Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia wody i inżynierii środowiska

Sylabus przedmiotu Środki uszlachetniające w technologii chemicznej II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Środki uszlachetniające w technologii chemicznej II
Specjalność Technologia podstawowej syntezy organicznej
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>
Inni nauczyciele Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>, Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,00,62egzamin
laboratoriaL2 30 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chemia organiczna
W-2chemia fizyczna
W-3środki uszlachetniające w technologii chemicznej I

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1student poszerza swoją wiedzę w dziedzinie substancji stosowanych do rozwiązywiania problemów technologicznych i polepszenia właściwości użytkowych wyrobów rynkowych
C-2student potrafi nakreslać rozwiązania problemów technologicznych
C-3ukształtowanie umiejętności doboru metod w celu scharakteryzowania określonej właściwości substancji
C-4ukształtowanie umiejętności tworzenia określonej formulacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Oznaczanie temperatury zmętnienia niejonowych związków powierzchniowoczynnych. Porównianie wpływu struktury na temperaturę zmętnienia.5
T-L-2Oznaczanie napięcia powierzchniowego roztworów związków powierzchniowo czynnych. Wyznaczanie nadmiaru powierzchniowego i krytycznego stężenia micelizacji.5
T-L-3Oznaczanie punktu Krafta i rozpuszczalności jonowych środków powierzchniowo czynnych.5
T-L-4Oznaczanie zawartości substancji anionowo czynnych i kationowo czynnych w gotowych wyrobach.5
T-L-5Przygotowanie i pomiar adhezji powłok samoprzylepnych.5
T-L-6Badanie kohezji fotoreaktywnych materiałów samoprzylepnych po usieciowaniu promieniowaniem UV.5
30
wykłady
T-W-1Rola i zastosowanie fotoinicjatorów w technologii chemicznej3
T-W-2Związki sieciujące, synteza i zastosowanie.3
T-W-3Substancje antyadhezyjne (abhezyjne) i ich zastosowanie w technologii wytwarzania podłóż dehezyjnych2
T-W-4Absorbery UV oraz stabilizatory optyczne chroniące substancje i produkty przed szkodliwym działaniem światła widzialnego2
T-W-5Zastosowanie dodatków antypalnych gwarantujących niepalność bądź zmniejszenie stopnia palności określonych produktów3
T-W-6Środki zapachowe stosowane w technologii chemicznej2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach21
A-L-2przygotowanie sprawozdania z ćwiczenia laboratoryjnego4
A-L-3konsultacje z prowadzącym1
A-L-4przygotowanie się do zaliczenia4
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2konsultacje z prowadzącym3
A-W-3przygotowanie do egzaminu12
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny z prezentacja multimedialną
M-2wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych
M-3materiały udostępniane przez prowadzącego wraz z instrukcja do ćwiczenia laboratoryjnego

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena wiedzy na egzaminie pisemnym
S-2Ocena podsumowująca: ocena sprawozdania z ćwiczenia laboratoryjnego
S-3Ocena podsumowująca: ocena wiedzy i umiejętności związanych z realizacją ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D02-08_W01
Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą rodzaju i budowy substancji stosowanych w róznych procesach i produktach jako substancje wspomagające te procesy i polepszające jakość wyrobów przemysłowych; definiuje i objaśnia procesy fizykochemiczne związane z działaniem tych substancji
TCH_2A_W11C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D02-08_U01
student potrafi przeprowadzić analizy charakteryzujące własciwości substancji stosowanych w procesach technologicznych i wyrobach; potrafi otrzymać formę uzytkową z zastosowaniem substancji uszlachetniających
TCH_2A_U15C-2, C-3, C-4T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-6M-1, M-2, M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D02-08_K01
rozumie potrzebę przekazywania informacji dotyczących najnowszych osiągnięć w dziedzinie substancji stosowanych do wspomagania procesów przemysłowych i polepszania jakości wyrobów; ma świadomość konieczności informowania o pozytywnych i negatywnych aspektach ich stosowania
TCH_2A_K02C-1, C-2T-W-2, T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D02-08_W01
Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą rodzaju i budowy substancji stosowanych w róznych procesach i produktach jako substancje wspomagające te procesy i polepszające jakość wyrobów przemysłowych; definiuje i objaśnia procesy fizykochemiczne związane z działaniem tych substancji
2,0student nie potrafi wymienić i nazwać substancji stosowanych do rozwiązywania określonych problemów technologicznych lub polepszenia jakości wyrobów. Nie definiuje i nie objaśnia procesów fizykochemicznych związanych z działaniem tych substancji.
