Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu The Analysis of Regional Development:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot The Analysis of Regional Development
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Karmowska <Grazyna.Karmowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of the basic principles of analysis
W-2Basics of Economics and Mathematics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student should be able to conduct regional analyzes using the most common methods, identify the strengths and weaknesses of individual regions
C-2Student must obtain knowledge of the essential factors that determine the socio-economic development of individual regions

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Methods of analysis hierarchy6
T-W-2Evaluation Definition: - Aims and objectives of evaluation - Phases of the assessment process8
T-W-3Evaluation methods: - Analysis of the achievement of goals - Impact analysis and performance testing - Success Analysis - Coherent analysis16
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in classes30
A-W-2Constraction of the regional development research project40
A-W-3Constraction of the measure of regional development40
A-W-4Preparation of project analysis and presentation30
A-W-5Literature review of the topic40
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1lectures
M-2seminars

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: final work

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_TARD_W01
A student can conduct regional analyzes using the most common methods.
C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_TARD_W01
A student can conduct regional analyzes using the most common methods.
2,0
3,0студент знает методы анализа регионального развития на достаточном уровне . Он получил 60-67% очков от теста
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Terluin I.J., Differences in economic development in rural regions of advanced countries: an overview and critical analysis of theories, Journal of Rural Studies, 2003, Volume 19, Issue 3, https://doi.org/10.1016/S0743-0167(02)00071-2

Literatura dodatkowa

  1. Karmowska Grazyna, Comparative analysis of socio-economical development of northern regions of Poland, Analele Universitatii Bucuresti Seria Stiinte Economice si Administrative, 2011, Vol. 5
  2. Karmowska Grażyna, Development of the EU societies and social progress, Ekonomia i Środowisko, Poznań, 2017, vol. 4
  3. Karmowska Grażyna, Sustainable Growth of Societies in Post-Socialist Countries, Folia Pomeranae Universitatis Technologiae seria Oeconomica, 2015, vol. 89
  4. Karmowska G., Marciniak M., Spatial diversification of the population's living standard in the former communist countries of Central and Eastern Europe and the Balkans, Comparative Economic Research, Łódź, 2015, Vol. 18, Nr 4
  5. Mościbrodzka Monika, The Use of Methods of Multidimensional Comparative Analysis in Evaluation of the Standard of Living of Poland’s Population in Comparison with Other Countries of the European Union, Oeconomia Copernicana, 2014, Vol.5 Isse 3.

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Methods of analysis hierarchy6
T-W-2Evaluation Definition: - Aims and objectives of evaluation - Phases of the assessment process8
T-W-3Evaluation methods: - Analysis of the achievement of goals - Impact analysis and performance testing - Success Analysis - Coherent analysis16
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in classes30
A-W-2Constraction of the regional development research project40
A-W-3Constraction of the measure of regional development40
A-W-4Preparation of project analysis and presentation30
A-W-5Literature review of the topic40
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_TARD_W01A student can conduct regional analyzes using the most common methods.
Cel przedmiotuC-1Student should be able to conduct regional analyzes using the most common methods, identify the strengths and weaknesses of individual regions
C-2Student must obtain knowledge of the essential factors that determine the socio-economic development of individual regions
Treści programoweT-W-1Methods of analysis hierarchy
T-W-2Evaluation Definition: - Aims and objectives of evaluation - Phases of the assessment process
T-W-3Evaluation methods: - Analysis of the achievement of goals - Impact analysis and performance testing - Success Analysis - Coherent analysis
Metody nauczaniaM-1lectures
M-2seminars
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: final work
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0студент знает методы анализа регионального развития на достаточном уровне . Он получил 60-67% очков от теста
3,5
4,0
4,5
5,0