Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu B.Sc. Thesis:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot B.Sc. Thesis
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Wymiana Międzynarodowa - WE
Nauczyciel odpowiedzialny - Nauczyciel WE <a@b>
Inni nauczyciele Krzysztof Okarma <Krzysztof.Okarma@zut.edu.pl>, Marcin Ziółkowski <Marcin.Ziolkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 15,0 ECTS (formy) 15,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD1 12 15,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1The work is of a project or research nature. Its result may be, for example, a computer program, a laboratory stand, a device model or the results of tests carried out with the use of professional devices or programs. It is supposed to testify to the student's acquisition of appropriate engineering competences related to the studied subject during the studies.
W-2Knowledge of basic issues related to the subject of the diploma thesis.
W-3Knowledge of copyright in the area related to the use of sources when writing a diploma thesis.
W-4The ability to write technical texts and to make drawings and graphs illustrating the results obtained.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The main goal of the diploma thesis is to check the degree of obtaining engineering competences during the studies.
C-2Teaching a student the methodology of searching for source materials and the proper use of them.
C-3The ability to write technical texts and to make drawings and graphs illustrating the results obtained.
C-4Teaching how to write a technical text and in particular to present the assumptions, purpose and methodology of solving the problem posed in the diploma thesis.
C-5Understanding the practical aspects of the application of copyright and related rights.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Methodology of preparation of the Bachelor's Diploma Thesis, its illustrative and text part, scope of the design, description and the legal issues.1
T-PD-2Methods of information selection by the contemporary scientific methods.1
T-PD-3Methods of analytical studies, plagiarism prevention.1
T-PD-4Students presentation on selected topics related to their Bachelor's Diploma Thesis.9
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Individual students work.435
A-PD-2uczestnictwo w zajęciach12
447

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Individual work with the diploma thesis supervisor.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Successive, orally passed to the graduate, evaluation of the progress in the implementation of the diploma thesis.
S-2Ocena podsumowująca: Substantive assessment of the diploma thesis included in reviews prepared by the supervisor and reviewer.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WE_1-_??_W01
Has knowledge in the field of electrical engineering necessary to understand the relationships occurring in circuits, networks, devices and electrotechnical systems.
C-1, C-5, C-4, C-3, C-2T-PD-1, T-PD-4, T-PD-3, T-PD-2M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WE_1-_??_U01
The student can independently search for the necessary information and prepare simple presentations and reports on the work done
C-3, C-1, C-4, C-5, C-2T-PD-1, T-PD-4, T-PD-3, T-PD-2M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WE_1-_??_K01
The student is aware of the responsibility for the implementation of the commitments undertaken, understands the importance of learning and transferring this knowledge to other people.
C-2, C-3, C-5, C-4, C-1T-PD-2, T-PD-4, T-PD-1, T-PD-3M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WE_1-_??_W01
Has knowledge in the field of electrical engineering necessary to understand the relationships occurring in circuits, networks, devices and electrotechnical systems.
2,0Nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy dyplomowej.
3,0Ma podstawową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz zna zasady realizacji pracy dyplomowej.
3,5Ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz zna i rozumie zasady realizacji pracy dyplomowej.
4,0Ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi z niej korzystać oraz zna, rozumie i urnie stosować zasady realizacji pracy dyplomowej.
4,5Ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz zna, rozumie i urnie stosować zasady i procedury realizacji pracy dyplomowej.
5,0Ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi ją efektywnie wykorzystać, a także zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realizacji pracy dyplomowej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WE_1-_??_U01
The student can independently search for the necessary information and prepare simple presentations and reports on the work done
2,0brak takiej umiejętności
3,0prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu z pewnymi mniej istotnymi dla pracy elementami)
3,5prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu, spis rzeczy)
4,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania)
4,5prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)
5,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, innowacyjne rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WE_1-_??_K01
The student is aware of the responsibility for the implementation of the commitments undertaken, understands the importance of learning and transferring this knowledge to other people.
2,0Student nie nabył kompetencji określonych w treści efektu kształcenia.
3,0Student nabył kompetencje określone w treści efektu kształcenia na poziomie dostatecznym.
3,5Student nabył kompetencje określone w treści efektu kształcenia na poziomie dość dobrym.
4,0Student nabył kompetencje określone w treści efektu kształcenia na poziomie dobrym.
4,5Student nabył kompetencje określone w treści efektu kształcenia na poziomie ponad dobrym.
5,0Student nabył kompetencje określone w treści efektu kształcenia na poziomie bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko J., Poradnik dyplomanta, Wyd. PS, Szczecin, 2000
  2. Szablon pracy dyplomowej realizowanej na Wydziale Elektrycznym Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2019
  3. Regulamin Studiów Wyższych Zachodniopomorskiego Uniwwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2019

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Methodology of preparation of the Bachelor's Diploma Thesis, its illustrative and text part, scope of the design, description and the legal issues.1
T-PD-2Methods of information selection by the contemporary scientific methods.1
T-PD-3Methods of analytical studies, plagiarism prevention.1
T-PD-4Students presentation on selected topics related to their Bachelor's Diploma Thesis.9
12