3,0student potrafi wymienić i nazwać substancje stosowane do rozwiązywania zaledwie kilku problemów technologicznych lub w celu polepszenia zaledwie kilku parametrów jakości wyrobów. Rozróżnia i w stopniu dostatecznym objaśnia zjawiska fizykochemiczne związane z działaniem niektórych substancji.
3,5student potrafi wymienić i nazwać substancje stosowane do rozwiązania większości problemów technologicznych lub w celu polepszenia większości parametrów jakości wyrobów. Rozróżnia i w stopniu dostatecznym objaśnia zjawiska fizykochemiczne związane z działaniem większości substancji
4,0student nie tylko wymienia i nazywa ale także podaje budowę chemiczną substancji stosowanych do rozwiązania każdego problemu technologicznego lub w celu polepszenia określonych parametrów jakości wyrobów. Rozróżnia, definiuje i objaśnia zjawiska fizykochemiczne związane z działaniem poszczególnych substancji.
4,5student nie tylko wymienia, nazywa, podaje budowę chemiczną substancji stosowanych do rozwiązania każdego problemu technologicznego lub w celu polepszenia określonych parametrów jakości wyrobów ale także potrafi porównać efektywność substancji w zależności od ich struktury. Rozróżnia, definiuje i objaśnia zjawiska fizykochemiczne związane z działaniem poszczególnych substancji.
5,0student nie tylko wymienia, nazywa, podaje budowę chemiczną substancji stosowanych do rozwiązania każdego problemu technologicznego lub w celu polepszenia określonych parametrów jakości wyrobów ale także potrafi porównać efektywność substancji w zależności od ich struktury i wybrać najlepsze rozwiązania. Nie tylko rozróznia, definiuje i objaśnia zjawiska fizykochemiczne związane z działaniem poszczególnych substancji ale umie powiązać ze sobą różne zjawiska fizykochemiczne.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D02-08_U01
student potrafi przeprowadzić analizy charakteryzujące własciwości substancji stosowanych w procesach technologicznych i wyrobach; potrafi otrzymać formę uzytkową z zastosowaniem substancji uszlachetniających
2,0student nie potrafi dobrać ani przeprowadzić żadnej analizy służącej do scharakteryzowania jakiejkolwiek właściwości substancji uszlachetniających
3,0student potrafi dobrać i przeprowadzić analizy służące do scharakteryzowania zaledwie kilku właściwości substancji uszlachetniających
3,5student potrafi dobrać i przeprowadzić analizy służące do scharakteryzowania każdej właściwości substancji uszlachetniających
4,0student nie tylko potrafi dobrać i przeprowadzić analizy służące do scharakteryzowania każdej właściwości substancji uszlachetniających ale także nakreśla zasady przeprowadzania analiz i dokonuje niezbędnych obliczeń
4,5student potrafi dobrać i przeprowadzić analizy służące do scharakteryzowania każdej właściwości substancji uszlachetniających, nakreśla zasady przeprowadzania analiz oraz dokonuje niezbędnych obliczeń i interpretuje wyniki
5,0student potrafi dobrać i przeprowadzić analizy służące do scharakteryzowania każdej właściwości substancji uszlachetniających, nakreśla zasady przeprowadzania analiz oraz dokonuje niezbędnych obliczeń, samodzielnie interpretuje wyniki różnych analiz, przeprowadza ich dyskusję i wyszukuje korelacje między wynikami.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D02-08_K01
rozumie potrzebę przekazywania informacji dotyczących najnowszych osiągnięć w dziedzinie substancji stosowanych do wspomagania procesów przemysłowych i polepszania jakości wyrobów; ma świadomość konieczności informowania o pozytywnych i negatywnych aspektach ich stosowania
