Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
specjalność: Nanomateriały funkcjonalne

Sylabus przedmiotu Nanokompozyty hybrydowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Nanokompozyty hybrydowe
Specjalność Nanomateriały funkcjonalne
Jednostka prowadząca Katedra Fizykochemii Nanomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Zielinska <Beata.Zielinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Xuecheng Chen <Xuecheng.Chen@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 2,00,62zaliczenie
laboratoriaL6 30 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chemia ogólna i nieorganiczna I i II
W-2Chema fizyczna I i II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Otrzymywanie nanokompozytów hybrydowych opisanych w aktualnych doniesieniach literaturowych.20
T-L-2Charakterystyka otrzymanych nanokompozytów hybrydowych z wykorzystaniem zaawansowanych technik badawczych.10
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu: nanokompozyty hybrydowe - definicja, podział i charakterystyka2
T-W-2Nanocząstki nieorganicznych: metody otrzymywania, charakterystyka, stabilizacja4
T-W-3Nanokompozyty hybrydowe z udziałem wybranych polimerów: otrzymywanie, właściwości, metody badania, zastosowanie4
T-W-4Organiczno - nieorganiczne materiały hybrydowe na bazie SiO2: otrzymywanie, metody badania, właściwości, zastosowanie4
T-W-5Nanomateriały hybrydowe typu rdzeń/otoczka – klasyfikacja, otrzymywanie, metody badania, właściwości, zastosowanie4
T-W-6Nanokompozyty hybrydowe z udziałem nieorganicznych półprzewodników - otrzymywanie, metody badań, właściwości, zastosowanie4
T-W-7Nanokompozyty hybrydowe o właściwościach magnetycznych: otrzymywanie, właściwości, metody badań, zastosowanie4
T-W-8Nanokompozyty hybrydowe z udziałem biomateriałów: synteza, właściwości i zastosowanie4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Zapoznanie się z literaturą przedmotu15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Zaliczenie z wykładów30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_D1-03_W01
Objaśnianie i tłumaczanie podstawowych zjawisk fizycznochemicznych zachodzących podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
Nano_1A_W02C-1M-1, M-2S-2, S-3, S-1
Nano_1A_D1-03_W02
Scharakteryzowanie i rozpoznawanie podstawowych metod badawczych używanych to charakterystyki nanokompozytów hybrydowych oraz dobieranie odpowiedniej metody ich identyfikacji
Nano_1A_W08C-1M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_D1-03_U01
Przygotowanie, dobieranie i interpretacja zródeł literaturowych w języku polskim i angielskim dotyczącej tematyki przedmotu
Nano_1A_U01C-1M-1, M-2S-2, S-3, S-1
Nano_1A_D1-03_U02
Objaśnianie podstawowych zjawisk fizyczno-chemicznych pojawiających się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
Nano_1A_U09C-1M-1, M-2S-2, S-3, S-1
Nano_1A_D1-03_U03
Posługiwanie sie sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu, odpowiedni jego dobór a także umiejętność interpretacji otrzymanych wyników
Nano_1A_U10, Nano_1A_U14C-1M-1, M-2S-2, S-3, S-1
Nano_1A_D1-03_U04
Oceniane zagrożenia bedacego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzeganie przepisów BHP
Nano_1A_U13C-1M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_D1-03_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
Nano_1A_K01C-1M-1, M-2S-2, S-3, S-1
Nano_1A_D1-03_K02
Ocenianie wpływu nanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
Nano_1A_K02C-1M-1, M-2S-2, S-3, S-1
Nano_1A_D1-03_K03
Zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanokompozytach hybrydowych społeczenstwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
Nano_1A_K07C-1M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_1A_D1-03_W01
Objaśnianie i tłumaczanie podstawowych zjawisk fizycznochemicznych zachodzących podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
2,0nie potrafi wcale objaśniać i tłumaczyć podstawowych zjawisk fizycznochemicznych zachodzących podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
3,0w co najmniej 51% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
3,5w co najmniej 61% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
4,0w co najmniej 71% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
4,5w co najmniej 81% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
5,0w co najmniej 91% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
Nano_1A_D1-03_W02
Scharakteryzowanie i rozpoznawanie podstawowych metod badawczych używanych to charakterystyki nanokompozytów hybrydowych oraz dobieranie odpowiedniej metody ich identyfikacji
2,0nie potrafi wcale dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowych metod badawczych używanych do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_1A_D1-03_U01
Przygotowanie, dobieranie i interpretacja zródeł literaturowych w języku polskim i angielskim dotyczącej tematyki przedmotu
2,0nie potrafi wcale przygotować, dobierać i interpretować zródeł literaturowych w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmotu
3,0w co najmniej 51% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
3,5w co najmniej 61% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
4,0w co najmniej 71% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
4,5w co najmniej 81% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
5,0w co najmniej 91% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
Nano_1A_D1-03_U02
Objaśnianie podstawowych zjawisk fizyczno-chemicznych pojawiających się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
2,0nie potrafi wcale objaśniać podstawowych zjawisk fizyczno-chemicznych pojawiających się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
3,0w co najmniej 51% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
3,5w co najmniej 61% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
