel przedmiotuC-2The ability to develop a program in f# language.
Treści programoweT-W-4Imperative Programming
T-W-6F# Advanced
T-W-5Object Oriented Programming
T-W-3Immutable Data Structures
T-W-2Working With Functions
T-W-1Introduction to: Functional Programming and F# programming language
Metody nauczaniaM-2Discussion
M-1Informative lectures
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: written exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to explain code of a simple program written in f#.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_null_U02The student will be able to write program in a f# language.
Cel przedmiotuC-2The ability to develop a program in f# language.
C-1Familiar with the sytnax, structures and principles used in the f# language
Treści programoweT-L-2Declaring values and functions, pattern matching basics
T-L-7Control flows
T-L-3Recursive and higher order functions
T-L-9Mutable data and mutable collections
T-L-4Option types, tuples and records
T-L-6Sets, maps and discriminated unions
T-L-10I/O operations
T-L-8Arrays
T-L-1Introduction to visual Studio IDE and F#
T-L-12Inheritance and interfaces
T-L-11Classes and operator overloding
T-L-5Lists and sequences
T-L-13F# advanced
Metody nauczaniaM-2Discussion
M-3Work with computers at laboratories
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: project work
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to write a simple program in a f# language.
3,5
4,0
4,5
5,0