2,0
3,0student potrafi wskazać niektóre z pozytywnych oraz negatywnych aspektów stosowania najnowszych rozwiązań technologicznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J. Bieleman, Additives for coating, Wiley-VCH, 2001
  2. J. Florio, Handbook of coating additives, Marcel Dekker, New York, 2004
  3. L. L. Schramm, Emulsions, foams, and suspensions: fundamentals and applications, Wiley-VCH Verlag GmbH & Co. KgaA, Weinheim, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Oznaczanie temperatury zmętnienia niejonowych związków powierzchniowoczynnych. Porównianie wpływu struktury na temperaturę zmętnienia.5
T-L-2Oznaczanie napięcia powierzchniowego roztworów związków powierzchniowo czynnych. Wyznaczanie nadmiaru powierzchniowego i krytycznego stężenia micelizacji.5
T-L-3Oznaczanie punktu Krafta i rozpuszczalności jonowych środków powierzchniowo czynnych.5
T-L-4Oznaczanie zawartości substancji anionowo czynnych i kationowo czynnych w gotowych wyrobach.5
T-L-5Przygotowanie i pomiar adhezji powłok samoprzylepnych.5
T-L-6Badanie kohezji fotoreaktywnych materiałów samoprzylepnych po usieciowaniu promieniowaniem UV.5
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola i zastosowanie fotoinicjatorów w technologii chemicznej3
T-W-2Związki sieciujące, synteza i zastosowanie.3
T-W-3Substancje antyadhezyjne (abhezyjne) i ich zastosowanie w technologii wytwarzania podłóż dehezyjnych2
T-W-4Absorbery UV oraz stabilizatory optyczne chroniące substancje i produkty przed szkodliwym działaniem światła widzialnego2
T-W-5Zastosowanie dodatków antypalnych gwarantujących niepalność bądź zmniejszenie stopnia palności określonych produktów3
T-W-6Środki zapachowe stosowane w technologii chemicznej2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach21
A-L-2przygotowanie sprawozdania z ćwiczenia laboratoryjnego4
A-L-3konsultacje z prowadzącym1
A-L-4przygotowanie się do zaliczenia4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2konsultacje z prowadzącym3
A-W-3przygotowanie do egzaminu12
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-08_W01Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą rodzaju i budowy substancji stosowanych w róznych procesach i produktach jako substancje wspomagające te procesy i polepszające jakość wyrobów przemysłowych; definiuje i objaśnia procesy fizykochemiczne związane z działaniem tych substancji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1student poszerza swoją wiedzę w dziedzinie substancji stosowanych do rozwiązywiania problemów technologicznych i polepszenia właściwości użytkowych wyrobów rynkowych
C-2student potrafi nakreslać rozwiązania problemów technologicznych
C-3ukształtowanie umiejętności doboru metod w celu scharakteryzowania określonej właściwości substancji
Treści programoweT-W-2Związki sieciujące, synteza i zastosowanie.
T-W-6Środki zapachowe stosowane w technologii chemicznej
T-W-3Substancje antyadhezyjne (abhezyjne) i ich zastosowanie w technologii wytwarzania podłóż dehezyjnych
T-W-4Absorbery UV oraz stabilizatory optyczne chroniące substancje i produkty przed szkodliwym działaniem światła widzialnego
T-W-1Rola i zastosowanie fotoinicjatorów w technologii chemicznej
T-W-5Zastosowanie dodatków antypalnych gwarantujących niepalność bądź zmniejszenie stopnia palności określonych produktów
T-L-5Przygotowanie i pomiar adhezji powłok samoprzylepnych.
