Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
specjalność: Nanomateriały funkcjonalne

Sylabus przedmiotu Angielska terminologia techniczna i nanotechnologiczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Angielska terminologia techniczna i nanotechnologiczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizykochemii Nanomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Xuecheng Chen <Xuecheng.Chen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość języka angielskiego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Oczekuje się, że studenci poznają terminologię angielską stosowaną w chemii i technologii chemicznej, ze szczególnym uzwzględnieniem nanotechnologii, w stopniu umożliwiającym tłumaczenie fachowej literatury anglojęzycznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Sformułowania naukowe: prawa i definicje naukowe.5
T-A-2Użyteczne skróty, znaki i symbole5
T-A-3Nomenklatura związków nieorganicznych i organicznych5
T-A-4Słownictwo dotyczące laboratorium chemicznego: instrumenty pomiarowe, aparatura, szkło laboratoryjne, środki ostrożności5
T-A-5Słownictwo dotyczące procesów chemicznych, fizykochemicznych i technologicznych5
T-A-6Tłumaczenie wybranych tekstów (w języku angielskim) z podręczników i/lub publikacji oryginalnych5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych30
A-A-2Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zródła literaturowe w jezyku angielskim o tematyce techniczno-chemicznej i z nanotechnologią

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczen audytoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_A03a_U01
Posługiwanie sie i zastosowanie technicznego jezyka angielskiego w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
Nano_1A_U02C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1S-1, S-2
Nano_1A_A03a_U02
Posługiwanie sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien związanych z nanotechnologia i z nanomateriałami.
Nano_1A_U03C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1S-1, S-2
Nano_1A_A03a_U03
Wyszukiwanie i interpretowanie zródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczacej nanotechnologii
Nano_1A_U06C-1T-A-6M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_A03a_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadmosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
Nano_1A_K01C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_1A_A03a_U01
Posługiwanie sie i zastosowanie technicznego jezyka angielskiego w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
2,0nie potrafi wcale posługiwac sie i stosowac technicznego jezyka angielskiego w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
3,0w co najmniej 51% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
3,5w co najmniej 61% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
4,0w co najmniej 71% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
4,5w co najmniej 81% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
5,0w co najmniej 91% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
Nano_1A_A03a_U02
Posługiwanie sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien związanych z nanotechnologia i z nanomateriałami.
2,0nie potrafi wcale posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami.
3,0w co najmniej 51% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
3,5w co najmniej 61% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
4,0w co najmniej 71% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
4,5w co najmniej 81% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
5,0w co najmniej 91% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
Nano_1A_A03a_U03
Wyszukiwanie i interpretowanie zródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczacej nanotechnologii
2,0nie potrafi wcale wyszukac i zinterpretowac zródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczacej nanonauki
3,0w co najmniej 51% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
3,5w co najmniej 61% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
4,0w co najmniej 71% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
4,5w co najmniej 81% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
5,0w co najmniej 91% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_1A_A03a_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadmosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
2,0nie wykazuje aktywnej postawy do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze nie swiadmy zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
3,5w co najmniej 61% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
4,0w co najmniej 71% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
4,5w co najmniej 81% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
5,0w co najmniej 91% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii

