Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu F# Programming Language:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | F# Programming Language | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Pietrzykowski <Marcin.Pietrzykowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | None |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Familiar with the sytnax, structures and principles used in the f# language |
C-2 | The ability to develop a program in f# language. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Introduction to visual Studio IDE and F# | 2 |
T-L-2 | Declaring values and functions, pattern matching basics | 2 |
T-L-3 | Recursive and higher order functions | 2 |
T-L-4 | Option types, tuples and records | 2 |
T-L-5 | Lists and sequences | 4 |
T-L-6 | Sets, maps and discriminated unions | 2 |
T-L-7 | Control flows | 2 |
T-L-8 | Arrays | 2 |
T-L-9 | Mutable data and mutable collections | 2 |
T-L-10 | I/O operations | 2 |
T-L-11 | Classes and operator overloding | 2 |
T-L-12 | Inheritance and interfaces | 2 |
T-L-13 | F# advanced | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to: Functional Programming and F# programming language | 2 |
T-W-2 | Working With Functions | 2 |
T-W-3 | Immutable Data Structures | 4 |
T-W-4 | Imperative Programming | 2 |
T-W-5 | Object Oriented Programming | 2 |
T-W-6 | F# Advanced | 2 |
T-W-7 | Exam | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Laboratory attendance | 30 |
A-L-2 | Student individual work | 60 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures attendance | 15 |
A-W-2 | Student individual work | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures |
M-2 | Discussion |
M-3 | Work with computers at laboratories |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: project work |
S-2 | Ocena podsumowująca: written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_null_W01 After the lecture the student will know the f# syntax and will be able to define programming concepts used in the f# language. | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2 |
WM-WI_1-_null_W02 After the lecture the student will be able to explain what is happening in a f# code. | — | — | C-2 | T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_null_U02 The student will be able to write program in a f# language. | — | — | C-2, C-1 | T-L-2, T-L-7, T-L-3, T-L-9, T-L-4, T-L-6, T-L-10, T-L-8, T-L-1, T-L-12, T-L-11, T-L-5, T-L-13 | M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_null_W01 After the lecture the student will know the f# syntax and will be able to define programming concepts used in the f# language. | 2,0 | |
3,0 | The student knows f# syntax. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WI_1-_null_W02 After the lecture the student will be able to explain what is happening in a f# code. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to explain code of a simple program written in f#. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_null_U02 The student will be able to write program in a f# language. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to write a simple program in a f# language. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Robert Pickering, Beginning F#, 2009
- Don Syme, Adam Granicz, Antonio Cisternino, Expert F#, 2007
Literatura dodatkowa
- Jon Harrop, F# for Scientists, 2008
- https://en.wikibooks.org/wiki/F_Sharp_Programming