Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologie jądrowe

Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Laboratorium przeddyplomowe
Specjalność Technologia wody i inżynierii środowiska
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 270 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Budowa i przygotowanie stanowiska pomiarowego. Opracowanie metod analitycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uruchomienie stanowiska badawczego do pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Prace laboratoryjne prowadzące do prawidłowego wykonania pracy dyplomowej.270
270

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Czynności laboratoryjne270
A-L-2Przygotowanie sprawozdania30
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia praktyczne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonania.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D08-13_W13
Student zdobył wiedzę związaną z technologiami stosowanymi w uzdatnianiu wody, oczyszczaniu ścieków i zagospodarowaniu odpadów.
TCH_2A_W13C-1T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D08-13_U17
Potrafi opracować koncepcję badań i zbudować stanowisko pomiarowe.
TCH_2A_U17C-1T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D08-13_K02
Student posiada kompetencje do oceny stanu technologii oraz wzkazania na nowe rozwiązania o zredukowanym negatywnym wpływie na środowisko.
TCH_2A_K02C-1T-L-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D08-13_W13
Student zdobył wiedzę związaną z technologiami stosowanymi w uzdatnianiu wody, oczyszczaniu ścieków i zagospodarowaniu odpadów.
2,0
3,0Aprobata prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D08-13_U17
Potrafi opracować koncepcję badań i zbudować stanowisko pomiarowe.
2,0
3,0Wymagane minimalne zaagażowanie.
3,5Duża pomoc promotora.
4,0Mała pomoc promotora.
4,5Niewielka pomoc promotora.
5,0Student wykazuje samodzielność.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D08-13_K02
Student posiada kompetencje do oceny stanu technologii oraz wzkazania na nowe rozwiązania o zredukowanym negatywnym wpływie na środowisko.
2,0
3,0Student wykonywał tylko zadania powierzone przez opiekuna.
3,5Wielokrotne wykonanie zadań i korzystanie ze wskazówek prowadzącego.
4,0Wykonanie zadań przy pomocy prowadzącego.
4,5Wykonywania zadań przy niewielkiej pomocy.
5,0Samodzielne przygotowanie części literaturowej i opracowanie instalacji do wykonania dyplomu.

Literatura podstawowa

  1. Oryginalne publikacje naukowe z czasopism.

Literatura dodatkowa

  1. Instrukcje laboratoryjne. Polskie normy.

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Prace laboratoryjne prowadzące do prawidłowego wykonania pracy dyplomowej.270
270

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Czynności laboratoryjne270
A-L-2Przygotowanie sprawozdania30
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D08-13_W13Student zdobył wiedzę związaną z technologiami stosowanymi w uzdatnianiu wody, oczyszczaniu ścieków i zagospodarowaniu odpadów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1Uruchomienie stanowiska badawczego do pracy dyplomowej.
Treści programoweT-L-1Prace laboratoryjne prowadzące do prawidłowego wykonania pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia praktyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Aprobata prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D08-13_U17Potrafi opracować koncepcję badań i zbudować stanowisko pomiarowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1Uruchomienie stanowiska badawczego do pracy dyplomowej.
Treści programoweT-L-1Prace laboratoryjne prowadzące do prawidłowego wykonania pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia praktyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wymagane minimalne zaagażowanie.
3,5Duża pomoc promotora.
4,0Mała pomoc promotora.
4,5Niewielka pomoc promotora.
5,0Student wykazuje samodzielność.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D08-13_K02Student posiada kompetencje do oceny stanu technologii oraz wzkazania na nowe rozwiązania o zredukowanym negatywnym wpływie na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
Cel przedmiotuC-1Uruchomienie stanowiska badawczego do pracy dyplomowej.
Treści programoweT-L-1Prace laboratoryjne prowadzące do prawidłowego wykonania pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia praktyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykonywał tylko zadania powierzone przez opiekuna.
3,5Wielokrotne wykonanie zadań i korzystanie ze wskazówek prowadzącego.
4,0Wykonanie zadań przy pomocy prowadzącego.
4,5Wykonywania zadań przy niewielkiej pomocy.
5,0Samodzielne przygotowanie części literaturowej i opracowanie instalacji do wykonania dyplomu.