4,0w co najmniej 71% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
4,5w co najmniej 81% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
5,0w co najmniej 91% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
Nano_1A_D1-03_U03
Posługiwanie sie sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu, odpowiedni jego dobór a także umiejętność interpretacji otrzymanych wyników
2,0nie potrafi wcale dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakterystyki otrzymanego nanokompozytu ani interpretować otrzymanych wyników
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
Nano_1A_D1-03_U04
Oceniane zagrożenia bedacego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzeganie przepisów BHP
2,0nie potrafi wcale oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i nie przestrzega przepisów BHP
3,0w co najmniej 51% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
3,5w co najmniej 61% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
4,0w co najmniej 71% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
4,5w co najmniej 81% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
5,0w co najmniej 91% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_1A_D1-03_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
2,0nie wykazuje aktywnej postawy do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
3,5w co najmniej 61% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
4,0w co najmniej 71% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
4,5w co najmniej 81% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
5,0w co najmniej 91% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
Nano_1A_D1-03_K02
Ocenianie wpływu nanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
2,0nie potrafi wcale oceniać wpływu nanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,0w co najmniej 51% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,5w co najmniej 61% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,0w co najmniej 71% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,5w co najmniej 81% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
5,0w co najmniej 91% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
Nano_1A_D1-03_K03
Zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanokompozytach hybrydowych społeczenstwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
2,0nie potrafi rozpowszechniać wiedzy o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
3,0w co najmniej 51% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
3,5w co najmniej 61% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
4,0w co najmniej 71% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
4,5w co najmniej 81% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
5,0w co najmniej 91% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.

Literatura podstawowa

  1. Nalwa H.S, Handbook of Organic-Inorganic Hybrid Materials and Nanocomposites, American Scientific Publishers, 2004
  2. Ajayan P.M, Schadler L.S., Braun P.V, Nanocomposite Science and Technology, Willey-VCH Verlag GmbH & Co.KgaA, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Shmid G, Nanoparticles From Theory to Applications, Willey-VCH GmbH & Co KgaA, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Otrzymywanie nanokompozytów hybrydowych opisanych w aktualnych doniesieniach literaturowych.20
T-L-2Charakterystyka otrzymanych nanokompozytów hybrydowych z wykorzystaniem zaawansowanych technik badawczych.10
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu: nanokompozyty hybrydowe - definicja, podział i charakterystyka2
T-W-2Nanocząstki nieorganicznych: metody otrzymywania, charakterystyka, stabilizacja4
T-W-3Nanokompozyty hybrydowe z udziałem wybranych polimerów: otrzymywanie, właściwości, metody badania, zastosowanie4
T-W-4Organiczno - nieorganiczne materiały hybrydowe na bazie SiO2: otrzymywanie, metody badania, właściwości, zastosowanie4
T-W-5Nanomateriały hybrydowe typu rdzeń/otoczka – klasyfikacja, otrzymywanie, metody badania, właściwości, zastosowanie4
T-W-6Nanokompozyty hybrydowe z udziałem nieorganicznych półprzewodników - otrzymywanie, metody badań, właściwości, zastosowanie4
T-W-7Nanokompozyty hybrydowe o właściwościach magnetycznych: otrzymywanie, właściwości, metody badań, zastosowanie4
T-W-8Nanokompozyty hybrydowe z udziałem biomateriałów: synteza, właściwości i zastosowanie4
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Zapoznanie się z literaturą przedmotu15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Zaliczenie z wykładów30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_D1-03_W01Objaśnianie i tłumaczanie podstawowych zjawisk fizycznochemicznych zachodzących podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_W02ma uporządkowaną i podbudowana teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie chemii fizycznej, nieorganicznej i organicznej, analitycznej, biochemii, fizyki i ich technicznych zastosowań niezbędną do rozumienia i opisu podstawowych zjawisk fizycznych oraz rozumienia roli fizyki w różnych obszarach techniki i nanotechnologii
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale objaśniać i tłumaczyć podstawowych zjawisk fizycznochemicznych zachodzących podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
3,0w co najmniej 51% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
3,5w co najmniej 61% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
4,0w co najmniej 71% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
4,5w co najmniej 81% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
5,0w co najmniej 91% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_D1-03_W02Scharakteryzowanie i rozpoznawanie podstawowych metod badawczych używanych to charakterystyki nanokompozytów hybrydowych oraz dobieranie odpowiedniej metody ich identyfikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_W08ma wiedzę z zakresu technik oraz metod identyfikacji i charakteryzowania nanomateriałów, a także ma wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym związanym z nanotechnologią
