Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)

Sylabus przedmiotu Pracownia badań materiałów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pracownia badań materiałów
Specjalność Nanonauki i nanotechnologie
Jednostka prowadząca Katedra Fizykochemii Nanomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 60 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszystkie przedmioty podstawowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem zajęć jest zapoznanie studenta z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zajęcia przeprowadzone będą w celu zapoznania się z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii. Student zapoznaje się z obsługą wybranych aparatów związana z daną specjalnością.60
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Zapoznanie się technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologi30
A-P-3Zapoznanie się z urządzeniami do indentyfikacji nanomateriałów30
A-P-4Zapoznanie się z literaturą przedmotu30
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu służacego do otrzymywania i identyfikacji nanomateriałów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach praktycznych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć praktycznych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D1-03_W01
Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów oraz dobieranie odpowiedniego sprzętu do charaktryzacji nanomateriałów
Nano_2A_W02C-1T-P-1M-1S-1, S-2
Nano_2A_D1-03_W02
Definiowanie podstawowych praw fizycznych na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
Nano_2A_W04C-1T-P-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D1-03_U01
Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonywanie dobrego wyboru metody ich wytwarzania
Nano_2A_U07, Nano_2A_U08C-1T-P-1M-1S-1, S-2
Nano_2A_D1-03_U02
Wskazywanie potencjalnych zastosowań
Nano_2A_U12C-1T-P-1M-1S-1, S-2
Nano_2A_D1-03_U03
Dobieranie sprzetu i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy i decydowac o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
Nano_2A_U14C-1T-P-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D1-03_K01
Ocenianie wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka
Nano_2A_K02C-1T-P-1M-1S-1, S-2
Nano_2A_D1-03_K02
Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
Nano_2A_K03C-1T-P-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D1-03_W01
Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów oraz dobieranie odpowiedniego sprzętu do charaktryzacji nanomateriałów
2,0Nie potrafi wcale dobierać i,wykorzystać nabytej wiedzy i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać ,wykorzystać nabytą wiedze i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać ,wykorzystać nabytą wiedze i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać ,wykorzystać nabytą wiedze i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać ,wykorzystać nabytą wiedze i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać ,wykorzystać nabytą wiedze i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów
Nano_2A_D1-03_W02
Definiowanie podstawowych praw fizycznych na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
2,0nie potrafi wcale definiować podstawowych praw fizycznych na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
3,0w co najmniej 51% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
3,5w co najmniej 61% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
4,0w co najmniej 71% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
4,5w co najmniej 81% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
5,0w co najmniej 91% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D1-03_U01
Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonywanie dobrego wyboru metody ich wytwarzania
2,0nie potrafi wcale wykorzystać nabytej wiedzy i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych
3,0w co najmniej 51% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania
3,5w co najmniej 61% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania
4,0w co najmniej 71% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania
4,5w co najmniej 81% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania
5,0w co najmniej 91% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania
Nano_2A_D1-03_U02
Wskazywanie potencjalnych zastosowań
2,0nie potrafi wcale wskazać potencjalnych zastosowań
3,0w co najmniej 51% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
3,5w co najmniej 61% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
4,0w co najmniej 71% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
4,5w co najmniej 81% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
5,0w co najmniej 91% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
Nano_2A_D1-03_U03
Dobieranie sprzetu i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy i decydowac o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
2,0nie potrafi wcale dobierać sprzęt i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy i decydowac o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materału

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D1-03_K01
Ocenianie wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka
2,0nie potrafi wcale oceniać wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,0w co najmniej 51% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,5w co najmniej 61% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,0w co najmniej 71% potrafioceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,5w co najmniej 81% potrafioceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka
5,0w co najmniej 91% potrafioceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka
Nano_2A_D1-03_K02
Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
2,0nie wykazuje aktywnej postawy przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz brak umiejętności pracy w zespole
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
3,5w co najmniej 61% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
4,0w co najmniej 71% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
4,5w co najmniej 81% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
5,0w co najmniej 91% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole

