Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Principles of Tourism:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Principles of Tourism | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Natalia Dominiak <Natalia.Dominiak@zut.edu.pl>, Natalia Oleszczyk <noleszczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge about micro and macroeconomics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Students learn about basic issues of tourism and this will give an overview of tourism and definitions connected with tourism movement services. This module is introduced to make students familiar with the subject. It provides an overview of principle and the elements of tourism demand, destinations and tourism futures. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | 1.Introduction to the tourism 2. Definitions of tourism. 3. Forms of tourism. 4. Study approaches – basic approaches to the study of tourism 5. Europe and tourism – how does it look like in Europe? 6. How tourism is organized: World, National, Local and Regional Organizations 7. How tourism is organized: Industry Segments and Trade Associations 8. International Tourism for Life’s enrichment 9. Trends in European and world tourism. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Preparation for assessment | 50 |
A-W-2 | Attendance, in-class participation and project, case study | 130 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Classes will be conducted in lecture and discussion format promoting extensive student participation with films and case studies. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: A case study presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_W01 student is able to analyze properly problems of tourism can cooperate in a group | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_POT_U01 Student is able to to get to know what organizations are involved in tourism organization and management | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_POT_K01 Student is able to understand people behaviour and its connection with tourism and to understand tourist demand and supply to get to know what factors make tourism such big business. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_W01 student is able to analyze properly problems of tourism can cooperate in a group | 2,0 | |
3,0 | Student correctly defines some concepts of tourism | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_POT_U01 Student is able to to get to know what organizations are involved in tourism organization and management | 2,0 | |
3,0 | Student is able to to get to know what organizations are involved in tourism organization and management | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_POT_K01 Student is able to understand people behaviour and its connection with tourism and to understand tourist demand and supply to get to know what factors make tourism such big business. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to understand people behaviour and its connection with tourism and to understand tourist demand and supply to get to know what factors make tourism such big business | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Cooper, Fletcher et al, Tourism Principles and Practices, Pitman, 2011
- McIntosh Robert W., Goeldner Charles R, Tourism. Principles, Practices, Philosophies. John Wiley&Sons Inc. USA 1986., John Wiley&Sons Inc. USA, 1996