Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu MASTER DIPLOMA SEMINAR:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | MASTER DIPLOMA SEMINAR | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Finished semester II on the master degree studies with all subjects approved |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Obtaining the methodological skills for preparation of the Master Diploma Project |
C-2 | Student knows the general principles of the art of building, can gather source materials for the project, knows the methods of architectural design and available technologies, knows theories of composition, sustainable development and principles of design in the context of historical developmentcan publicly present his project. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | 1 Methodology of preparation of the Master Diploma Project, it's ilustrative and text parts, scope of the design and description and the legal issues. | 1 |
T-S-2 | 2 Methods of information selection by the contemporary scientific methods | 1 |
T-S-3 | 3 Methods of analytical studies. What is the inspiration and what is the plagiarism? | 1 |
T-S-4 | 4 Students presentations on selected topics related to their Master Diploma Design topics | 12 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Active participatioin in lectures combined with discussion | 15 |
A-S-2 | Individual students work | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Analytical research, according to the needs of the design topic described in the scope of Master Diploma Project |
M-2 | Critical discussion on the proposed formal concepts and functional solutions for the Master Diploma Project |
M-3 | Definition of external conditions influenting the project (climate, topography, build and natural environment, visibility, ecology, heritage) |
M-4 | Definition of internal conditions influenting the project (technology, structure, communication, climate, functional scheme, idea, image) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Evaluation on hand of the active presence at the seminars and the individual presentations |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_AS2-VI/3c_W01 Implementation of a graduate student to independently solve design tasks in a diploma thesis in the field of architecture, urban planning and protection of monuments of a high degree of complexity. | — | — | C-1, C-2 | T-S-3, T-S-2, T-S-1, T-S-4 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_??_U01 Ability to formulate spatial and functional problems, methodological elaboration of the design concept of the diploma project. | — | — | C-1, C-2 | T-S-2, T-S-4, T-S-1, T-S-3 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_AS2-VI/3c_K01 The student is able to think in an independent and innovative way. | — | — | C-2, C-1 | T-S-3, T-S-4, T-S-1, T-S-2 | M-1, M-3, M-4, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_AS2-VI/3c_W01 Implementation of a graduate student to independently solve design tasks in a diploma thesis in the field of architecture, urban planning and protection of monuments of a high degree of complexity. | 2,0 | |
3,0 | The student must have knowledge of the methodology of preparing the diploma thesis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_??_U01 Ability to formulate spatial and functional problems, methodological elaboration of the design concept of the diploma project. | 2,0 | |
3,0 | The student gave a lecture on a given topic related to the topic of the thesis. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_AS2-VI/3c_K01 The student is able to think in an independent and innovative way. | 2,0 | |
3,0 | Is able to choose the method of information selection, conduct analytical studies and build independent conclusions based on them. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Paszkowski Z., Tradycja i Innowacja w Twórczości Architektonicznej, PS, Walkowska Wydawnictwo
- Paszkowski Z., Miasto Idealne w Perspektywie Europejskiej i Jego Związki z Urbanistyką Współczesną, UNIVERSITAS, 2011
Literatura dodatkowa
- Paszkowski Z., Gołębiewski J., Krasowska K., Climate Change Influence on Eco-Reactive Architectural Performance, 17 International Multidisciplinary Scientific Geoconference SGEM 2017, Vienna, 2017
- Paszkowski Z., Gołebiewski J., The Renevable Energy City within the City. The Climate Change oriented urban Design - Szczecin Green Island, Energy Procedia, Barcelona, Spain, 2017
- Paszkowski Z., Bizio K., Rewitalizacja w obliczu Depopulacji, Awarie Budowlane, ZUT, Szczecin, 2017