Literatura podstawowa

  1. nie dotyczy, nie dotyczy, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zajęcia przeprowadzone będą w celu zapoznania się z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii. Student zapoznaje się z obsługą wybranych aparatów związana z daną specjalnością.60
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Zapoznanie się technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologi30
A-P-3Zapoznanie się z urządzeniami do indentyfikacji nanomateriałów30
A-P-4Zapoznanie się z literaturą przedmotu30
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_D1-03_W01Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów oraz dobieranie odpowiedniego sprzętu do charaktryzacji nanomateriałów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_W02ma szczegółową wiedzę o materiałach, nanomateriałach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w szczególności związanych z ukończoną specjalnością, a także w zakresie wybranych zagadnień fizyki i inżynierii oraz technologii chemicznej dotyczących nowoczesnych materiałów, nanomateriałów i biomateriałów
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studenta z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii.
Treści programoweT-P-1Zajęcia przeprowadzone będą w celu zapoznania się z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii. Student zapoznaje się z obsługą wybranych aparatów związana z daną specjalnością.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu służacego do otrzymywania i identyfikacji nanomateriałów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach praktycznych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wcale dobierać i,wykorzystać nabytej wiedzy i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać ,wykorzystać nabytą wiedze i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać ,wykorzystać nabytą wiedze i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać ,wykorzystać nabytą wiedze i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać ,wykorzystać nabytą wiedze i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać ,wykorzystać nabytą wiedze i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_D1-03_W02Definiowanie podstawowych praw fizycznych na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_W04ma poszerzoną i uporządkowaną wiedzę w zakresie współczesnej inżynierii materiałów i spektroskopii/mikroskopii nanomateriałów i nanobiomateriałów
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studenta z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii.
Treści programoweT-P-1Zajęcia przeprowadzone będą w celu zapoznania się z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii. Student zapoznaje się z obsługą wybranych aparatów związana z daną specjalnością.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu służacego do otrzymywania i identyfikacji nanomateriałów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach praktycznych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale definiować podstawowych praw fizycznych na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
3,0w co najmniej 51% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
3,5w co najmniej 61% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
4,0w co najmniej 71% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
4,5w co najmniej 81% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
5,0w co najmniej 91% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_D1-03_U01Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonywanie dobrego wyboru metody ich wytwarzania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U07potrafi zastosować specjalistyczne metody i procedury pomiarowe z zakresu technologii chemicznej, fizyki i nanotechnologii, aby zaplanować złożony eksperyment laboratoryjny oraz potrafi interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Nano_2A_U08potrafi dokonać doboru metod analitycznych i aparatury właściwych dla przeprowadzenia badań laboratoryjnych poprzez integrację zdobytej wiedzy
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studenta z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii.
Treści programoweT-P-1Zajęcia przeprowadzone będą w celu zapoznania się z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii. Student zapoznaje się z obsługą wybranych aparatów związana z daną specjalnością.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu służacego do otrzymywania i identyfikacji nanomateriałów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach praktycznych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale wykorzystać nabytej wiedzy i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych
3,0w co najmniej 51% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania
3,5w co najmniej 61% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania
4,0w co najmniej 71% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania
4,5w co najmniej 81% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania
5,0w co najmniej 91% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_D1-03_U02Wskazywanie potencjalnych zastosowań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U12potrafi określić zakres stosowalności poznanych metod badawczych i technologii oraz nowych rozwiązań w warunkach przemysłowych
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studenta z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii.
Treści programoweT-P-1Zajęcia przeprowadzone będą w celu zapoznania się z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii. Student zapoznaje się z obsługą wybranych aparatów związana z daną specjalnością.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu służacego do otrzymywania i identyfikacji nanomateriałów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach praktycznych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale wskazać potencjalnych zastosowań
3,0w co najmniej 51% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
3,5w co najmniej 61% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
4,0w co najmniej 71% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
4,5w co najmniej 81% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
5,0w co najmniej 91% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_D1-03_U03Dobieranie sprzetu i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy i decydowac o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U14posiada umiejętność doboru reakcji chemicznych, technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji konkretnych zadań z zakresu ukończonej specjalności o zróżnicowanym stopniu trudności
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studenta z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii.
Treści programoweT-P-1Zajęcia przeprowadzone będą w celu zapoznania się z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii. Student zapoznaje się z obsługą wybranych aparatów związana z daną specjalnością.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu służacego do otrzymywania i identyfikacji nanomateriałów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach praktycznych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale dobierać sprzęt i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy i decydowac o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_D1-03_K01Ocenianie wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K02zna wpływ wdrażania poznanych technik i technologii na środowisko naturalne, zdrowie pracowników, użytkowników i osób postronnych oraz konsekwencje prawne tego wpływu, potrafi stosować w praktyce idee zrównoważonego rozwoju
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studenta z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii.
Treści programoweT-P-1Zajęcia przeprowadzone będą w celu zapoznania się z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii. Student zapoznaje się z obsługą wybranych aparatów związana z daną specjalnością.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu służacego do otrzymywania i identyfikacji nanomateriałów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach praktycznych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale oceniać wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,0w co najmniej 51% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,5w co najmniej 61% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,0w co najmniej 71% potrafioceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,5w co najmniej 81% potrafioceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka
5,0w co najmniej 91% potrafioceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_D1-03_K02Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K03potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, a w razie potrzeby przyjmować pozycję lidera, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studenta z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii.
Treści programoweT-P-1Zajęcia przeprowadzone będą w celu zapoznania się z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii. Student zapoznaje się z obsługą wybranych aparatów związana z daną specjalnością.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu służacego do otrzymywania i identyfikacji nanomateriałów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach praktycznych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie wykazuje aktywnej postawy przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz brak umiejętności pracy w zespole
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
3,5w co najmniej 61% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
4,0w co najmniej 71% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
4,5w co najmniej 81% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
5,0w co najmniej 91% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole