Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologie jądrowe
Sylabus przedmiotu Technologia wody i ścieków I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia wody i ścieków I | ||
Specjalność | Technologia wody i inżynierii środowiska | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Poznanie podstaw chemicznych i biologicznych reakcji zachodzących podczas przebiegu poszczególnych procesów oczyszczania wody i ścieków. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętności uzasadniania wybory metody oczyszczania wody ięcieków. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Obliczenia przebiegu poszczególnych procesów i operacji stosowanych w uzdatnianiu wody i oczyszczaniu ścieków. | 30 |
30 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Czynny udział w realizacji ćwiczeń laboratoryjnych odzwierciedlających poszczególne wybrane procesy i opreacje jednostkowe w oczyszczaniu wody i ścieków. | 75 |
75 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy chemiczne i biologiczne poszczególnych procesów i operacji jednostkowych w oczyszczaniu wody i ścieków. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Studenci indywidualnie wykonują obliczenia. | 30 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Zajęcia praktyczne laboratoryjne. Przygotowanie sprawozdań z prac. | 90 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Egzamin pisemny i egzamin ustny. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D08-01_W05 Posiada wiedzę o podstawach procesów i operacji oczyszczania wody i ścieków. | TCH_2A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D08-01_U08 Potrafi przeprowadzić laboratoryjne badania wody i ścieków oraz zaproponować zmiany w istniejących technologiach uzdatniania wody i ścieków. | TCH_2A_U08 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D08-01_K02 Na podstawie analizy literatury i badań potrafi publicznie uzasadnić wybór danego rozwiązania technologicznego oraz zaproponować nowe. | TCH_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D08-01_W05 Posiada wiedzę o podstawach procesów i operacji oczyszczania wody i ścieków. | 2,0 | Nie udzieli odpowiedzi na min. 4 pytania w trakcie egzaminu pisemnego. |
3,0 | Udzieli odpowiedzi na 5 pytań z dziesięicu. | |
3,5 | Udzieli odpowiedzi na 6 pytań z 10. | |
4,0 | Udzieli pełnej odpowiedzi na 7 pytań z 10 | |
4,5 | Udzieli odpowiedzi na 8 pytań z 10. | |
5,0 | Udzieli odpowiedzi na 9 lub 10 pytań z dziesięciu zadanych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D08-01_U08 Potrafi przeprowadzić laboratoryjne badania wody i ścieków oraz zaproponować zmiany w istniejących technologiach uzdatniania wody i ścieków. | 2,0 | |
3,0 | Odpowiedź na 6 pytań z 10 zadanych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D08-01_K02 Na podstawie analizy literatury i badań potrafi publicznie uzasadnić wybór danego rozwiązania technologicznego oraz zaproponować nowe. | 2,0 | |
3,0 | Odpowie na 6 z 10 zadanych pytan. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kowal A.L. Świderska-Bróż, Oczyszczanie wody, PWN, Warszawa, Wrocław, 1997
- W. Hermanowicz i inni, Fizyko-chemiczne badanie wody i ścieków, Arkady, Warszawa, 1999
Literatura dodatkowa
- J.Nawrocki, Sł Biłozor, Uzdatnianie wody. Procesy chemiczne i biologiczne, PWN, Warszawa, Poznań, 2000