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowych metod badawczych używanych do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_D1-03_U01Przygotowanie, dobieranie i interpretacja zródeł literaturowych w języku polskim i angielskim dotyczącej tematyki przedmotu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii, nanomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale przygotować, dobierać i interpretować zródeł literaturowych w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmotu
3,0w co najmniej 51% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
3,5w co najmniej 61% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
4,0w co najmniej 71% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
4,5w co najmniej 81% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
5,0w co najmniej 91% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_D1-03_U02Objaśnianie podstawowych zjawisk fizyczno-chemicznych pojawiających się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U09potrafi identyfikować problematykę fizyczną i chemiczną w zjawiskach naturalnych i procesach technologicznych oraz wykorzystywać metodykę badań fizykochemicznych (wyniki eksperymentalne, symulacje) do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale objaśniać podstawowych zjawisk fizyczno-chemicznych pojawiających się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
3,0w co najmniej 51% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
3,5w co najmniej 61% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
4,0w co najmniej 71% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
4,5w co najmniej 81% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
5,0w co najmniej 91% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_D1-03_U03Posługiwanie sie sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu, odpowiedni jego dobór a także umiejętność interpretacji otrzymanych wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U10potrafi dokonać doboru metod analitycznych i aparatury właściwych dla przeprowadzenia badań laboratoryjnych oraz dokonać krytycznej analizy sposobów ich wykorzystania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Nano_1A_U14potrafi oznaczać właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów, w szczególności nanomateriałów przy wykorzystaniu odpowiednich technik badawczych
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakterystyki otrzymanego nanokompozytu ani interpretować otrzymanych wyników
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_D1-03_U04Oceniane zagrożenia bedacego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzeganie przepisów BHP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U13potrafi oceniać zagrożenia związane ze stosowaniem produktów i procesów chemicznych i fizycznych oraz stosować zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i nie przestrzega przepisów BHP
3,0w co najmniej 51% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
3,5w co najmniej 61% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
4,0w co najmniej 71% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
4,5w co najmniej 81% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
5,0w co najmniej 91% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_D1-03_K01Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K01rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji, rozumie konieczność nieustannej adaptacji swojej wiedzy i umiejętności do zmian zachodzących w technice i nanotechnologii, potrafi organizować proces zdobywania wiedzy przez inne osoby oraz zachęcać je do pracy samodzielnej
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie wykazuje aktywnej postawy do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
3,5w co najmniej 61% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
4,0w co najmniej 71% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
4,5w co najmniej 81% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
5,0w co najmniej 91% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_D1-03_K02Ocenianie wpływu nanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K02ma świadomość pozatechnicznych konsekwencji zastosowania nanotechnologii i nanomateriałów ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i organizm człowieka, rozumie wagę odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale oceniać wpływu nanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,0w co najmniej 51% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,5w co najmniej 61% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,0w co najmniej 71% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,5w co najmniej 81% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
5,0w co najmniej 91% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_D1-03_K03Zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanokompozytach hybrydowych społeczenstwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K07rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu informacji o najnowszych osiągnięciach nanotechnologii i związanych z nimi korzyści oraz problemów, potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi rozpowszechniać wiedzy o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
3,0w co najmniej 51% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
3,5w co najmniej 61% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
4,0w co najmniej 71% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
4,5w co najmniej 81% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
5,0w co najmniej 91% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.