T-L-3Oznaczanie punktu Krafta i rozpuszczalności jonowych środków powierzchniowo czynnych.
T-L-4Oznaczanie zawartości substancji anionowo czynnych i kationowo czynnych w gotowych wyrobach.
T-L-1Oznaczanie temperatury zmętnienia niejonowych związków powierzchniowoczynnych. Porównianie wpływu struktury na temperaturę zmętnienia.
T-L-2Oznaczanie napięcia powierzchniowego roztworów związków powierzchniowo czynnych. Wyznaczanie nadmiaru powierzchniowego i krytycznego stężenia micelizacji.
T-L-6Badanie kohezji fotoreaktywnych materiałów samoprzylepnych po usieciowaniu promieniowaniem UV.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacja multimedialną
M-2wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych
M-3materiały udostępniane przez prowadzącego wraz z instrukcja do ćwiczenia laboratoryjnego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena wiedzy na egzaminie pisemnym
S-2Ocena podsumowująca: ocena sprawozdania z ćwiczenia laboratoryjnego
S-3Ocena podsumowująca: ocena wiedzy i umiejętności związanych z realizacją ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi wymienić i nazwać substancji stosowanych do rozwiązywania określonych problemów technologicznych lub polepszenia jakości wyrobów. Nie definiuje i nie objaśnia procesów fizykochemicznych związanych z działaniem tych substancji.
3,0student potrafi wymienić i nazwać substancje stosowane do rozwiązywania zaledwie kilku problemów technologicznych lub w celu polepszenia zaledwie kilku parametrów jakości wyrobów. Rozróżnia i w stopniu dostatecznym objaśnia zjawiska fizykochemiczne związane z działaniem niektórych substancji.
3,5student potrafi wymienić i nazwać substancje stosowane do rozwiązania większości problemów technologicznych lub w celu polepszenia większości parametrów jakości wyrobów. Rozróżnia i w stopniu dostatecznym objaśnia zjawiska fizykochemiczne związane z działaniem większości substancji
4,0student nie tylko wymienia i nazywa ale także podaje budowę chemiczną substancji stosowanych do rozwiązania każdego problemu technologicznego lub w celu polepszenia określonych parametrów jakości wyrobów. Rozróżnia, definiuje i objaśnia zjawiska fizykochemiczne związane z działaniem poszczególnych substancji.
4,5student nie tylko wymienia, nazywa, podaje budowę chemiczną substancji stosowanych do rozwiązania każdego problemu technologicznego lub w celu polepszenia określonych parametrów jakości wyrobów ale także potrafi porównać efektywność substancji w zależności od ich struktury. Rozróżnia, definiuje i objaśnia zjawiska fizykochemiczne związane z działaniem poszczególnych substancji.
5,0student nie tylko wymienia, nazywa, podaje budowę chemiczną substancji stosowanych do rozwiązania każdego problemu technologicznego lub w celu polepszenia określonych parametrów jakości wyrobów ale także potrafi porównać efektywność substancji w zależności od ich struktury i wybrać najlepsze rozwiązania. Nie tylko rozróznia, definiuje i objaśnia zjawiska fizykochemiczne związane z działaniem poszczególnych substancji ale umie powiązać ze sobą różne zjawiska fizykochemiczne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-08_U01student potrafi przeprowadzić analizy charakteryzujące własciwości substancji stosowanych w procesach technologicznych i wyrobach; potrafi otrzymać formę uzytkową z zastosowaniem substancji uszlachetniających
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U15potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-2student potrafi nakreslać rozwiązania problemów technologicznych
C-3ukształtowanie umiejętności doboru metod w celu scharakteryzowania określonej właściwości substancji
C-4ukształtowanie umiejętności tworzenia określonej formulacji
Treści programoweT-L-5Przygotowanie i pomiar adhezji powłok samoprzylepnych.