Literatura podstawowa

  1. Domański P, English in Science and Technology, WNT, Warszawa, 1996

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Sformułowania naukowe: prawa i definicje naukowe.5
T-A-2Użyteczne skróty, znaki i symbole5
T-A-3Nomenklatura związków nieorganicznych i organicznych5
T-A-4Słownictwo dotyczące laboratorium chemicznego: instrumenty pomiarowe, aparatura, szkło laboratoryjne, środki ostrożności5
T-A-5Słownictwo dotyczące procesów chemicznych, fizykochemicznych i technologicznych5
T-A-6Tłumaczenie wybranych tekstów (w języku angielskim) z podręczników i/lub publikacji oryginalnych5
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych30
A-A-2Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_A03a_U01Posługiwanie sie i zastosowanie technicznego jezyka angielskiego w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii i nanomateriałów
Cel przedmiotuC-1Oczekuje się, że studenci poznają terminologię angielską stosowaną w chemii i technologii chemicznej, ze szczególnym uzwzględnieniem nanotechnologii, w stopniu umożliwiającym tłumaczenie fachowej literatury anglojęzycznej
Treści programoweT-A-1Sformułowania naukowe: prawa i definicje naukowe.
T-A-2Użyteczne skróty, znaki i symbole
T-A-3Nomenklatura związków nieorganicznych i organicznych
T-A-4Słownictwo dotyczące laboratorium chemicznego: instrumenty pomiarowe, aparatura, szkło laboratoryjne, środki ostrożności
T-A-5Słownictwo dotyczące procesów chemicznych, fizykochemicznych i technologicznych
T-A-6Tłumaczenie wybranych tekstów (w języku angielskim) z podręczników i/lub publikacji oryginalnych
Metody nauczaniaM-1Zródła literaturowe w jezyku angielskim o tematyce techniczno-chemicznej i z nanotechnologią
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczen audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale posługiwac sie i stosowac technicznego jezyka angielskiego w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
3,0w co najmniej 51% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
3,5w co najmniej 61% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
4,0w co najmniej 71% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
4,5w co najmniej 81% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
5,0w co najmniej 91% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_A03a_U02Posługiwanie sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien związanych z nanotechnologia i z nanomateriałami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych dla kierunku nanotechnologii dobrze udokumentowane opracowanie zagadnień z zakresu nanotechnologii i nanomateriałów
Cel przedmiotuC-1Oczekuje się, że studenci poznają terminologię angielską stosowaną w chemii i technologii chemicznej, ze szczególnym uzwzględnieniem nanotechnologii, w stopniu umożliwiającym tłumaczenie fachowej literatury anglojęzycznej
Treści programoweT-A-1Sformułowania naukowe: prawa i definicje naukowe.
T-A-2Użyteczne skróty, znaki i symbole
T-A-3Nomenklatura związków nieorganicznych i organicznych
T-A-4Słownictwo dotyczące laboratorium chemicznego: instrumenty pomiarowe, aparatura, szkło laboratoryjne, środki ostrożności
T-A-5Słownictwo dotyczące procesów chemicznych, fizykochemicznych i technologicznych
T-A-6Tłumaczenie wybranych tekstów (w języku angielskim) z podręczników i/lub publikacji oryginalnych
Metody nauczaniaM-1Zródła literaturowe w jezyku angielskim o tematyce techniczno-chemicznej i z nanotechnologią
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczen audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami.
3,0w co najmniej 51% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
3,5w co najmniej 61% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
4,0w co najmniej 71% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
4,5w co najmniej 81% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
5,0w co najmniej 91% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_A03a_U03Wyszukiwanie i interpretowanie zródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczacej nanotechnologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U06posługuje się językiem angielskim (lub innym językiem obcym) zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu kształcenia Językowego, w stopniu umożliwiającym czytanie ze zrozumieniem instrukcji technicznych, artykułów i podręczników z dziedziny nauk ścisłych, a w szczególności z zakresu nanotechnologii i nanomateriałów
Cel przedmiotuC-1Oczekuje się, że studenci poznają terminologię angielską stosowaną w chemii i technologii chemicznej, ze szczególnym uzwzględnieniem nanotechnologii, w stopniu umożliwiającym tłumaczenie fachowej literatury anglojęzycznej
Treści programoweT-A-6Tłumaczenie wybranych tekstów (w języku angielskim) z podręczników i/lub publikacji oryginalnych
Metody nauczaniaM-1Zródła literaturowe w jezyku angielskim o tematyce techniczno-chemicznej i z nanotechnologią
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczen audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale wyszukac i zinterpretowac zródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczacej nanonauki
3,0w co najmniej 51% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
3,5w co najmniej 61% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
4,0w co najmniej 71% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
4,5w co najmniej 81% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
5,0w co najmniej 91% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_A03a_K01Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadmosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K01rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji, rozumie konieczność nieustannej adaptacji swojej wiedzy i umiejętności do zmian zachodzących w technice i nanotechnologii, potrafi organizować proces zdobywania wiedzy przez inne osoby oraz zachęcać je do pracy samodzielnej
Cel przedmiotuC-1Oczekuje się, że studenci poznają terminologię angielską stosowaną w chemii i technologii chemicznej, ze szczególnym uzwzględnieniem nanotechnologii, w stopniu umożliwiającym tłumaczenie fachowej literatury anglojęzycznej
Treści programoweT-A-1Sformułowania naukowe: prawa i definicje naukowe.
T-A-2Użyteczne skróty, znaki i symbole
T-A-3Nomenklatura związków nieorganicznych i organicznych
T-A-4Słownictwo dotyczące laboratorium chemicznego: instrumenty pomiarowe, aparatura, szkło laboratoryjne, środki ostrożności
T-A-5Słownictwo dotyczące procesów chemicznych, fizykochemicznych i technologicznych
T-A-6Tłumaczenie wybranych tekstów (w języku angielskim) z podręczników i/lub publikacji oryginalnych
Metody nauczaniaM-1Zródła literaturowe w jezyku angielskim o tematyce techniczno-chemicznej i z nanotechnologią
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczen audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie wykazuje aktywnej postawy do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze nie swiadmy zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
3,5w co najmniej 61% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
4,0w co najmniej 71% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
4,5w co najmniej 81% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii
5,0w co najmniej 91% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii