Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
Sylabus przedmiotu Computer-aided design of chemical industry plants:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computer-aided design of chemical industry plants | ||
Specjalność | Inorganic Chemical Technology | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Kaleńczuk <Ryszard.Kalenczuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics I, II |
W-2 | Physics |
W-3 | Computer Science |
W-4 | Physical Chemistry I, II |
W-5 | Basis of Chemical Engineering I, II |
W-6 | Modelling of chemical processes |
W-7 | Chemical engineering- industrial processes of synthetic chemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Getting knowledge on investigation of computer-aided design tools in chemical industry. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Laboratory exercise with the program which simulates the industrial production of the chemical compounds. Modelling of its own industrial process. Optimization of the process parameters to get the highest product yield. | 45 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Description of the computer program for the modelling and simulation of the chemical process e.g. industrial production of acid. | 6 |
T-W-2 | Structure of the program, modes of the program. | 4 |
T-W-3 | Presentation of the process simulation basing on the chosen example. | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Attendance list | 45 |
A-L-2 | Prepare for the credit of computer laboratory | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance list | 15 |
A-W-2 | Prepare for the credit of lectures | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture using multimedial presentation |
M-2 | computer laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Control of progress carried out tasks |
S-2 | Ocena podsumowująca: Evaluation of the quality and completeness of performed tasks using a computer |
S-3 | Ocena podsumowująca: written credit of lecture |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D12-05_W01 The student has broad knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry. | TCH_2A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1 | M-2, M-1 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D12-05_U01 The student can used knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry. | TCH_2A_U09 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1 | M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D12-05_K01 Happy accede to supplement their knowledge related to the thesis. | TCH_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1 | M-2, M-1 | S-2, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D12-05_W01 The student has broad knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry. | 2,0 | The student has less then 51% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry. |
3,0 | The student has more then 51% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry. | |
3,5 | The student has more then 61% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry. | |
4,0 | The student has more then 71% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry. | |
4,5 | The student has more then 81% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry. | |
5,0 | The student has more then 91% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D12-05_U01 The student can used knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry. | 2,0 | |
3,0 | In at least 51% can used knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D12-05_K01 Happy accede to supplement their knowledge related to the thesis. | 2,0 | |
3,0 | In at least 51% can happy accede to supplement their knowledge related to the thesis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- R.J.Kaleńczuk, Podstawy flowsheetingu – materiały do wykładu, Politechnika Szczecińska, 2002