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Individual students work.435
A-PD-2uczestnictwo w zajęciach12
447
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WE_1-_??_W01Has knowledge in the field of electrical engineering necessary to understand the relationships occurring in circuits, networks, devices and electrotechnical systems.
Cel przedmiotuC-1The main goal of the diploma thesis is to check the degree of obtaining engineering competences during the studies.
C-5Understanding the practical aspects of the application of copyright and related rights.
C-4Teaching how to write a technical text and in particular to present the assumptions, purpose and methodology of solving the problem posed in the diploma thesis.
C-3The ability to write technical texts and to make drawings and graphs illustrating the results obtained.
C-2Teaching a student the methodology of searching for source materials and the proper use of them.
Treści programoweT-PD-1Methodology of preparation of the Bachelor's Diploma Thesis, its illustrative and text part, scope of the design, description and the legal issues.
T-PD-4Students presentation on selected topics related to their Bachelor's Diploma Thesis.
T-PD-3Methods of analytical studies, plagiarism prevention.
T-PD-2Methods of information selection by the contemporary scientific methods.
Metody nauczaniaM-1Individual work with the diploma thesis supervisor.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Substantive assessment of the diploma thesis included in reviews prepared by the supervisor and reviewer.
S-1Ocena formująca: Successive, orally passed to the graduate, evaluation of the progress in the implementation of the diploma thesis.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy dyplomowej.
3,0Ma podstawową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz zna zasady realizacji pracy dyplomowej.
3,5Ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz zna i rozumie zasady realizacji pracy dyplomowej.
4,0Ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi z niej korzystać oraz zna, rozumie i urnie stosować zasady realizacji pracy dyplomowej.
4,5Ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz zna, rozumie i urnie stosować zasady i procedury realizacji pracy dyplomowej.
5,0Ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi ją efektywnie wykorzystać, a także zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realizacji pracy dyplomowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WE_1-_??_U01The student can independently search for the necessary information and prepare simple presentations and reports on the work done
Cel przedmiotuC-3The ability to write technical texts and to make drawings and graphs illustrating the results obtained.
C-1The main goal of the diploma thesis is to check the degree of obtaining engineering competences during the studies.
C-4Teaching how to write a technical text and in particular to present the assumptions, purpose and methodology of solving the problem posed in the diploma thesis.
C-5Understanding the practical aspects of the application of copyright and related rights.
C-2Teaching a student the methodology of searching for source materials and the proper use of them.
Treści programoweT-PD-1Methodology of preparation of the Bachelor's Diploma Thesis, its illustrative and text part, scope of the design, description and the legal issues.
T-PD-4Students presentation on selected topics related to their Bachelor's Diploma Thesis.
T-PD-3Methods of analytical studies, plagiarism prevention.
T-PD-2Methods of information selection by the contemporary scientific methods.
Metody nauczaniaM-1Individual work with the diploma thesis supervisor.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Successive, orally passed to the graduate, evaluation of the progress in the implementation of the diploma thesis.
S-2Ocena podsumowująca: Substantive assessment of the diploma thesis included in reviews prepared by the supervisor and reviewer.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak takiej umiejętności
3,0prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu z pewnymi mniej istotnymi dla pracy elementami)
3,5prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu, spis rzeczy)
4,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania)
4,5prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)
5,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, innowacyjne rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WE_1-_??_K01The student is aware of the responsibility for the implementation of the commitments undertaken, understands the importance of learning and transferring this knowledge to other people.
Cel przedmiotuC-2Teaching a student the methodology of searching for source materials and the proper use of them.
C-3The ability to write technical texts and to make drawings and graphs illustrating the results obtained.
C-5Understanding the practical aspects of the application of copyright and related rights.
C-4Teaching how to write a technical text and in particular to present the assumptions, purpose and methodology of solving the problem posed in the diploma thesis.
C-1The main goal of the diploma thesis is to check the degree of obtaining engineering competences during the studies.
Treści programoweT-PD-2Methods of information selection by the contemporary scientific methods.
T-PD-4Students presentation on selected topics related to their Bachelor's Diploma Thesis.
T-PD-1Methodology of preparation of the Bachelor's Diploma Thesis, its illustrative and text part, scope of the design, description and the legal issues.
T-PD-3Methods of analytical studies, plagiarism prevention.
Metody nauczaniaM-1Individual work with the diploma thesis supervisor.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Substantive assessment of the diploma thesis included in reviews prepared by the supervisor and reviewer.
S-1Ocena formująca: Successive, orally passed to the graduate, evaluation of the progress in the implementation of the diploma thesis.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie nabył kompetencji określonych w treści efektu kształcenia.
3,0Student nabył kompetencje określone w treści efektu kształcenia na poziomie dostatecznym.
3,5Student nabył kompetencje określone w treści efektu kształcenia na poziomie dość dobrym.
4,0Student nabył kompetencje określone w treści efektu kształcenia na poziomie dobrym.
4,5Student nabył kompetencje określone w treści efektu kształcenia na poziomie ponad dobrym.
5,0Student nabył kompetencje określone w treści efektu kształcenia na poziomie bardzo dobrym.