Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologie jądrowe
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Technologia leków i pestycydów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Bartkowiak <Marcin.Bartkowiak@zut.edu.pl>, Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>, Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>, Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl>, Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl>, Robert Pełech <Robert.Pelech@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | umiejetnośc korzystania z programów komputerowych (Word, Power Point, ChemDrow lub pokrewnych) |
W-2 | znajomość języka angielskiego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów technicznych, przygotowania i prowadzenia prezentacji |
C-2 | ukształtowanie umiejętnośći logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków |
C-3 | ukształtowanie umiejętności dostrzegania i formułowania problemów związanych z praca badawczą i prowadzenia dyskusji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w seminarium | 45 |
A-S-2 | opracowanie i przygotowanie prezentacji z przeglądu literatury | 90 |
A-S-3 | przygotowanie prezentacji z postepów pracy | 90 |
A-S-4 | przygotowanie i przedstawienie w formie prezentacji wyników i wniosków z badańp | 60 |
A-S-5 | konsultacje z prowadzącym | 15 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D04-14_W01 ma wiedzę na temat opisanych w literaturze metod syntezy, stosowanych technikach, narzędiziach i materiałach oraz kierunkach rozwoju i właściwościach półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów l | TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D04-14_U01 potrafi wykorzystać posiadana wiedzę z literatury do analizy i oceny rozwiązań technicznych stosowanych w róznych procesach technologicznych realizowanych w zakresie produkcji leków i pestycydów | TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U16, TCH_2A_U18 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D04-14_U02 potrafi przygotowac i przedstawiić w języku polskim ustne prezentacje dotyczące przeglądu literatury i określonych zagadnień związanych z technologią leków i pestycydów, | TCH_2A_U05 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D04-14_K01 rozumie cel i potrzebę rozwiązania okreslonego problemu badawczego, zaproponować i zrelizowac jego rozwiązanie i przedstawić to innym, w formie prezentacji i/lub publikacji | TCH_2A_K01, TCH_2A_K02 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D04-14_W01 ma wiedzę na temat opisanych w literaturze metod syntezy, stosowanych technikach, narzędiziach i materiałach oraz kierunkach rozwoju i właściwościach półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów l | 2,0 | nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3,0 |
3,0 | potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, właściwościach półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów | |
3,5 | potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów | |
4,0 | potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów, wskazać kierunki rozwoju | |
4,5 | potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów, wskazac kierunki rozwoju, zmniejszania zagrożen dla środowiska | |
5,0 | potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów, wskazac kierunki rozwoju, zmniejszania zagrożen dla środowiska, sformułować właściwe wnioski |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D04-14_U01 potrafi wykorzystać posiadana wiedzę z literatury do analizy i oceny rozwiązań technicznych stosowanych w róznych procesach technologicznych realizowanych w zakresie produkcji leków i pestycydów | 2,0 | nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3,0 |
3,0 | potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań | |
3,5 | potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów | |
4,0 | potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów oraz w wyborze surowców | |
4,5 | potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów oraz w wyborze surowców | |
5,0 | potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów oraz w wyborze surowców, sformułowac właściwe wnioski | |
TCH_2A_D04-14_U02 potrafi przygotowac i przedstawiić w języku polskim ustne prezentacje dotyczące przeglądu literatury i określonych zagadnień związanych z technologią leków i pestycydów, | 2,0 | nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0 |
3,0 | potrafi przygotować conajmniej 2 prezentacje, dotyczące przeglądu literatury i postepów pracy dyplomowej | |
3,5 | potrafi przygotować kilka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków | |
4,0 | potrafi przygotować kilka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków | |
4,5 | potrafi przygotować klka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków, przedstawienia problemów i spsobów ich rozwiążania w dalszych badaniach | |
5,0 | potrafi przygotowac kilka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków, przedstawienia problemów i spsobów ich rozwiążania w dalszych badaniach, z podkresleniem zagadnień związanych ochrona środowiska |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D04-14_K01 rozumie cel i potrzebę rozwiązania okreslonego problemu badawczego, zaproponować i zrelizowac jego rozwiązanie i przedstawić to innym, w formie prezentacji i/lub publikacji | 2,0 | |
3,0 | potrafi w spsob jasny i treściwy sformułować cel badań, plan ich realizacji, postępy pracy, ich wyniki oraz wnioski i przedstawic je w formie prezentacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A. Zejca., M. Gorczzyca, " Chemia Leków", PZWL, Warszawa, 1998, I
- A. Kleemann, J. Engel, "Pharamaceutical Substances. syntheses, Patents , Applications", Thieme, Stuuttgard, 2001, IV
- J. Tułecki, "Technologia środków leczniczych", PZWL, Warszawa, 1978, I
- D. Lednicer, " The Organic chemistry of Drug Synthesis", Willey, New York, 1995