Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Modern Management Concepts:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modern Management Concepts | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chosen fundamental concepts of management. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Development of a working knowledge of assumptions of chosen modern management concepts. |
C-2 | Development of management cases effectively utilizing modern methods of strategic analysis. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Enterprise’s characteristics. | 1 |
T-W-2 | SWOT analysis. | 1 |
T-W-3 | Stakeholder analysis. | 5 |
T-W-4 | Business Model Canvas. | 3 |
T-W-5 | Balanced scorecard. | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Preparation and in-class participation. | 45 |
A-W-2 | Project exercises. | 45 |
A-W-3 | Preparation and revision of theoretical concepts. Oral short exam. | 30 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture. |
M-2 | Project exercises. |
M-3 | Case study. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: In-class participation. |
S-2 | Ocena formująca: Project exercises. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Oral short exam. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_W01 Student is able to describe some chosen modern management concepts. | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_U01 Students are able to conduct strategic analysis with the use of modern methods. | — | — | C-2, C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
WM-WEKON_1-_null_U02 Students are able to make business decisions appropriate for a particular business case. | — | — | C-2 | T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_W01 Student is able to describe some chosen modern management concepts. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to describe general assumpions of some chosen modern management concepts. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Student is able to describe in details and compare all modern management concepts discussed during classes. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_U01 Students are able to conduct strategic analysis with the use of modern methods. | 2,0 | |
3,0 | Students are able to conduct strategic analysis with the use of modern methods. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Students are able to conduct strategic analysis with the use of different modern methods. Students are aware of advantages and drawbacks of those methods. Students compare and combine different results of analysis. | |
WM-WEKON_1-_null_U02 Students are able to make business decisions appropriate for a particular business case. | 2,0 | |
3,0 | Students are able to make business decisions usually appropriate for a particular business case. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Students are able to make business decisions highly appropriate for a particular business case. They predict possible outcomes of their decision and are able to propose alternatives. |
Literatura podstawowa
- Friedman A.L., Miles S., Stakeholders: Theory and Practice., Oxford University Press., New York, US., 2006
- Osterwalder A., Pingeur Y., Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers., Self published., Wiley, US., 2010
- Kaplan R.S., Norton D.P., The Balanced Scorecard: Translating Strategy into Action., Harvard Business Review Press., US., 1996