T-L-3Oznaczanie punktu Krafta i rozpuszczalności jonowych środków powierzchniowo czynnych.
T-L-4Oznaczanie zawartości substancji anionowo czynnych i kationowo czynnych w gotowych wyrobach.
T-L-1Oznaczanie temperatury zmętnienia niejonowych związków powierzchniowoczynnych. Porównianie wpływu struktury na temperaturę zmętnienia.
T-L-2Oznaczanie napięcia powierzchniowego roztworów związków powierzchniowo czynnych. Wyznaczanie nadmiaru powierzchniowego i krytycznego stężenia micelizacji.
T-L-6Badanie kohezji fotoreaktywnych materiałów samoprzylepnych po usieciowaniu promieniowaniem UV.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacja multimedialną
M-2wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych
M-3materiały udostępniane przez prowadzącego wraz z instrukcja do ćwiczenia laboratoryjnego
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena sprawozdania z ćwiczenia laboratoryjnego
S-3Ocena podsumowująca: ocena wiedzy i umiejętności związanych z realizacją ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi dobrać ani przeprowadzić żadnej analizy służącej do scharakteryzowania jakiejkolwiek właściwości substancji uszlachetniających
3,0student potrafi dobrać i przeprowadzić analizy służące do scharakteryzowania zaledwie kilku właściwości substancji uszlachetniających
3,5student potrafi dobrać i przeprowadzić analizy służące do scharakteryzowania każdej właściwości substancji uszlachetniających
4,0student nie tylko potrafi dobrać i przeprowadzić analizy służące do scharakteryzowania każdej właściwości substancji uszlachetniających ale także nakreśla zasady przeprowadzania analiz i dokonuje niezbędnych obliczeń
4,5student potrafi dobrać i przeprowadzić analizy służące do scharakteryzowania każdej właściwości substancji uszlachetniających, nakreśla zasady przeprowadzania analiz oraz dokonuje niezbędnych obliczeń i interpretuje wyniki
5,0student potrafi dobrać i przeprowadzić analizy służące do scharakteryzowania każdej właściwości substancji uszlachetniających, nakreśla zasady przeprowadzania analiz oraz dokonuje niezbędnych obliczeń, samodzielnie interpretuje wyniki różnych analiz, przeprowadza ich dyskusję i wyszukuje korelacje między wynikami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-08_K01rozumie potrzebę przekazywania informacji dotyczących najnowszych osiągnięć w dziedzinie substancji stosowanych do wspomagania procesów przemysłowych i polepszania jakości wyrobów; ma świadomość konieczności informowania o pozytywnych i negatywnych aspektach ich stosowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
Cel przedmiotuC-1student poszerza swoją wiedzę w dziedzinie substancji stosowanych do rozwiązywiania problemów technologicznych i polepszenia właściwości użytkowych wyrobów rynkowych
C-2student potrafi nakreslać rozwiązania problemów technologicznych
Treści programoweT-W-2Związki sieciujące, synteza i zastosowanie.
T-W-6Środki zapachowe stosowane w technologii chemicznej
T-W-3Substancje antyadhezyjne (abhezyjne) i ich zastosowanie w technologii wytwarzania podłóż dehezyjnych
T-W-4Absorbery UV oraz stabilizatory optyczne chroniące substancje i produkty przed szkodliwym działaniem światła widzialnego
T-W-1Rola i zastosowanie fotoinicjatorów w technologii chemicznej
T-W-5Zastosowanie dodatków antypalnych gwarantujących niepalność bądź zmniejszenie stopnia palności określonych produktów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacja multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena wiedzy na egzaminie pisemnym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi wskazać niektóre z pozytywnych oraz negatywnych aspektów stosowania najnowszych rozwiązań technologicznych
3,5
4,0
4,5
5,0